عمومیمقالات

چگونه کتابخانه ای بسازیم که ارزش داشتن را داشته باشد

چگونه کتابخانه ای بسازیم که ارزش داشتن را داشته باشد

همه ما باید یک کتابخانه خوب بسازیم. مربی من، ارل شوف، باعث شد کارم را شروع کنم. این یکی از کتاب‌هایی است که او توصیه کرده است: بیندیشید و ثروتمند شوید توسط ناپلئون هیل. شوف از من پرسید: «آیا این عنوان تو را مجذوب نمی‌کند؟ فکر کنید و ثروتمند شوید. چه کسی به آن کتاب نیاز ندارد؟ من آن را در یک کتاب فروشی دست دوم پیدا کردم و کمتر از ۵۰ سنت برای آن پرداختم. این یکی از با ارزش ترین گنجینه های من است.

می‌توانید مانند من این فرآیند ساخت کتابخانه خود را شروع کنید. در اینجا طرز فکری وجود دارد که شما را هنگام شروع راهنمایی می کند: کتابخانه شما باید نشان دهد که شما دانشجوی جدی زندگی، سلامت، معنویت، فرهنگ، منحصر به فرد بودن، پیچیدگی، اقتصاد، رفاه، بهره وری، فروش، مدیریت، مهارت ها و ارزش های همه هستید. انواع اجازه دهید کتابخانه‌تان نشان دهد که دانش‌آموز جدی هستید.

کتابخانه شما به غذای ذهنی شما تبدیل خواهد شد – غذای فکری شما. تغذیه ذهن بسیار مهم است، نه فقط بدن. شما باید تحصیل کرده باشید.

یک کتاب خوب برای شروع ساختن کتابخانه، چگونه کتاب بخوانیم توسط مورتیمر آدلر و چارلز ون دورن. در آن، نویسندگان پیشنهادهای خوبی به شما می‌دهند که چگونه فقط کتاب نخوانید، اما در واقع بیشترین اطلاعات را از آن دریافت کنید. آنها همچنین فهرستی از بهترین کتاب‌هایی که تا کنون نوشته شده است را ارائه می‌کنند، و من از آن به عنوان مرکز کتابخانه‌ام استفاده کرده‌ام.

من فقط به شما می گویم چه چیزی برای من مفید بود. اگر برای شما مناسب است، خوب است. اگر مناسب شما نیست، به جستجو ادامه دهید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که مناسب شما باشد. وقتی کتابخانه خود را می‌سازید، مطمئن شوید که آن را به خوبی متعادل نگه دارید.

اجازه دهید چند مثال به شما بزنم.

کتاب های تاریخ برای ساخت کتابخانه شما ضروری است

همه ما باید به احساس تاریخ داشته باشید. ما باید درباره تاریخ آمریکا، تاریخ بین المللی، تاریخ خانوادگی و تاریخ سیاسی بدانیم. این نوع دانش برای شما نشان خواهد داد که وضعیت زندگی فرد به ندرت به نفع خود تغییر می کند. زمانی که متوجه شدید، گام منطقی بعدی این است که متوجه شوید شما دارای برای انجام تغییرات.

تاریخ به ما کمک می کند تا بفهمیم با چه چیزهایی باید کار کنیم: بذر، خاک، آفتاب، باران. همچنین به ما می گوید که انسان ها در گذشته با آن منابع چه کرده اند تا شرایط خود را در زندگی تغییر دهند. خواهید دید که بسیاری از آنها از شهروندان غیرمولد به شهروندانی مولد تبدیل شده اند. تاریخ برای همین است: آموختن درس های نیاکانمان. دانشجوی خوب تاریخ باشید.

کتابهای فلسفه

موضوع مهم بعدی در ساخت کتابخانه شما فلسفه است. ممکن است درک برخی از جنبه های فلسفه برای شما کمی دشوار باشد، اما نمی توانید فقط مطالب آسان را بخوانید و مطالعه کنید. سعی کنید با چیزهای دشوارتر مقابله کنید. اینگونه است که به عنوان یک فرد رشد می کنید.

هنگامی که کتابخانه خود را می سازید، رمان ها را نیز لحاظ کنید

بعد، رمان‌ها. در بسیاری از مواقع، داستانی جذاب با فلسفه ای که نویسنده در صدد رساندن آن به آن است، آمیخته می شود. و برای بهره مندی از یک رمان نیازی به موافقت با دیدگاه نویسنده ندارید.

این یک توصیه شخصی کوچک است: هنگام ساخت کتابخانه خود از سطل زباله صرفنظر کنید. گاهی اوقات می‌توان چیزی با ارزش را در یک رمان بی ارزش پیدا کرد، اما من وقت نمی‌گذارم تا چیز بی ارزشی را فقط برای یافتن آن بخوانم. شما می توانید یک پوسته نان را در سطل زباله پیدا کنید، اما من آن را حفر نمی کنم. زمان کافی برای خواندن مطالب واقعاً درخشان وجود ندارد.

بیوگرافی و زندگی نامه

بیوگرافی ها و زندگی نامه های بعدی هستند. شما می توانید داستان های دراماتیک افراد خوب و افراد وحشتناک را بخوانید. شما باید تعادل بین خیر و شر را درک کنید. یک کتاب در مورد گاندی و یک کتاب در مورد هیتلر بگیرید. یکی نشان می دهد که یک انسان خوب چه ارتفاعی می تواند به دست آورد، و دیگری نشان می دهد که یک انسان چقدر می تواند پست و حقیر شود. شما باید هر دو روی سکه را درک کنید.

کتابهای حسابداری و مالی

بعد، حسابداری. شما باید حداقل درک اولیه از حسابداری داشته باشید. کودکان باید شروع به یادگیری کنند تفاوت بین بدهی و اعتبار کارت.

کتاب های قانون را هنگام ساخت کتابخانه خود لحاظ کنید

و قانون بعدی است. لازم نیست وکیل باشید، اما باید بدانید قراردادها، چه چیزی را امضا کنید، چه چیزی را امضا نکنید و چگونه ایمن باشید تا اینکه متاسف باشید. همه ما به کمی قانون نیاز داریم.

من این را به سختی یاد گرفتم. چند وقت پیش شرکتی که در کانادا با آن وابسته بودم می خواست مقداری پول قرض کند. آنها به ۲۵۰۰۰۰ دلار نیاز داشتند. بانک گفت: “بله، اگر آقای رون شخصاً امضا کند، ما پول را به شرکت قرض می دهیم.” من می‌خواستم نقش قهرمان را بازی کنم و می‌دانستم که شرکت می‌تواند آن را پس بدهد، بنابراین امضا کردم. مطمئناً، در کمتر از یک سال، آنها وام را به طور کامل پرداخت کردند. من واقعاً به عنوان قهرمان دیده می شدم.

حدود یک سال بعد، این شرکت دچار مشکل مالی شد. آنها به بانک برگشتند و دوباره ۲۵۰۰۰۰ دلار وام گرفتند. با خودم گفتم، امیدوارم تلفنم زنگ نخورد، زیرا این بار یادداشت را امضا نخواهم کرد. می دانستم که آنها در مشکل هستند و احتمالاً ورشکست می شوند. تلفن من هیچ وقت زنگ نخورد. من از قلاب خارج شده بودم.

مطمئناً، در کمتر از یک سال، شرکت ورشکست شد. آنها نتوانستند پرداخت کنند و من نامه ای از بانک دریافت کردم که “آقای رون عزیز، از آنجایی که شرکت نمی تواند به تعهد خود عمل کند و این ۲۵۰۰۰۰ دلار را پرداخت کند و از آنجایی که ما ضمانت شخصی شما را در اینجا داریم، لطفا چک خود را برای ما ارسال کنید. برای ۲۵۰۰۰۰ دلار؟»

من فکر کردم باید اشتباهی وجود داشته باشد – اولین یادداشت را امضا کردم و آنها همه آن را پس دادند. یادداشت دوم را امضا نکردم. چیزی که نمی‌دانستم این بود که من در ابتدا ضمانت‌نامه‌ای را امضا کرده بودم. بنابراین اکنون می دانم که کلمه ادامه به چه معناست.

از شما می‌خواهم کمی قانون مطالعه کنید، بدانید چه چیزی را امضا کنید، بدانید چگونه از خود دفاع کنید. خیلی سریع امضا نکنید دانشجو باشید. یادگیرنده تنبل نباشید.

شما باید کتابخانه خود را طوری بسازید که نشان دهد شما در همه زمینه ها دانشجوی جدی توسعه شخصی هستید. با چند کتاب شروع کنید. به زودی، دنیای کاملاً جدیدی از ایده های تازه را باز خواهید کرد.

اقتباس شده از رهبری یک زندگی الهام گرفته. این مقاله در دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شده و به روز شده است. عکس توسط PH888/Shutterstock

54270bb318f3e9fe3492187066e5b446?s=150&d=mp&r=g - چگونه کتابخانه ای بسازیم که ارزش داشتن را داشته باشد

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی