خبر

مدیریت افسردگی؛ افراد خارجی و همسر مهمترین نقش را ایفا می کنند

مدیریت افسردگی؛ افراد خارجی و همسر مهمترین نقش را ایفا می
کنند

همسرش با اعمال نیکش می تواند شفای او را تسریع بخشد.

دانستن اینکه چه زمانی باید افسرده شود، مهم ترین کمکی است که یک مرد می تواند به همسر افسرده خود بکند.

اگر شما هم از آن دسته زوج هایی هستید که به این فکر می کنید که “چگونه می توانم به همسر افسرده ام کمک کنم” و تصمیم دارید به همسر افسرده خود کمک کنید یا با او ازدواج کنید، با ما همراه باشید.

در ادامه یاد می گیرید که چگونه با همسر استرس زا کنار بیایید و چه کارهایی را باید انجام دهید و مراقب آنها باشید.

چگونه می توانم به همسر افسرده ام کمک کنم؟

واقعیت این است که اگرچه نقش ازدواج در بروز افسردگی بررسی نشده است، اما نقش ازدواج در ابتلا به افسردگی دو چندان تثبیت شده است.

افسردگی نشانه ضعف نیست و افراد مشهور و موفق زیادی از آن رنج برده اند، اما این بیماری مانند هر بیماری دیگری مانند شکستگی دست یا بیماری ریه است.

افسردگی را به عنوان یک بیماری جدی درمان کنید و در صورت مشاهده علائم افسردگی در شریک زندگی خود، او را تشویق کنید تا در اولین قدم به پزشک متخصص مراجعه کند و در صورت تشخیص افسردگی، به او کمک کنید تا دستورات متخصص را انجام دهد.

    چگونه می توانم به درمان همسر افسرده ام کمک کنم؟

روان درمانی و داروهای ضد افسردگی هر دو می توانند به افسردگی کمک کنند، اما به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما ممکن است قادر به تصمیم گیری آگاهانه در مورد درمان خود با افسردگی و اضطراب نباشد.

بنابراین، حمایت و حضور در طول فرآیند درمان مهم است.

چگونه با فشار روی شریک زندگی خود کنار بیایید

به این واقعیت مهم توجه داشته باشید که اگر همسرتان تحت درمان و دارو باشد یا نیاز به تنظیم الگوهای خواب خود داشته باشد، ممکن است ازدواج شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مصرف دارو می تواند باعث احساس خستگی و خوابیدن در یک زمان خاص شود که می تواند صمیمیت شما با شریک زندگی تان را کاهش دهد، این مشکلات بر روابط فعلی شما تاثیر می گذارد.

اما همیشه راهی برای حل چنین مشکلاتی وجود دارد، بنابراین باید این مشکلات را درک و حل کنید.

علائم افسردگی

علائم افسردگی در مردان و زنان تفاوت چندانی با هم ندارند، اما عبارتند از: بیقراری، تحریک پذیری، عدم بازداری رفتاری، رفتار خطرناک، پرخاشگری، اقدام به خودکشی، بی علاقگی به هیچ چیز، احساس گناه به دلیل اینکه باعث می شود شما نباشید، غمگین و افسرده باشید. مدت طولانی، ناراحتی از دیدن دیگران و صحبت با دوستان، افسرده نبودن، امیدوار، صبح یا شب زود بیدار شدن، نخوابیدن، غذا نخوردن و کاهش وزن و پرخوری و انتظار افزایش وزن.

عدم آگاهی

فقدان اطلاعات کامل و دقیق در مورد استرس می تواند منجر به سوء تفاهمات رفتاری و مشکلات بسیاری شود. افسردگی بر افکار، احساسات، رفتارها، رفتارها و کنترل ها تأثیر می گذارد و با او ملاقات می کند.

افراد افسرده تمایل دارند دیگران را به خاطر مشکلاتشان سرزنش کنند و فقط روی موقعیت غم انگیز تمرکز کنند. اگر همسر افسرده شما همیشه شکایت می کند، به یاد داشته باشید که این رفتار همان علائم این مشکل است اگر آگاهانه رفتار شما با همسرتان باشد. استرس شما می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

دلیل را فراموش کنید

    افراد افسرده اغلب دیدگاه های اغراق آمیزی دارند و ممکن است همسرتان چیزهایی بگوید که در ذهن شما هم نادرست و هم درست است. این شگفت انگیز است.

این رفتار می تواند باعث شود که ارتباط او با شما قطع شود، تنها شود و حتی افسرده شود.

ممکن است چیزی شبیه این بگویید: “این وحشتناک است که چنین احساسی دارید، فکر می کنید چه کاری می توانیم انجام دهیم تا احساس بهتری داشته باشید؟

ظلم و ستم زنان و نظام های اعتقادی

افراد افسرده دارای باورهای منفی و افکار منفی هستند.

در نتیجه، این باورها می تواند برای اطرافیان بسیار دردناک و آسیب زا باشد، مشاوره آنلاین گاهی اوقات فرد افسرده رفتار عادی اطرافیان خود را به شیوه های عجیبی تفسیر می کند.

به عنوان مثال، اگر کمی دیر به تلفن پاسخ دهید، این را به عنوان نشانه ای از عدم توجه، مخالفت یا لجبازی همسرتان در نظر می گیریم.

باورهای غلط در مورد استرس

۱. ۱. ۱. . کار بیش از حد می تواند منجر به افسردگی شود، اگرچه محققان دریافته اند که کار بیش از حد، به ویژه در مردان، می تواند خطرناک باشد.

۲. ۲. . افسردگی خود تاسف است، افراد افسرده بی رحمانه خسته نمی شوند، اما نمی توانند از افسردگی فرار کنند.

۳. ۳. . افسردگی یک بیماری واقعی نیست، افسردگی یک بیماری جدی است.

با این حال، افسردگی اغلب با افسردگی خالص اشتباه گرفته می شود. با استفاده از اسکن مغز، می توانید استرس را مشاهده کنید. این آزمایش فلج مغزی را نشان می دهد.

۴. ۴. . کمک به فرد مبتلا به افسردگی فقط با دارو امکان پذیر است.

اگر فردی مبتلا به افسردگی کمک می‌خواهد، به این معنی نیست که برای درمان افسردگی به دارو نیاز دارد، حتی اگر داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنید، گفتار درمانی می‌تواند موثر باشد.

به سوی زندگی بهتر

آیا به احترام تمام روزهای شاد و عاشقانه ای که با همسرتان به اشتراک گذاشته اید، تصمیم گرفته اید که اجازه دهید او به واقعیت خود بازگردد؟

اولین گام در پاسخ به افسردگی همسرتان این است که تشخیص دهید افسردگی چیست و همچنین شناخت علائم افسردگی می تواند تأثیر عمیقی بر مدیریت رفتار شما با شریک استرس زا داشته باشد زیرا به شما کمک می کند زمان حال را درک کنید.

همچنین بهترین گزینه استفاده از خدمات روانشناسی حرفه ای و اصولی است که یک مشاور روانشناسی مجرب می تواند به شما در مدیریت و درمان خلاقانه این عارضه کمک کند.

جعبه ابزار سلامت

ایجاد یک ابزار سالم برای مدیریت استرس یکی از راه‌های سریع برای بهبود خلق و خوی شریک زندگی‌تان است، با کمک شریک زندگی‌تان فهرستی تهیه کنید.

هر چه این فهرست از «آنچه در اینجا ابزار می نامیم» طولانی تر باشد، بهتر است، مشاوره تلفنی خانواده  مثلاً برای گذراندن وقت در طبیعت، کتاب خوبی را که همسرتان توصیه می کند بردارید، یک فیلم یا برنامه تلویزیونی خوب را با هم تماشا کنید.

گرفتن یک دوش آب گرم طولانی می تواند بسیار مفید باشد، یا بازی با یک عزیز، گفتگوی رو در رو با خانواده یا دوستان، گوش دادن به موسیقی.

کاری خودجوش و غیررسمی انجام دهید، مثلاً با هم به پیک نیک بروید.

همسرتان را قضاوت نکنید

متأسفانه برچسب های اجتماعی و درک نادرست از افسردگی منجر به درک نادرست از شدت بیماری شده است.

آنچه مهم است این است که افراد مبتلا به افسردگی درمانده و ضعیف نیستند و به خاطر این بیماری و سلب حق زندگی مناسب آنها را درمانده نمی بینید.

به همسرت امید بده

 مشاور خانواده تلفنی اگر شریک زندگی شما فقط افسرده است و ممکن است احساس کند که غم و اندوه او هرگز از بین نمی رود، باید اطمینان حاصل کنید که با گذشت زمان و درمان مناسب بهبود می یابد.

برای او بهترین ها را برای آینده آرزو کنید و به او بگویید که در فراز و نشیب های زندگی در کنار او خواهید بود.

فرزندتان را فراموش نکنید

    اگر فرزند دارید، از همان ابتدا بیماری همسرتان را بگویید، با او صحبت کنید و شرایط را توضیح دهید.

وقتی فرزندان تغییراتی را در رفتار والدین خود تجربه می کنند، مضطرب و نگران می شوند هنگامی که پیوند عاطفی بین فرزند و یکی از والدین شکسته می شود، کار شما دو چندان می شود و باید تا زمانی که همسرتان به این شرایط برسد، با فرزندتان پیوند محکمی ایجاد کنید. به درستی نیست

مرزهای خود را تعیین کنید

 مشاوره خانواده تلفنی رایگان   اگر زیر یک سقف با ستمگر زندگی می کنید و آن شخص همسر شماست، او باید به کارهایی فکر کند که نباید انجام دهید و برخی از کارهایی که باید انجام دهید تا از این که همیشه کسی نباشید که به شما اهمیت می دهید، فکر کند.

اجازه دهید همسرتان بداند که شما همسر او هستید، نه درمانگر او، شریک زندگی خود را تشویق کنید تا به دنبال کمک حرفه ای باشد و اقدامات لازم را انجام دهد و به او اجازه دهید که بداند شما در کنارش خواهید بود.

خودت را فراموش نکن

درمان افسردگی زناشویی می‌تواند زمان زیادی طول بکشد، که می‌تواند زمان‌بر، خسته‌کننده و آزاردهنده باشد، بنابراین بهتر است در این مورد کمی خودآگاه باشید و خوب غذا بخورید و به چشم بخورید، ورزش کنید، خوب بخوابید، با دوستانتان ارتباط برقرار کنید. و خانواده و تفریح ​​خود را فراموش نکنید.

با این حال، باید تعادل را در این زمینه ها حفظ کنید، زیرا این رفتار همسرتان را آزار می دهد و ممکن است احساس کند که شما او را درک نمی کنید، بنابراین باید مراقب مدیریت استرس همسرتان باشید.

از آنها انتظار نداشته باشید که کارها را درست انجام دهند

افراد مبتلا به افسردگی در طول روز انرژی کمتری دارند و قادر به انجام بیشتر کارهای روزانه نیستند.

در این مورد، همسر ناامید شما ممکن است از دست شما عصبانی باشد که او را بدون حمایت رها کرده اید.

از نظر مدیریت استرس شریک زندگی خود و همچنین تحمل این علائم، توصیه می شود که با شریک افسرده خود ورزش کنید زیرا ورزش می تواند به درمان افسردگی او کمک کند و شما نیز می تواند از ورزش بهره مند شود زیرا ممکن است استرس شما کاهش یابد. و رابطه شما با شریک زندگیتان بهبود خواهد یافت.

مشاهده مهم

رایج ترین احساسی که زوج ها در برخورد با همسر آزاری تجربه می کنند احساس گناه است.

همسران افراد افسرده ممکن است احساس کنند که در بیماری شریک زندگی خود مقصر هستند،شماره مشاوره رایگان اما باید بدانید که اغلب عوامل درونی هستند، مانند مواد شیمیایی که ذهن فرد است و عوامل بیرونی مانند از دست دادن عزیز یا داشتن باورهای غیرمنطقی. می تواند استرس ایجاد کند.

همچنین به یاد داشته باشید که حتی افسردگی را می توان به سختی درمان کرد و نیازی نیست که علائم همسرتان برای ماه ها یا سال ها به همین شکل باقی بماند.

سخن آخر

    همیشه امیدوار بمانید، باورش سخت است، اما در نهایت همسرتان بهبود خواهد یافت.

بعد از استرس، برخی از افراد قوی تر از قبل هستند، شاید به این دلیل که درک بهتری از موقعیت ها و روابط دارند.

برخی افراد همیشه استرس دارند و تمایل دارند با آن زندگی کنند.

اما همیشه به یاد داشته باشید که برای کنار آمدن با غم و اندوه شریک زندگی خود به چه بینش هایی نیاز دارید.

افسردگی شایع است، اما شریک زندگی شما برای مقابله با آن به کمک شما نیاز دارد و اگر با او بودید تا یک زندگی عادی داشته باشید، مشاوره خانواده تلفنی اما وضعیت روحی همسرتان بدتر و بدتر می شود، درست وارد شوید، به یک متخصص مراجعه کنید. کمک

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی