خبر

بهره‌برداری آزمایشی از محور ملی پاتاوه-دهدشت با 9 ماه تاخیر/ 18 کیلومتر از طول مسیر آب رفت

بهره‌برداری آزمایشی از محور ملی پاتاوه-دهدشت با ۹ ماه تاخیر/
۱۸ کیلومتر از طول مسیر آب رفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی آبرند به نقل از خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اوایل دیماه سال ۹۸ با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی محور پاتاوه – دهدشت، گفته بود: این محور ملی و جاده حیاتی نیمه نخست سال آینده و با حضور مسئولان و مقامات علی رتبه کشوری به بهره برداری می رسد.

وی در دیدار با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: محور پاتاوه – دهدشت تنها یک پروژه استانی با برکات و ارزش خاص استانی نیست بلکه یکی از شریان های اصلی کشور و نقطه اتصال مرکز کشور به بنادر جنوب بویژه بندر امام خمینی محسوب می شود.   این محور یک نقطه جدید اتصالی از زاگرس محسوب می شود و به طور قطع زمینه توسعه و سرمایه گذاری بر روی این محور از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

خادمی میزان اعتبار هزینه شده از زمان اجرای این طرح را تاکنون افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام و افزود: بر اساس محاسبات روز این رقم افزون بر۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این محور به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار قطعه است که ۲ قطعه اول ان در سال های اخیر به بهره برداری رسید. قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر و مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲هزار و۸۲۰ متر اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری رسید.

این در حالی است که ۱۵ ماه پس از وعده مدیرعامل شرکت ساخت، معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور از تلاش جهت رفع سه نقطه بحرانی در محور پاتاوه – دهدشت خبر داد و گفت: این مسیر در خرداد امسال با عبور آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا کدخدازاده درباره این پروژه افزود: عملیات قطعه ۱ و ۲ این محور به طول کیلومتر تقریباً به اتمام رسیده است. قطعه ۳ که طول آن ۶۳ کیلومتر است، حدود ۴۱ کیلومتر آن تکمیل شده و بخش میانی مسیر که شامل پل‌های خاص و تونل به میزان ۵ هزار و ۸۰۰ متر (۵ دستگاه) است، مراحل ساخت آن غالباً تمام شده است.

وی تصریح کرد: عملیات پل‌های خاص مسیر نیز انجام شده و در مرحله نصب علائم ایمنی قرار دارد و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مقرر است تا خرداد سال جاری به صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور در ادامه طول این محور را ۱۱۸ کیلومتر (۱۸ کیلومتر کمتر از مسیر اعلام شده توسط معاون وزیر راه و شهرسازی) اعلام کرد و گفت: تعداد و طول پل‌های آن ۱۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۲۷۰ متر و دیوار سازی انجام شده در آن ۱۳ هزار متر و عملیات خاکی انجام گرفته، حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا