عمومی

آیا می خواهید چیز جدیدی یاد بگیرید؟ علم می گوید ترک درخواست مشاوره از کارشناسان (اما با یک پیچ و تاب کوچک)

آیا می خواهید چیز جدیدی یاد بگیرید؟ علم می گوید ترک
درخواست مشاوره از کارشناسان (اما با یک
پیچ و تاب کوچک)

من یک فصل کامل از افسانه انگیزه به این ایده که وقتی به کمک نیاز دارید باید با یک حرفه ای صحبت کنید نه با یک مربی ایجاد روتینی برای دستیابی به هدف. (معلمان عالی هستند، اما اگر شما می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، یک کارآفرین موفق مراحل را زندگی کرده است.) 

مزایای؟ آنها می دانند که شما باید چه کاری انجام دهید.

اما اگر بخواهید چگونه کاری را یاد بگیرید چه؟

این زمانی است که مراجعه به متخصص ممکن است بهترین ایده نباشد. طبق مطالعه‌ای که به تازگی در علوم روانشناسی منتشر شده است، معمولاً افراد برتر این کار را انجام نمی دهند. توصیه های بهتری نسبت به افراد معمولی ارائه دهید.

تا حدی به این دلیل است که تحقیقات همچنین نشان می دهد کارشناسان تمایل دارند مهارت هایی دارند بنابراین توصیه های آنها فراتر از درک یک غیر متخصص است. (و گاهی اوقات، مخصوصاً در جایی که یک مهارت فیزیکی در میان است، متخصصان لزوماً نمی‌توانند توضیح دهند که تلاش، تمرین و حافظه ماهیچه‌ای به آنها اجازه انجام چه کاری را می‌دهد.) 

دوست راننده ناسکار من را ببرید راس چستین. من و راس با هم کارت مسابقه داده ایم. من با راس در جاده آتلانتا سوار ماشین مسابقه شده ام. او به من نکات رانندگی داده است. آنها عالی هستند …  اما صادقانه بگویم، فراتر از من هستند.

او نه تنها در سطح من کار می کند. نمی توان با آن ارتباط برقرار کرد، سال ها تجربه مسابقه ای او به مهارت هایی به قدری شهودی منجر شده است که حداقل تا حدی با تحلیل خود مخالفت می کند. مانند پزشکانی که تجربه به آنها اجازه می‌دهد قضاوت‌های فوری و شگفت‌آوری دقیقی انجام دهند، چیزی که به نظر می‌رسد تصمیمات بصری Chastain در واقع محصول سالها تجربه و هزاران ساعت تمرین است.

به عنوان نویسندگان یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ بنویسید:

بر خلاف ادعای مهندسان دانش، ما استدلال می کنیم که تخصص به طور کلی . .. را نمی توان در سیستم های خبره مبتنی بر قاعده ثبت کرد، زیرا تخصص مبتنی بر ایجاد پاسخ های موقعیتی فوری و غیر انعکاسی است. قضاوت شهودی نشانه تخصص است.

به اندازه کافی عجیب، این بدان معناست که بعید است کارشناسان بهترین معلمان باشند. تخصص آنها تقریباً غیرممکن می کند که آنها را – برای افرادی مانند من و شاید شما – توضیح دهند که چه می کنند.

در اینجا یک مثال جالب از این یافته در عمل آمده است (h/t تا ایتان مولیک، پروفسور وارتون):

همه یک مشکل است، و نه فقط به این دلیل که تحقیقات نشان می‌دهد ما تمایل داریم فکر کنیم کارشناسان همیشه بهترین معلمان هستند: همچنین فکر می‌کنیم افرادی که بیشترین توصیه را می‌کنند متخصص هستند.

به عنوان محققان می نویسند:

اگرچه توصیه‌های مشاوران با بهترین عملکرد سودمندتر از توصیه‌های مشاوران دیگر نبود، شرکت‌کنندگان بر این باور بودند که چنین بوده است — و علیرغم این واقعیت که به شما چیزی در مورد عملکرد مشاورانشان گفته نشد. چرا؟

بهترین اجراکنندگان توصیه بهتری ارائه نکردند، اما بیشتر آن را ارائه کردند، و شرکت کنندگان ظاهراً کمیت را با کیفیت اشتباه گرفتند. [مورب من]

این مطالعات نشان می‌دهد که اجرا و مشاوره اغلب ممکن است مهارت‌های نامرتبط باشند و حداقل در برخی از حوزه‌ها، افراد ممکن است توصیه‌های افراد برتر را بیش از حد ارزیابی کنند.

به طور خلاصه، ما نه تنها تصور می‌کنیم که مجریان برتر مشاوره بهتری ارائه می‌دهند، بلکه تصور می‌کنیم افرادی که توصیه‌های زیادی می‌کنند باید متخصص باشند: این کمیت به نوعی برابر با کیفیت است.

همانطور که پروفسور مولیک می نویسد “ماهیت ماهیت یک متخصص بودن، آموزش واضح تخصص خود را به دیگران دشوار می کند. کارشناسان آنقدر شهود و تجربه پیچیده را در تصمیم گیری ترکیب می کنند که اشتراک گذاری آن دشوار است.”

پس با همه اینها چه کار باید بکنید؟

اگر نیاز به یادگیری دارید؟ چه باید انجام دهید — اگر به فرآیندی نیاز دارید یا روتین — به عنوان یک متخصص. (از یک حرفه ای بپرسید.) بگویید که می خواهید یک ماراتن بدوید. کسی که واقعاً چند ماراتن دویده است، می‌تواند یک برنامه آموزشی عملی، در دنیای واقعی و اساساً تضمین شده به شما ارائه دهد.

اگر باید یاد بگیرید چگونه کاری را انجام دهید — اگر می خواهید یاد بگیرید، مثلاً با بیومکانیک بهینه کار کنید — از یک معلم متخصص بپرسید.

در نهایت، اگر به یک متخصص دسترسی دارید، از این فرصت استفاده کنید — اما سوالات خود را ساده نگه دارید.

وقتی من در یک پیست کارتینگ با راس بودم، از او یک راهنمایی خواستم. او به من گفت که از پیچ های S به بیرون بروم. او گفت: «به سمت داخل بروید، روی گوشه داخلی اولین پیچ ضربه بزنید، سپس درست قبل از باریکترین نقطه در پیچ بعدی، به دیوار ضربه بزنید. این همان خطی است که می‌خواهید انتخاب کنید. ممکن است انتهای پشتی کمی روی آن بلغزد. از آخرین پیچ خارج شوید و ممکن است دیوار را ببوسید، اما اشکالی ندارد.”

و شد — و توصیه بود من می‌توانم هضم کنم و آن را عملی کنم.

در حالی که کارشناسان دارای تجربه بسیار وسیع و شهود بسیار عمیقی هستند که چگونهرا به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها می‌دانند آنچه می‌دانند ممکن است در واقع غیرممکن باشد، اگر سؤالات درستی بپرسید، ممکن است بتوانید یاد بگیرید که یک یا دو کار را به روشی که آنها انجام می‌دهند انجام کنید.

این همه چیزی است که می توانید — و طبق تحقیقات، باید — بپرسید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com عبارتند از متعلق به خود هستند، نه شرکت های Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی