خبر

عقبگرد شاخص بورس پس از ۲ ماه

عقبگرد شاخص بورس پس از ۲ ماه

366594 298 - عقبگرد شاخص بورس پس از ۲ ماه

اقتصاد۲۴– در معاملات روز شنبه هجدهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۴ هزار و ۹۴ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۹ واحد رسید. بدین ترتیب شاخص پس از ۲ ماه به کانال ۱٫۴ میلیونی بازگشت.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۲ هزار و ۶۸۸ واحدی در سطح ۴۱۵ هزار و ۸۳۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۹۱ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۴۴ واحد قرار گرفت.  

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز نمادهای «فارس»، «فملی» و «میدکو» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «فولاد»، «مبین» و «شبریز» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «غصینو» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «دماوند» و «مارون» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 


بیشتر بخوانید: ارزش سهام عدالت من چقدر است؟


در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و فمراد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان بود که ۷۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در سال جاری است. 

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۱۲۰  میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۷۶ درصد افت کرد و در رقم ۲۶ میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد لسرما (شرکت سرما آفرین) با صف‌ خرید ۱۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لسرما، نمادهای تکنو (شرکت تکنو تار) و خچرخش (شرکت چرخشگر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) تعلق داشت که ارزش آن ۱۵ میلیارد تومان بود. پس از وساپا، نمادهای غنوش، فتوسا، غدشت و دانا بیشترین صف فروش داشتند

366595 869 - عقبگرد شاخص بورس پس از ۲ ماه

منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی