عمومی

سه راه برای جلوگیری از فاجعه معامله مشابه توییتر

سه راه برای جلوگیری از فاجعه معامله مشابه توییتر

افراد باهوش انجام چیزهای احمقانه. دلیل آن این است که همانطور که دانیل کانمن در فکر کردن سریع و آهسته، افراد به طور سیستماتیک غیرمنطقی. به عنوان مثال، آنها در معرض سوگیری تایید هستند — تمایل تصمیم گیرندگان به نادیده گرفتن اطلاعاتی که با نتیجه ای که قبلاً به آن رسیده اند در تناقض است.

من می‌توانم استدلال کنم که مدیرعامل و هیئت‌مدیره توییتر وقتی قرارداد ادغام ۲۵ آوریل را برای الون ماسک امضا کردند تا ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم — یا ۴۴ میلیارد دلار — برای همه سهام توییتر بپردازند، قربانی سوگیری تأییدی خودشان شدند. طبق نیویورک تایمز.

این چه ربطی به سوگیری تایید دارد؟ مدیرعامل توییتر و هیئت مدیره آن تصمیم گرفتند که ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم برای شرکت ارزش بالایی دارد — احتمالاً بالاتر از هر پیشنهاد دهنده دیگری است و پس از اجرای برنامه استراتژیک خود به عنوان یک شرکت مستقل، بیش از ارزش شرکت خواهد بود.

با توجه به قیمت بالا، توییتر تصمیم گرفت آنچه را که در گذشته به نظر می رسد دلیل واضحی برای امضا نکردن قرارداد با ایلان ماسک – در معاملات قبلی است، نادیده بگیرد. ، او تحریفات مهمی انجام داده است.

در حالی که پرونده نظارتی ماسک ادعا می کرد که توییتر اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی شماره را به او نداده است. در مورد حساب‌های جعلی، دلیل واقعی ماسک برای انصراف از معامله ممکن است این باشد که بازار تبلیغات دیجیتالی که توییتر به آن وابسته است و ارزش ارزی که ماسک قصد دارد از آن برای پرداخت هزینه توییتر استفاده کند – سهام تسلا – کاهش یافته است.

تویتر استدلال می‌کند که ماسک باید با قیمت ۴۴ دلار پیش برود. قرارداد میلیاردی او در آوریل برای خرید شرکت امضا کرد.

به طور خلاصه، توییتر — که سهام آن در ۱۱ ژوئیه ۳۵ درصد از دست داده بود. ارزش آن‌ها از زمان امضای قرارداد به اوج خود – یک دنیا صدمه دیده است. به این دلیل که ماسک از پرداخت هزینه‌های قانونی لازم برای خروج ارزان از معامله خوشحال به نظر می‌رسد و توییتر راه خوبی برای افزایش ارزش شرکت یا جذب پیشنهاد دهنده دیگری ندارد.

مدیران کسب‌وکار می‌توانند با انجام سه کار از چنین تله‌های بدی اجتناب کنند.

۱٫ شریک مذاکره خود را بشناسید.

قبل از امضای قرارداد ادغام، بررسی لازم را انجام دهید. این به معنای انجام تحقیقات مستقل با مصاحبه با مشتریان، کارمندان، تامین کنندگان و سرمایه گذارانی است که با شریک کار کرده اند.

من حدس می زنم که توییتر به خوبی از شهرت ماسک به دلیل رفتاری نه چندان صریح آگاه بود. از همه مهمتر، در سال ۲۰۱۸، ماسک توییت کرد که برای خصوصی کردن تسلا به قیمت ۴۲۰ دلار به ازای هر سهم، “تأمین بودجه تامین شده است”.

این بیانیه دروغ بود طبق وال استریت ژورنال، “SEC آقای ماسک را به دلیل آنچه که یک بیانیه نادرست می‌دانست جریمه کرد. آقای ماسک همچنین از نقش خود به عنوان رئیس تسلا به عنوان بخشی از توافقنامه صرف‌نظر کرد. آقای ماسک برای لغو توافقنامه شکایت می‌کند.”

اگر هیئت مدیره توییتر از این موضوع آگاه نبود، شوکه می شدم. بر اساس رفتار گذشته ماسک، نباید برای توییتر تعجب آور بود که در ۸ ژوئن، ماسک اعلام کرد قصد دارد از معامله خود برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار صرف نظر کند.

حدس من این است که هیئت مدیره توییتر تصمیم گرفت که موافقت ماسک با پرداخت چنین بهای گزافی برای توییتر باعث شده است که آنچه را که در مورد سابقه قبلی ماسک می دانست نادیده بگیرد یا تصور کند که او دنبال خواهد کرد. با وجود این رکورد، قرارداد را به پایان رساند.

۲٫ در نظر بگیرید که آیا این معامله باعث بهبود وضعیت مشتریان، کارمندان و سرمایه گذاران می شود یا خیر.

وقتی بررسی‌های لازم شما را متقاعد کرد که شریک بالقوه محترم است، باید ارزیابی کنید که آیا این معامله باعث می‌شود مشتریان، کارمندان شما، و سرمایه گذاران وضعیت بهتری دارند.

به نظر من، تنها گروهی که در صورت انجام معامله سود می برد، سهامداران بودند. فکر می‌کنم این معامله باعث بدتر شدن کارمندان و مشتریان — به‌ویژه تبلیغ‌کنندگان می‌شد.

چگونه؟ بر اساس رفتار خشن با کارمندان تسلا، کارمندان توییتر چه دلیلی برای خوش بین بودن به آینده خود تحت حکومت ماسک دارند؟

علاوه بر این، انگیزه ظاهری ماسک برای تصاحب توییتر — برای بازگرداندن دونالد ترامپ و افراد مشابه او به سایت، آن را برای بسیاری از تبلیغ‌کنندگان سمی‌تر می‌کند و در نتیجه ارزش توییتر را پایین می‌آورد.

اگر می‌خواهید از سرنوشت فعلی توییتر جلوگیری کنید، قراردادی را امضا نکنید که وضعیت کارکنان و مشتریان را بدتر می‌کند.

۳٫ در صورت از هم پاشیدن معامله، بهترین جایگزین بعدی برای معامله داشته باشید.

در نهایت، معاملات همیشه انجام نمی شود. بنابراین، شرکت‌ها باید یک استراتژی رشد پشتیبان داشته باشند که می‌توانند در صورت از بین رفتن قرارداد، از آن استفاده کنند. اگر توییتر چنین استراتژی دارد، اکنون زمان خوبی برای تحقق آن است.

این سه کار را انجام دهید و می توانید از سرنوشت شوم توییتر اجتناب کنید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc. ستون نویسان .com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی