عمومیمقالات

از TikTok مشاوره شغلی می گیرید؟ کارشناسان حفظ را پیشنهاد می کنند این 4 چیز در ذهن

از TikTok مشاوره شغلی می گیرید؟ کارشناسان حفظ را پیشنهاد می کنند
این ۴ چیز در ذهن

به دنبال نکاتی در مورد به‌روزرسانی رزومه خود هستید یا هنگامی که یک همکار اعتبار ایده شما را در جلسه می‌گیرد، چگونه واکنش نشان دهید؟ در گذشته، بیشتر مردم از یک مربی یا مربی شغلی راهنمایی می‌خواستند. اکنون تعداد فزاینده‌ای از مردم برای مشاوره شغلی به رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند—و نه فقط LinkedIn.

A مطالعه اخیر نشان می دهد که ژنرال Z و نسل هزاره بیشتر از TikTok مشاوره شغلی خود را دریافت می کنند. مربی، از هر پنج نفر یک نفر بر اساس توصیه‌های سازندگان TikTok تصمیم‌گیری می‌کند.

TikTok، Instagram، داستان‌های Snapchat، فیس‌بوک و حتی YouTube مملو از توصیه‌های شغلی هستند که با صدایی دقیق و گرافیک‌های سریع ارائه می‌شوند.< /p>

با تعداد کارمندان کمتری که وارد دفتر می شوند، فرصت کمتری برای مشاوره گرفتن از یک همکار یا مربی وجود دارد. میمی بیشاپ، یکی از بنیانگذاران Modern Gen X Woman و MGXW Consulting در Bayville، نیویورک، می گوید: دامنه توجه ما نیز به دلیل خستگی زوم در حال کاهش است، بنابراین افراد کمتری مایل به ثبت نام برای یک وبینار مربیگری شغلی یک ساعته هستند. /p>

اما قبل از اینکه توصیه‌های شغلی‌ای را که در رسانه‌های اجتماعی پیدا می‌کنید عملی کنید، مهم است که در نظر بگیرید که آیا این نکته برای شما مفید است یا خیر.

۴ نکته برای پاسخگویی مسئولانه به مشاوره شغلی TikTok

۱٫ در مورد منبع تحقیق کنید

این ایده خوبی است که قبل از عملی کردن، دریابید که چه کسی توصیه را ارائه می دهد. “آیا آنها معامله واقعی هستند یا فقط توصیه های غیرمستقیم می کنند؟” اسقف می گوید. اگر کسی توجه شما را جلب کند، در مکان‌های بیشتری از TikTok یا Instagram حضور خواهد داشت. او می‌افزاید: «همه ما باید مهارت‌های تفکر انتقادی خود را تنظیم کنیم و آنچه را که در رسانه‌های اجتماعی به عنوان حقیقت یا واقعیت یا تنها راه انجام کاری می‌بینیم، نگیریم.»

به نمایه رسانه‌های اجتماعی آن‌ها بروید و ببینید چه تعداد فالوور دارند، اولیویا جارس، یک استراتژیست غرامت و مذاکره در هانوفر، نیوهمپشایر و موسس HER Money School می‌گوید. به نظرات نگاه کنید تا دریابید که آیا توصیه مربیگری این شخص برای افراد دیگر مؤثر بوده است یا خیر.

۲ . این دیدگاه را در نظر بگیرید 

توصیه های شغلی در رسانه های اجتماعی اغلب فاقد زمینه است. جنیفر تاردی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاوره ای جنیفر تاردی، در بووی، مریلند، می گوید: “مراقب باشید از چه کسی مشاوره شغلی دریافت می کنید.” اغلب توصیه ها در رسانه های اجتماعی فقط از دیدگاه شخصی است که اخیراً استخدام شده است، نه از طرف یک استخدام کننده یا مدیر استخدام. تاردی توضیح می‌دهد: «فقط به این دلیل که شما با موفقیت مصاحبه کرده‌اید، به این معنا نیست که دیگران در آن تجربه سهیم هستند یا موانع مشابهی دارند.

تاردی می‌گوید تجارب مصاحبه‌های هر کس متفاوت است، به‌ویژه اگر شما معلولیت داشته باشید. یا یک رنگین پوست یا یک فرد مسن هستند. زمانی که تاردی اطلاعات ناقصی را در رسانه‌های اجتماعی می‌بیند، با ایجاد یک ویدیوی یوتیوب که اطلاعات بیشتری را ارائه می‌کند، به آن رسیدگی می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که کسی مشاوره را به اشتراک می‌گذارد و آن را بهترین عمل می‌نامد، تاردی دیدگاه یک استخدام‌کننده را به اشتراک می‌گذارد و توضیح می‌دهد که چرا این رویکرد ممکن است کارساز نباشد و یک مدیر استخدام چگونه ممکن است واکنش نشان دهد. او می‌گوید: «این یک چیز است که به کسی بگوییم تماس چشمی برقرار کند، اما توضیح دادن دلیل آن یک چیز دیگر است.

۳٫ یک اندازه برای همه مناسب نیست

چه از رسانه های اجتماعی، یک مربی شغلی یا از %D8%8C%20%D9%87%DB%8C%DA%86%20%D8%AA%D8%B6%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%20%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.

%D9%82%D8%A8%D9%84%20%D8%A7%D8%B2%20TikTok%20%D9%88%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%8C%20%D8%AC%D8%B1%D8%B3%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%84%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20Lean In سندبرگ و ارزش خود را بدانید. وقتی متوجه شد که یک کارآموز به همان اندازه ای که با مدرک کارشناسی ارشد درآمد کسب می کند، تصمیم گرفت توصیه های نویسندگان را عملی کند.

«من همه توصیه ها را قبول کردم و نتیجه را گرفتم. جارس می‌گوید: استراتژی بی‌نقصی که با هر دو موردی که آن متخصصان می‌گفتند همسو بود. اما وقتی به دفتر رئیسش رفت و درخواست پول بیشتری کرد، او به او گفت که یک کیس خوب برای دریافت دستمزد بیشتر ساخته است اما تعیین حقوقش به عهده اوست.

این داستان نشان می‌دهد که جراس می‌گوید که همه توصیه‌های شغلی برای همه کار نمی‌کند و می‌افزاید: «این فقط به شرایطی بستگی دارد که شما در آن هستید.»

۴٫ خودتان را سرزنش نکنید

اگرچه این توصیه برای جرس کارساز نبود، اما او خودش را سرزنش نکرد. درعوض، او مصمم بود در مورد مذاکره حقوق و دستمزد بیشتر بیاموزد و به نوشتن کتاب خود ادامه داد، ارزش خود را بدانید، خود را دریافت کنید. ارزش: مذاکره حقوق برای زنان.

اگر از نصیحت کسی استفاده می‌کنید و جواب نمی‌دهد، تقصیر شما نیست، تاردی می‌گوید. . او می‌گوید: «به ندرت به مربیان و دوستانمان نگاه می‌کنیم و می‌گوییم مشکل از توصیه‌های آنها بوده است.

یکی از بهترین جنبه‌های داشتن این همه مشاوره شغلی این است که می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم. جرس می‌گوید چه توصیه‌ای برای وضعیت خودمان بهتر است. اغلب اوقات در گذشته، احساس می‌شد که فضای کمی برای زیر سوال بردن یا شک کردن توصیه‌های یک مربی یا مربی حرفه‌ای وجود دارد.

جرس می‌گوید: «شما ۱۰۰% کنترل تصمیم‌گیری در مورد این که آیا این توصیه را در اختیار دارید، دارید. برای شما خوب است یا نه.”

عکس توسط Standret/Shutterstock.com

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی