خبر

«کپی برداری» خلاقیت تولیدکنندگان صنعت مبل را ضعیف کرده است

«کپی برداری» خلاقیت تولیدکنندگان صنعت مبل را ضعیف کرده
است

حمیدرضا عدالت در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولید مبلمان در کشور در دو مقیاس کارخانه ای و کارگاهی انجام می شود، اظهار کرد: در کارخانجات که معمولا محصولات آنها تحت برند تولید و عرضه می شوند، شاهد استفاده از امکانات نسبتا به روز هستیم ولی در بخش تولیدات کارگاهی اینگونه نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: در مقیاس انبوه در زمینه ایجاد پوشش های سطحی، رنگ مصنوعات و بکارگیری تکنولوژی های نوین مانند خطوط رنگ به تعداد انگشت شمار در داخل کشور راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: در زمینه تحقیقات بازار، تبلیغات و فروش محصولات نیز در بکارگیری فناوری های نوین فاصله زیادی با کشورهای پیشرو داریم.

عدالت از راه اندازی رشته مهندسی صنایع مبلمان در مقطع کارشناسی در دانشگاه منابع طبیعی گرگان خبر داد و گفت: خوشبختانه در مقایسه با سایر رشته های این گروه، از نظر استقبال متقاضیان و بازار کار از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

وی تامین مواد اولیه مرغوب را یکی از معضلات جدی این صنعت برشمرد و افزود: خلا قانونی در زمینه «کپی رایت» موجب تضعیف خلاقیت در طراحی و تولید شده است.

او با بیان این نکته که بسیاری از تولید کنندگان محصول سایر کشورها مانند ترکیه را کپی می کنند، افزود: معمولا واحدهای تولید کننده بزرگ با مهندسی معکوسِ مبلمان کشور ترکیه، محصولات جدید خود را به بازار عرضه می کنند.

به گفته این مدرس دانشگاه، تولید کنندگان کوچک تر با مهندسی معکوسِ محصولات واحدهای بزرگ هم این روند را تکرار می کنند که به این ترتیب در هر مرحله بخش قابل توجهی از کیفیت و ظرافت دستخوش تغییر می شود.

وی در خاتمه یادآورشد: متاسفانه در اغلب واحدها به اشتباه این فرایند کپی کاری و مهندسی معکوس را «تحقیق و توسعه» می دانند در حالیکه تعداد انگشت شماری از کارخانجات در داخل کشور واحد تحقیق و توسعه واقعی دارند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی