عمومی

بیل گیتس می گوید این مرگبارترین حیوان جهان است داده ها نشان می دهد حق با اوست

بیل گیتس می گوید این مرگبارترین حیوان جهان است
داده ها نشان می دهد حق با اوست

کشنده ترین حیوان جهان کوسه سفید بزرگ یا خرس گریزلی یا حتی گوزن. آنقدر کوچک است که می توانید به راحتی آن را دور بریزید یا حتی آن را له کنید. با این حال پشه، با انتشار عوامل بیماری زا، سالانه بیش از یک میلیون نفر را می کشد و صدها میلیون نفر را بیمار می کند. برای تأکید بر اینکه چقدر خطرناک هستند، بیل گیتس پست‌های مربوط به پشه‌های خود را در جریانی که «هفته پشه نامیده است منتشر کرد. “یک برخاست در هفته کوسه. گیتس در ایمیلی به مشترکان وبلاگ خود خاطرنشان کرد: «پشه‌ها و بیماری‌هایی که حمل می‌کنند در یک روز تعداد بیشتری از مردم را می‌کشند تا کوسه‌ها در ۱۰۰ سال گذشته.

گیتس چیست. انجام دادن در مورد آن؟ به اندازه کافی عجیب، او از برنامه ای حمایت می کند که پشه های بیشتر را پرورش می دهد و آنها را در ۱۱ کشور، عمدتا در آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی، رها می کند. این پشه‌ها به باکتری Wolbachia آلوده هستند که از انتقال بیماری‌هایی که می‌کشند جلوگیری می‌کند. مردم. همانطور که پشه‌های پرورش‌یافته در آزمایشگاه با سایر پشه‌ها تولید مثل می‌کنند، Wolbachia در میان جمعیت پشه‌ها گسترش می‌یابد و باعث می‌شود که آنها به طور قطعی مرگبارتر شوند. در یک برنامه آزمایشی در اندونزی، رهاسازی پشه‌های Wolbachia عفونت تب دنگی را تا ۷۷ درصد کاهش داد. ممکن است افراد به اندازه قبل دچار خارش پشه شوند، اما تعداد کمتری از آنها در حال مرگ هستند.

به دلایل واضح، گیتس می‌نویسد، ایده پرورش پشه‌ها و رها کردن آن‌ها برای نیش زدن افراد ناآگاه در ابتدا به خوبی انجام نشد. اما نتایج آزمایش به اندازه کافی چشمگیر بوده است که اکنون بزرگترین چالش پرورش پشه های Wolbachia به اندازه کافی برای تامین تمام مکان هایی است که آنها را می خواهند.

استفاده از شکر برای کشتن پشه ها.

همه ما می دانیم که پشه ها دوست دارند. خون انسان و ما نیش های ناهموار و خارش دار برای اثبات آن داریم. اما به نظر می رسد پشه ها در طول زندگی خود به قند نیاز دارند تا بتوانند انرژی کافی برای پرواز داشته باشند، در حالی که فقط مادران پشه که به دنبال غذا برای لاروهای خود هستند به دنبال خون انسان هستند.

بنابراین یکی دیگر از ابتکارات گیتس در وبلاگ خود ابتکاری است که از ترکیبی ساده از شکر و حشره کش برای جذب و سپس کشتن پشه ها استفاده می کند. . طعمه پشت غشایی است که فقط پشه ها می توانند به آن نفوذ کنند، بنابراین اگرچه ممکن است حشرات مفیدتر دیگری مانند زنبورها یا پروانه ها را جذب کند، اما آنها را نمی کشد. گیتس می نویسد که تولید این طعمه ها ارزان، کوچک، سبک و به راحتی به دیوار بیرونی میخ می شوند.

در حال حاضر، طعمه های شکر در مرحله توسعه هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که همراه با توری بستر و حشره‌کش‌های داخلی که قبلاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، طعمه‌های قندی می‌توانند به طور قابل توجهی جمعیت پشه‌ها را در اطراف خانه‌ها کاهش دهند و در نتیجه ابتلا به مالاریا را تا ۳۰ درصد در مکان‌هایی که گسترده است کاهش دهند. ۲۴۱ میلیون مورد مالاریا و ۶۲۷۰۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از آن در سال ۲۰۲۰ وجود داشت و این تعداد همچنان در حال افزایش است، بنابراین کاهش ۳۰ درصدی می تواند جان صدها هزار نفر را نجات دهد. چه کسی می داند؟ شاید روزی همه ما آنها را بیرون از خانه‌هایمان آویزان کنیم.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی