عمومیمقالات

آیا می توانم با FIRE پیش از موعد بازنشسته شوم؟

آیا می توانم با FIRE پیش از موعد بازنشسته شوم؟

آیا تا به حال خواب دیده اید که به طور منظم در یک روز هفته بخوابید؟ آیا رویای سفر خود به خود به یک مکان جدید برای چند ماه را دارید؟ یا شاید شما فقط می خواهید هر روز بدون پاسخگویی به کارفرما، مسئول وقت خود باشید؟ اگر هر یک از این سناریوها ایده آل به نظر می رسد، ممکن است رویای سبک زندگی بازنشستگی FIRE را در سر داشته باشید.

FIRE مخفف FInancial Idependence، است. RetireEarly. این جنبشی است که به افراد کمک می‌کند تا کنترل استقلال مالی خود را با انجام معاوضه‌هایی مانند پس‌انداز و بودجه‌بندی شدید در اوایل زندگی خود در دست بگیرند تا زودتر در زندگی خود بازنشسته شوند – اغلب ده‌ها سال قبل از یک برنامه بازنشستگی مرسوم.

جنبش بازنشستگی FIRE چیست؟

هدف اصلی نهضت FIRE رسیدن به استقلال مالی و بازنشستگی زودهنگام، اغلب در ۳۰ و ۴۰ سالگی است. برای دستیابی به این هدف، افراد از تکنیک‌های پس‌انداز شدید استفاده می‌کنند، گاهی اوقات سال‌ها با ۵۰ درصد یا کمتر از درآمد سالانه خود زندگی می‌کنند و مقدار باقیمانده را سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بسیاری از مردم آتش‌سوزی را به‌عنوان «مسیری جایگزین برای بازنشستگی سنتی می‌دانند که مبتنی بر آزادی مالی و تعقیب علایق شماست، نه صرفاً انباشت ثروت به‌منظور انباشت ثروت،» به گفته میزبانان کیرستن و جولین ساندرز در قسمتی از rich & REGULAR پادکست آنها.

< اگرچه جنبش نسبتاً جدید به نظر می‌رسد، ایده‌های رویکرد FIRE در ابتدا در کتابی به نام پول یا زندگی شما، نوشته شده توسط ویکی رابین و جو دومینگز. بسیاری از وبلاگ ها ایده های بازنشستگی FIRE را در اواسط دهه ۲۰۰۰ به اشتراک گذاشتند، و این جنبش در دهه ۲۰۱۰ زمانی که منابع خبری اصلی و مؤسسات انتشاراتی مقالات و کتاب هایی درباره چگونگی دستیابی به بازنشستگی پیش از موعد از طریق روش های مختلف منتشر کردند، توجه جریان اصلی را به خود جلب کرد.

بازنشستگی FIRE چگونه کار می کند؟

دستیابی به استقلال مالی و بازنشستگی پیش از موعد معمولاً توسط افرادی حاصل می شود که حاضرند برای کاهش هزینه های خود دست به اقدامات افراطی بزنند. بسیاری از افرادی که به دنبال بازنشستگی زودهنگام با FIRE هستند، اغلب از رانندگی با اتومبیل های جدیدتر، زندگی در خانه های بزرگتر یا سفرهای پرهزینه خودداری می کنند.

همه وجوه اضافی معمولاً به صورت تهاجمی در ترکیبی از حساب‌های پس‌انداز، برنامه‌های بازنشستگی با مزایای مالیاتی و حساب‌های کارگزاری سرمایه‌گذاری می‌شوند.

اعضای این جنبش بازنشستگی اغلب در مورد خود صحبت می‌کنند. “شماره FIRE”، که کل مبلغ دلاری است که آنها می‌خواهند قبل از ترک شغل و بازنشستگی زودهنگام احساس امنیت کنند. در حالی که تعریف “به اندازه کافی” برای هر فردی منحصر به فرد است، بسیاری قبل از اینکه به طور جدی از نیروی کار خارج شوند یا به حرفه ای با درآمد کمتر تغییر کنند، حداقل یک میلیون دلار هدف تعیین می کنند.

ماشین حساب بازنشستگی FIRE

قوانین یا بهترین شیوه های مختلفی وجود دارد که شرکت کنندگان FIRE از آنها استفاده می کنند برای اطمینان از ماندگاری پول آنها در آینده.

یکی از روش‌های رایج، قانون ۲۵x است که هزینه‌های سالانه شما را در ۲۵ ضرب می‌کند تا به شماره بازنشستگی FIRE شما برسید. اگر مخارج سالانه شما ۷۵۰۰۰ دلار است، آن را در ۲۵ ضرب کنید. خواهید دید که برای رسیدن به استقلال مالی ایمن به ۱٫۸۷۵ میلیون دلار پس انداز نیاز دارید.

یکی دیگر از ایده های محبوب قانون ۴٪ است. این می گوید که بازنشستگان می توانند با خیال راحت ۴ درصد از موجودی پس انداز خود را در سال اول بازنشستگی برداشت کنند و نرخ برداشت خود را بر اساس تورم آینده تنظیم کنند.

در حالی که این قوانین نسبتاً محبوب در جنبش بازنشستگی FIRE هستند، مهم است. توجه داشته باشید که هر دو برای بازنشستگی های معمولی تر طراحی شده اند که تا ۳۰ سال طول می کشد (مثلاً از سن ۶۵ تا ۹۵). آنها هزینه‌های غیرمنتظره مانند افزایش مراقبت‌های بهداشتی، دوره‌های تورم بالا یا سایر عواملی که می‌توانند بر موجودی حساب بازنشستگی تأثیر بگذارند را در نظر نمی‌گیرند.

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به شماره FIRE خود برسید، بهتر است با یک برنامه ریز مالی معتبر، ترجیحاً آشنا به جنبش بازنشستگی FIRE. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که در مسیر درستی هستید و تمام هزینه‌های بالقوه قابل توجهی را به حساب آورده‌اید.

چه کسی کاندیدای مناسبی برای FIRE است؟

بیشتر افراد می توانند از برخی از استقلال مالی FIRE بهره مند شوند و اصول اولیه بازنشستگی را انجام دهند. با این حال، کاندیدای ایده‌آل فردی نسبتاً جوان، با حقوق بالا است که پس‌انداز برای آینده را بر هزینه کردن پول برای اقلام غیر ضروری اولویت می‌دهد.

با این حال، افراد با پیشینه ها و سطوح درآمد متفاوت می توانند با موفقیت از اصول FIRE استفاده کنند. کاهش مخارج خود، به حداکثر رساندن پس‌اندازهای بازنشستگی از نظر مالیاتی و سرمایه‌گذاری بلندمدت، همگی اصول حرکتی هستند که تقریباً همه می‌توانند بدون انجام اقدامات شدید یا نیاز به دریافت حقوق ظالمانه از آنها استفاده کنند.

آیا انواع مختلفی از بازنشستگی FIRE وجود دارد؟

بسیاری از حامیان اصلی FIRE ممکن است در مورد کاهش بی رحمانه هزینه ها سختگیر باشند. با این حال، این جنبش به فلسفه های مختلفی تبدیل شده است که هر کدام با درجات متفاوتی از کاهش هزینه های سفت و سخت و صرفه جویی شدید همراه هستند.

Lean FIRE

جنبش Lean FIRE برای کسانی است که قصد دارند در دوران بازنشستگی و با صرفه جویی زندگی کنند. به اندازه کافی صرفه جویی کنید که فقط نیازهای اولیه آنها را پوشش دهد. این افراد حتی ممکن است به طور کلی سبک زندگی مینیمالیستی را بپذیرند. در حالی که آنها هنوز در طول سال های کاری خود به شدت پس انداز می کنند، افرادی که در برنامه Lean FIRE برنامه ریزی می کنند اغلب بر بازنشستگی زودهنگام تمرکز می کنند. آنها مایلند در دوران بازنشستگی کمتر زندگی کنند تا بتوانند زودتر یک شغل استاندارد را ترک کنند.

Fat FIRE

افرادی که برای بازنشستگی Fat FIRE برنامه ریزی می کنند می خواهند پول زیادی پس انداز کنند. می توانند از دوران بازنشستگی لذت ببرند. این افراد بسته به علایق خود ممکن است بخواهند بدون نگرانی از هر پنی به سفر بروند یا از تجملات لذت ببرند. Fat FIRE عموماً به یک هدف پس انداز قابل توجهی نیاز دارد، بنابراین ممکن است به درآمد بالاتر یا به تعویق انداختن بازنشستگی شما برای رسیدن به شماره FIRE شما نیاز باشد.

باریستا FIRE

اگر برای کار کردن مشکلی ندارید اما لزوما نمی خواهید همه هزینه کنید زمانی که در یک شغل هستید، Barista FIRE ممکن است گزینه خوبی باشد. با این نسخه از FIRE، هدف توقف کامل کار در دوران بازنشستگی نیست. در عوض، مردم فقط به اندازه ای پول پس انداز می کنند که بخشی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. آنها بقیه را با یک کار نیمه وقت یا یک کار نیمه وقت، مانند باریستا بودن قهوه، تشکیل می دهند.

Coast FIRE

کسانی که Coast FIRE را انتخاب می کنند به نقطه ای رسیده اند که به اندازه کافی کمک کرده اند برنامه های بازنشستگی خود را که پرتفوی آنها رشد کرده و به تعادل سالم بدون کمک اضافی تبدیل خواهد شد. این افراد ممکن است همچنان کار کنند، اما می‌توانند تا زمان بازنشستگی، زمان و علاقه مرکب

آتش آهسته

این نسخه از بازنشستگی FIRE در مورد لذت بردن از فرآیند رسیدن به استقلال مالی است. Slow FIRE یا Slow FI بیشتر با مسیر سنتی بازنشستگی هماهنگ است. این افراد به جای اینکه صرفاً روی بازنشستگی هر چه زودتر تمرکز کنند، همین الان زندگی را که می‌خواهند می‌پذیرند.

چه چیزی را باید در مورد بازنشستگی FIRE در نظر داشته باشم؟< /h2>

بازنشستگی پیش از موعد ایده بسیار خوبی به نظر می رسد، به خصوص زمانی که زنگ ساعت صبح دوشنبه به صدا در می آید. با این حال، قبل از جهش به بازنشستگی FIRE باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. همانطور که در مورد ترک نیروی کار فکر می کنید، صرف نظر از سن شما، بایدها و نبایدهای زیر را در نظر بگیرید:

بدانید اعداد و ارقام شما

حتی اگر قصد بازنشستگی در ۳۰ یا ۴۰ سالگی خود را ندارید، محاسبه میزان بازنشستگی راحت، صرف نظر از تعریف شما، می تواند راهی عالی برای اطمینان از اینکه در حال بازنشستگی هستید. راه درست. هنگام محاسبه هزینه های پیش بینی شده بازنشستگی، مطمئن شوید که هزینه هایی مانند افزایش مراقبت های بهداشتی، تورم و هزینه های غیرمنتظره را در نظر بگیرید.

از یک ماشین حساب بازنشستگی FIRE برای کمک به پیدا کردن شماره خاص خود استفاده کنید. حتماً اعداد را مرتباً تکرار کنید تا مطمئن شوید اهداف مالی شما هنوز دقیق هستند.

یک برنامه ایجاد کنید

از آنجایی که پس انداز برای بازنشستگی یک فرآیند چندین دهه است، ماندن در مسیر و حفظ تمرکز می تواند چالش برانگیز باشد. یک بودجه ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی پس انداز می کنید و نقاط عطف ایجاد می کنید تا به شما کمک کند یک بودجه بزرگ را شکست دهید تعداد را به تکه های قابل مدیریت اگرچه وسوسه انگیز است که به سمت پس انداز های شدید جهش کنید، اما این کار را با کمی سرگرمی برنامه ریزی شده کنترل کنید تا انگیزه خود را حفظ کنید.

عاقلانه سرمایه گذاری کنید

از هر گونه حساب بازنشستگی با مزیت مالیاتی که از طریق کار خود ارائه می شود استفاده کنید و به طور مداوم پس انداز کنید به حدود سهم سالانه همچنین ایده خوبی است که حساب های پس انداز بازنشستگی خود را با a Roth IRA یا انواع دیگر متنوع کنید. برنامه بازنشستگی پس از کسر مالیات به شما کمک می کند تا از ترکیب خوبی از درآمد مشمول مالیات و غیر مشمول مالیات در دوران بازنشستگی اطمینان حاصل کنید. اگرچه میزان تحمل خطر برای هر فرد متفاوت است، اما در مورد گزینه های برنامه بازنشستگی موجود تحقیق کنید تا مزایا و معایب آن را درک کنید. از هر کدام، همراه با هر تراکنش یا کارمزد حساب در هر سرمایه‌گذاری که در نظر می‌گیرید.

زیاد نکنید.

شاید با هر دو پا آماده باشید که به سبک زندگی بازنشستگی FIRE بپرید. اما به یاد داشته باشید که بخشی از زندگی مربوط به زندگی در مسیر است. پس انداز برای سال ها یا دهه های بازنشستگی در آینده هوشمندانه است، اما لذت بردن از زمانی که در حال حاضر دارید نیز همین است.

بین صرفه جویی به اندازه کافی برای کمک به اهداف خود و لذت بردن از چند خوراکی یا تجملات تعادلی پیدا کنید. نه تنها تعادل بهتری پیدا خواهید کرد، بلکه اگر هر چند وقت یکبار کمی به خودتان هدر بدهید، احتمالاً پایبندی به اهداف پس انداز و سرمایه گذاری خود را آسان تر خواهید کرد.

خط پایین

برای برخی افراد آسان است که درگیر روش های شدید استقلال مالی FIRE شوند، زودتر بازنشسته شوند. حتی اگر برنامه ای برای بازنشستگی زودهنگام ندارید، اتخاذ برخی از اصول جنبش بازنشستگی FIRE، مانند صرفه جویی، اولویت دادن به پس انداز برای آینده و سرمایه گذاری بلندمدت، می تواند به شما کمک کند در مسیر دستیابی به استقلال مالی هستید – خیر مهم است که چه زمانی قصد بازنشستگی دارید.

می‌خواهید درباره بازنشستگی FIRE بیشتر بدانید؟ به پادکست ما، غنی و منظم که توسط کیرستن و جولین ساندرز میزبانی می‌شود، در زیر یا در پادکست های اپل:

عکس از Maridav/Shutterstock.com

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی