عمومی

به دنبال شغلی در زمینه طراحی گرافیک هستید؟ به این سئوال پاسخ دهید اول برای یافتن شغل مناسب

به دنبال شغلی در زمینه طراحی گرافیک هستید؟ به این سئوال پاسخ دهید
اول برای یافتن شغل مناسب

امسال، نزدیک به ۲۴۰۰۰ شغل در زمینه طراحی گرافیک باز خواهد شد در حالی که انتظار می رود هزاران طراح جدید برای اولین بار وارد بازار کار شوند. بسیاری از فارغ التحصیلان اخیرا مشتاق شروع یک حرفه هیجان انگیز با به کارگیری استعدادها و مهارت های جدید خود هستند. اما این هیجان برای یافتن شغل می تواند به راحتی قضاوت فرد را مختل کند. در حالی که مهم است که پای خود را وارد در کنید، به همان اندازه مهم است که مطمئن شوید درب درست برای شما باشد.

رشته طراحی گرافیک سه مسیر کلیدی دارد: طراحی داخلی، زندگی آژانس و کار آزاد. یک طراح باید قبل از اینکه اولین کار خود را پیدا کند، مفاهیم هر را درک کند. این سه جهت فرصت‌های زیادی را برای طراحانی که وارد این حوزه می‌شوند فراهم می‌کند، اما هر کدام تجربیات بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند. بسته به مسیر (یا مسیرهایی) که انتخاب می کنید، پتانسیل درآمد، تعادل بین کار و زندگی، آزادی خلاقانه و سطوح استرس شما به طور قابل توجهی متفاوت است. با درک انتظارات و چالش‌های موجود در هر سه نقطه ورودی، می‌توانید جستجوی شغلی خود را بهتر هدف قرار دهید و در عین حال، پوشش نامه و رزومه خود را سفارشی کنید تا کارفرمایان بالقوه را هیجان زده کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: 

۱٫ اشتغال داخلی ساعات قابل کنترل بیشتری را ارائه می دهد، اما گاهی اوقات آزادی خلاق کمتری را ارائه می دهد. 

طراحان داخلی روی تیم‌هایی کار می‌کنند که به نیازهای خلاقانه یک برند یا سازمان اختصاص داده شده‌اند. به‌جای اینکه مشتریان خارجی به‌عنوان ذینفعان آن‌ها عمل کنند، طراحان داخلی به همکاران تیم‌های دیگر در کسب‌وکار خدمت می‌کنند. به عنوان مثال، یکی از اعضای تیم بازاریابی ممکن است به یک سری ایمیل طراحی شده برای کمپین آینده نیاز داشته باشد. تیم‌های فروش ممکن است به طراحی عرشه‌های زمینی نیاز داشته باشند تا بتوانند مشتریان جدیدی را برای کسب‌وکار جذب کنند. یا شاید تیم اجرایی به گزارش هیئت مدیره برای جلسه سرمایه گذاران آینده نیاز دارد. صرف‌نظر از سناریو، از یک طراح داخلی انتظار می‌رود که هم نیازهای خلاقانه سازمان را که در معرض دید عمومی و درونی قرار دارد، برآورده کند.

طراح داخلی بودن مزایای زیادی دارد. برای مثال، طراحانی که برای یک سازمان کار می کنند، اغلب باید فقط بر یک مجموعه از دستورالعمل های برند تسلط داشته باشند. آنها می توانند روابط قوی با همکاران و ذینفعان خود ایجاد کنند و مدیریت انتظارات و ارائه نتایج موفق را آسان تر کنند. علاوه بر این، طراحان داخلی اغلب ضرب‌الاجل‌های سخت‌گیری کمتری دارند، که حفظ یک هفته کاری ۴۰ ساعته را آسان‌تر می‌کند.

در حالی که مزیت های داخلی عالی است، این مسیر شغلی دارای چند نزول است که شایان ذکر است. بسیاری از طراحان از احساس رکود در هنگام کار بر روی یک برند واحد برای مدت طولانی شکایت دارند. به عنوان مثال، اگر آنها در یک رسانه طراحی موفق نشان دهند، ممکن است همکارانشان قابلیت های دیگر را تشخیص ندهند و طراح را تنها در ارائه آن رسانه تحت فشار قرار دهند. دیگران از احساس کم ارزشی توسط همکاران خود شکایت دارند، زیرا زمانی که یک کارگر حقوق بگیر به جای یک آژانس خارجی، کار را «رایگان» یا «از قبل پرداخت شده» می بینند. این امر می‌تواند تا حد زیادی فرآیند و دامنه را مختل کند زیرا خدمت به یک ذینفع در اتاقک بعدی کاملاً متفاوت از کار با یک مشتری خارجی با بودجه محدود است.

اگر به دنبال یک نقش داخلی هستید، حتما به کارفرمایان آینده نشان دهید که در مورد آنچه از شما انتظار می رود واقع بین هستید. . به آن‌ها بگویید چرا می‌توانید با چالش‌هایی که اغلب دیگر طراحان داخلی را دلسرد می‌کنند، روبرو شوید و چگونه از فرصت‌هایی که این مسیر شغلی ارائه می‌دهد استقبال خواهید کرد.

۲٫ کار کردن در آژانس می تواند از نظر خلاقانه بسیار هیجان انگیز باشد، اما برای وقت گذاشتن آماده باشید.  

کار در یک آژانس خدمات خلاق، جایگزین واضحی برای طراحی برای یک برند داخلی است. طراحان آژانس خدمات خلاقانه ای را برای طیف گسترده ای از برندها و سازمان ها ارائه می دهند. آنها باید این توانایی را داشته باشند که در مجموعه متنوعی از دستورالعمل‌های برند متخصص شوند تا در عین حال اطمینان حاصل شود که هر مشتری کار منحصر به فردی را دریافت می‌کند، هماهنگی بین پروژه‌ها حفظ شود.

برخی از آژانس‌ها انتخاب می‌کنند که در یک صنعت واحد کار کنند و مجموعه وسیعی از خدمات طراحی (مانند اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، طراحی وب، طراحی چاپ، طراحی محصول و موارد دیگر) در مجموعه ای محدودتر از موضوعات. آژانس‌های دیگر ممکن است انتخاب کنند که در مجموعه کوچکی از خدمات خلاقانه (یعنی فقط طراحی وب یا طراحی محصول) در مجموعه‌ای از صنایع تخصص داشته باشند. برخی دیگر هنوز هم ممکن است پیشنهاد انجام هر نوع کار طراحی را برای هر نوع مشتری ارائه دهند – وضعیتی که ممکن است باعث شود برخی از طراحان در تلاش برای همگام شدن با تغییرات دائمی باشند.

درک تفاوت آژانس‌ها در حوزه‌های تمرکز صنعت یا طراحی، می‌تواند در زمان جستجوی کار بسیار مهم باشد. شما باید تصمیم بگیرید که کدام را در اولویت قرار دهید: پذیرش یک حوزه واحد از طراحی، مقابله با چالش های بی شمار طراحی در یک صنعت منحصر به فرد، یا انتخاب زندگی با تنوع ثابت در یک شرکت عمومی.

آژانس ها با چالش های خلاقانه ای غنی هستند که می توانید دندان های خود را در آنها فرو ببرید. آنها اغلب ترکیبی سالم از آزادی خلاقانه و آزمایش را در کنار کار پروژه ای دقیق تر ارائه می دهند. طراحانی که به دنبال رشد مداوم هستند، فرصت کافی برای انجام این کار را در زندگی آژانس پیدا می کنند، زیرا همکاران و مشتریان آنها به طور مرتب از وضعیت موجود سرپیچی می کنند.

اما اگر یک هفته کاری منظم چهل ساعته اولویت شما باشد، به سختی می توانید آن را در آژانس پیدا کنید. محیط آژانس مملو از ضرب الاجل های فشرده است. همچنین غیرمعمول نیست که مشتری نیاز به تغییر هوس داشته باشد و ایده های میلیون دلاری توسط بودجه های فشرده فلج شود. این می تواند به معنای ساعات طولانی در زمان اوج تقاضا و ناامیدی باشد، زمانی که هفته ها کار سخت رد می شود.

طراحان برای کار باید پوست کلفتی داشته باشند. در آژانس، اما مزایای زندگی نمایندگی اغلب بیشتر از معایب است. طراحان از پتانسیل خلاقانه انرژی می گیرند و آژانس ها مقادیر بی پایانی از آن را ارائه می دهند. شما باید تصمیم بگیرید که آیا برای این چالش آماده هستید یا خیر.

۳٫ کار آزاد آزادی زیادی را برای شما فراهم می کند که با برخی عدم اطمینان ناخواسته مخلوط شده است.  

۹۰ درصد از طراحان گرافیک در ایالات متحده، مترجمان آزاد تمام وقت هستند. این بدان معنی است که آنها برای خودشان کار می کنند، مشتریان را از طریق تابلوهای شغلی، پورتفولیوی خود یا تبلیغات شفاهی جذب می کنند.

کار آزاد می تواند بسیار مفید باشد، اما برای همه مناسب نیست. به عنوان یک فریلنسر، باید فراتر از طراحی به عنوان یک حرفه بروید و نقش های بسیار بیشتری را برای اطمینان از موفقیت بلندمدت به عهده بگیرید. مسئولیت‌های زیر را در نظر بگیرید که بر دوش شما خواهد افتاد: 

  • فروش – همه فریلنسرها ابتدا باید مشتریان بالقوه را پیدا کنند و سپس خدمات خود را به آن مشتریان بفروشند. این امر مستلزم دانستن ارزش خود و نگه داشتن مشتری به آن پس از بستن معامله است.
  • مدیریت پروژه – برخلاف آژانس یا زندگی داخلی که در آن شخص دیگری احتمالاً در کنار شما برای مدیریت سررسیدها، انتظارات ذینفعان و همه موارد قابل تحویل کار می کند، به عنوان یک فریلنسر وظیفه شما بر عهده این مسئولیت خواهد بود. لجستیک و مدیریت زمان این به این معنی است که در ارتباط مداوم با مشتریان نهایی خود باقی بمانید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که آنها به فرآیند طراحی شما برای کنترل دامنه پایبند هستند.
  • حسابدار – مگر اینکه به طور جدی مشتریان را از طریق ابزار شخص ثالثی مانند Upwork دریافت کنید، باید در هنگام کار آزاد نیز به عنوان حسابدار خود عمل کنید. این به معنای صدور صورت‌حساب برای مشتریان و پیگیری پرداخت‌های دیرهنگام است.
  • حقوقی – اگر موکل شما به نحوی توافقی را پرداخت نکرده یا آن را نقض نکرده است، اگر نمی‌توانید یک وکیل در کنار خود داشته باشید، باید مقداری عضله حقوقی را نیز به کار بگیرید. .

در حالی که این نقش های اضافی ممکن است در ابتدا بسیار طاقت فرسا به نظر برسند، اما همه آنها با ابزار و فرآیند مناسب کاملاً قابل مدیریت هستند. اگر برای این چالش آماده هستید، می‌توانید یک ابزار بسیار سودآور ایجاد کنید. شغل آزاد و رئیس خود در این فرآیند باشید. بدون ریسک، بدون پاداش.

چرا همه مسیرها را امتحان نکنید؟

طراحانی که امیدوارند در حرفه خود به برتری برسند، اغلب در دهه اول کار خود زمانی را صرف قدم زدن در هر سه مسیر می کنند. کسانی که می‌خواهند انگشتان پای خود را وارد این صنعت کنند، ممکن است کار آزاد را در اوقات فراغت خود شروع کنند. برخی دیگر ممکن است برای اولویت‌بندی ساعات کاری قابل پیش‌بینی، شروع به کار در داخل خانه کنند و سپس در اوقات فراغت خود به کار آزاد بپردازند تا کمی تنوع ایجاد کنند. کسانی که مایل به ایجاد یک سبد متنوع هستند، ممکن است مستقیماً وارد زندگی آژانس شوند، زیرا درک می کنند که کار آزاد ممکن است در حالی که تعهدات خود را دریافت می کنند، سخت باشد. صرف نظر از مسیری که انتخاب می‌کنید، درک تفاوت‌های بین هر کدام به شما کمک می‌کند تا موقعیت بهتری برای موفقیت بلندمدت داشته باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی