عمومی

12 نکته درباره مدیریت انتظارات مشتری که نمی توانید از عهده آنها برآیید به خانم

۱۲ نکته درباره مدیریت انتظارات مشتری که نمی توانید از عهده آنها برآیید
به خانم

کار با یک مشتری جدید همیشه استرس زا است. این عمدتاً به این دلیل است که مدیریت انتظارات مشتری در هر رابطه تجاری بسیار مهم است. وقتی صحبت از موارد جدیدی باشد که در حال نصب هستید، این دو برابر صادق است. به این ترتیب، هر یک از شما باید همدیگر را بشناسید و از همان ابتدا بفهمید که چه انتظاراتی دارید.

برای مشتریانی که به بهترین وجه به عنوان افرادی سرسخت یا کمی نیازمند (یا هر دو!) توصیف می شوند. می تواند ثابت کند که یک رابطه سخت است که از همان ابتدا پر از مشکلات است. بررسی زودهنگام این مسائل برای حفظ رابطه و اطمینان از اینکه می توانید برای مدت طولانی با هم کار کنید، مهم است. به همین دلیل است که از ۱۲ کارآفرین شورای کارآفرین جوان (YEC) موارد زیر را پرسیدیم:

“چگونه کسب و کارها می توانند انتظارات مشتری را در اوایل یک رابطه به طور موثر مدیریت کنند؟”

در اینجا سخنی از GoDaddy درباره نحوه مدیریت انتظارات مشتری و تعیین مرزها آورده شده است:

چرا برای مدیریت انتظارات مشتری ضروری است

مدیریت انتظارات مشتری فقط یک کار خوب نیست. این یک جنبه اساسی برای تضمین روابط تجاری موفق و طولانی مدت است. تنظیم و هدایت صحیح این انتظارات از همان ابتدا می تواند از سوء تفاهم جلوگیری کند، اعتماد را تقویت کند و پایه و اساس همکاری و رشد را ایجاد کند. به همین دلیل است که بسیار مهم است:

  • ارتباط شفاف: تعیین انتظارات واضح از ابتدا تضمین می‌کند که هر دو طرف در یک صفحه هستند و احتمال سردرگمی یا تفسیر نادرست را به حداقل می‌رساند. خط.
  • احترام متقابل:با درک و احترام به مرزها و الزامات یکدیگر، هم مشتری و هم ارائه دهنده خدمات می توانند در یک محیط هماهنگ کار کنند و پیوندی از احترام متقابل را پرورش دهند.
  • کارایی و بهره وری: با انتظارات روشن، هر دو طرف می توانند تلاش های خود را در جهت اهداف مشترک هماهنگ کنند و همکاری را کارآمدتر و سازنده تر کنند.
  • پیشگیری از تعارض: رسیدگی زودهنگام به انتظارات، احتمال تعارضات، اختلاف نظرها و موانع احتمالی در آینده را کاهش می دهد.
  • اعتمادسازی: زمانی که مشتریان می دانند چه انتظاری دارند. و مشاهده برآورده شدن این انتظارات، باعث ایجاد اعتماد و اطمینان در روابط تجاری می شود و راه را برای همکاری بیشتر و ارجاعات احتمالی هموار می کند.

مدیریت انتظارات مشتری جدید

svg%3E - 12 نکته درباره مدیریت انتظارات مشتری که نمی توانید از عهده آنها برآیید
به خانم

قبل از اینکه عمیقا وارد لیست شوید، در اینجا یک جدول مختصر وجود دارد که می توانید به راحتی به آن مراجعه کنید. :

< td class="column-1">انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید
استراتژی توضیحات کارشناس
تنظیم Clear Deliverables لیست دقیقی از محصولات قابل تحویل با ضرب‌الاجل‌های واقعی ارائه کنید. دوران اینچی، Optimum7
معتبر باشید از کرک کردن در پیشنهادها خودداری کنید. در مورد چالش ها و پتانسیل رابطه شفاف باشید. شان شولز، Names.org
ارتباط منظم برقرار کنید کانال و فرکانس ارتباط ترجیحی مشتریان را درک کنید. آنجلا روث، تقویم
شخصا آنها را بشناسید ارزش ها، اهداف و علایق مشتری را برای ایجاد یک رابطه قوی درک کنید. سولومون تیموتی، OneIMS
همیشه قراردادی را امضا کنید از قراردادها برای جزئیات انتظارات استفاده کنید ، از بین بردن ارتباطات نادرست. کیت هنکاک، مرکز مراقبت از صورت OC
برای جلوگیری از ناامیدی، انتظارات واقع بینانه را به وضوح ترسیم کنید و به آنها عمل کنید. بلر توماس، eMerchantBroker
شفاف باشید داستان های روابط قبلی با مشتری را برای ایجاد درک متقابل و مسئولیت ها به اشتراک بگذارید. پیتر کوزودوی، GEM Advertising
صادق باشید فهرست های واضح و جزئی را ارائه دهید و از ابتدا پیشرو باشید.< /td> نیکول مونوز، اکنون رتبه بندی را شروع کنید
از مشتری درباره اهداف خاص بپرسید در چشم انداز موفقیت مشتری عمیقاً غوطه ور شوید. از طریق بازدیدهای حضوری برای گفتگوی معنادار، تقویت کنید. داگلاس بالداسار، ChargeItSpot
مثل مشتری فکر کنید نیازها و نگرانی های مشتری را پیش بینی کنید، حتی اگر بیان نشده باشد. سینتیا جانسون، بل + آیوی
نترس به راه رفتن اطمینان از وضوح در مورد قابل تحویل، و آمادگی برای تکرار یا پایان دادن به رابطه در صورت لزوم. فیلیپ مایکل. , NYEG
یک جلسه آغازین مشتری برگزار کنید با یک جلسه آغازین جامع شروع کنید تا نتایج و انتظارات واضح را تعیین کنید. درک برومن، deguns.net

در دنیای کسب و کار که در آن روابط می تواند باعث موفقیت یا شکست شود، مدیریت انتظارات مشتری نه تنها به یک استراتژی بلکه به یک ضرورت تبدیل می شود. بنابراین، چگونه کسب و کارها می توانند به طور موثر این انتظارات را برطرف کنند؟ بیایید این اطلاعات بینش را از اعضای متخصص در انجمن YEC بررسی کنیم:

۱٫ Clear Deliverables را تنظیم کنید

“لیست بسیار دقیقی از محصولات تحویلی که حاوی مهلت های واقعی برای هر مورد خطی است را به مشتری خود ارسال کنید. این موارد تحویلی را با مشتری خود یک به یک مرور کنید و به سوالاتی که ممکن است قبل از ادامه پروژه داشته باشند پاسخ دهید. این تضمین می‌کند که هم شما و هم مشتری‌تان در یک صفحه هستید و انتظارات یکسانی دارید.» ~ دوران اینچی، Optimum7

۲٫ معتبر باشید

“در اکثر پیشنهادات تجاری، کرک زیادی وجود دارد. مردم دوست دارند بیش از حد قول بدهند، بنابراین صادق باشید، با مشتری در مورد آنچه که مایلید برای آنها انجام دهید، و آنچه را که امیدوارید از رابطه به دست آورید صحبت کنید و در مورد چالش ها و موانع موجود شفاف باشید. ارزیابی صادقانه از پتانسیل (و چالش‌های) رابطه مؤثرتر است و انتظارات واقع بینانه را ایجاد می‌کند.» ~ شان شولز، Names.org

۳٫ برقراری ارتباط منظم

svg%3E - 12 نکته درباره مدیریت انتظارات مشتری که نمی توانید از عهده آنها برآیید
به خانم

“با روش های خوب برای برقراری ارتباط شروع کنید و به طور منظم با یکدیگر ارتباط برقرار کنید تا از انتظارات و دیدگاه ها در مورد چگونگی پیش رفتن رابطه آگاه باشید. این بدان معناست که از مشتریان بپرسید که چگونه و چند وقت یکبار می خواهند با هم ارتباط برقرار کنند. استفاده از کانالی که آنها دوست دارند، یک راه عالی برای شروع آن است.” ~ آنجلا روث، تقویم

۴٫ شخصاً آنها را بشناسید

“شناخت شخصی مشتری و نشان دادن اینکه یک انسان واقعی هستید واقعا می تواند به شما کمک کند تا یک کسب و کار قوی ایجاد کنید. ارتباط. درک ارزش ها، اهداف، مبارزات و علایق آنها به عنوان یک شخص می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه با آنها کار کنید، چه انتظاراتی را باید در نظر بگیرید و به راحتی هر گونه مرزی را زودتر از بین ببرید. این به روابط تجاری شما منتقل می شود و منجر به موفقیت می شود. ~ سلیمان تیموتی، OneIMS

۵٫ همیشه یک قرارداد امضا کنید

“پیش نویس یک قرارداد با جزئیات نشان می دهد که چه انتظاراتی از مشتری و کسب و کار ارائه دهنده خدمات وجود دارد. داشتن چنین جزئیاتی به صورت مکتوب، هرگونه ارتباط نادرست را از بین می‌برد و درک شرایط توافق را برای هر دو طرف آسان‌تر می‌کند.» ~ کیت هنکاک، مرکز مراقبت از صورت OC

۶٫ انتظارات واقع بینانه را تنظیم کنید

“انتظارات باید در ابتدا به طور دقیق ترسیم شوند، و سپس هر دو طرف باید به آنها عمل کنند. بهترین راه برای مدیریت یا فراتر از انتظارات این است که مطمئن شوید که آنها بر اساس واقعیت هستند. این بحث ها باید زودتر مطرح شود. اگر مشتری انتظار چیزی غیرممکن را داشته باشد، او را ناامید می‌کنید.» ~ بلر توماس، eMerchantBroker

۷٫ شفاف باشید

svg%3E - 12 نکته درباره مدیریت انتظارات مشتری که نمی توانید از عهده آنها برآیید
به خانم

“به مرور زمان، فهرستی از دلایلی که روابط مشتری خود را اشتباه می‌کنند تهیه خواهید کرد. اکنون، ما عادت کرده ایم که برخی از آن داستان ها را به طور شفاف به اشتراک بگذاریم تا نشان دهیم که چگونه و چرا ممکن است شکست بخوریم. به این ترتیب، مشتریان بالقوه درک می‌کنند که در دستیابی به اهداف مشترک ما نقش دارند و این درک مشترک به ایجاد زمینه‌ای برای یک رابطه صادقانه و شفاف در آینده کمک می‌کند.» ~ پیتر کوزودوی، تبلیغات GEM

۸٫ صادق باشید

“این واقعا مهم است که با مشتریان در مورد آنچه که قرار است دریافت کنند روشن باشید. این کاری است که هنگام بررسی قرارداد امضا می توان انجام داد. یک لیست دقیق و واضح که از طریق تلفن بررسی می شود، وضوح زیادی را ارائه می دهد. مهمترین چیز این است که از ابتدا صادق باشیم.» ~ نیکول مونوز، اکنون رتبه بندی را شروع کنید

۹٫ از مشتری درباره اهداف خاص بپرسید

“تنظیم انتظارات بسیار مهم است. این کار با پرسیدن از مشتری شروع می شود که امیدوار است به چه چیزی برسد و واقعاً در موارد خاص رانندگی می کند. از آنها بپرسید که موفقیت چگونه است و آن خط بحث را تمام کنید. همچنین می‌توان انتظارات را با بازدیدهای حضوری افزایش داد، جایی که می‌توانید ارتباط نزدیک‌تری ایجاد کنید و گفت‌وگوی معنادارتری با مشتری داشته باشید.» ~ داگلاس بالداسار، ChargeItSpot

۱۰٫ مانند مشتری فکر کنید

“اگرچه مشتری به شما خواهد گفت که چه انتظاری دارد، اما ممکن است همه چیز را به اشتراک نگذارد زیرا از توضیح دادن آن ناراحت هستند یا فراموش کردن. به همین دلیل است که باید مانند مشتری فکر کنید و متوجه شوید که بودن او چه احساسی دارد. این می تواند به شما کمک کند تا انتظارات را بهتر مدیریت کنید زیرا بیشتر از آنچه و چرا می خواهند می بینید. ~ سینتیا جانسون، بل + آیوی

۱۱٫ از رفتن نترسید

svg%3E - 12 نکته درباره مدیریت انتظارات مشتری که نمی توانید از عهده آنها برآیید
به خانم

“در مورد محصولات قابل تحویل پیشاپیش و کاملاً شفاف باشید و مطمئن شوید که مشتری یا شریک قبل از نامزدی این موضوع را درک کرده است. مشتریان ممکن است سرکش شوند و معامله اصلی را از دست بدهند. برخی از کسب و کارها از انجام یک معامله خوشحال هستند و به مشتری اجازه می دهند آنها را قلدری کند. از بررسی آنها نترسید. آنها شما را به دلیلی انتخاب کردند و اگر این دلیل فراموش شد، از رفتن نترسید.» ~ فیلیپ مایکل، گروه سهام نیویورک (NYEG)

۱۲٫ یک جلسه ابتدایی مشتری داشته باشید

“روابط تجاری خود را با سازماندهی یک جلسه آغازین مشتری شروع کنید. به این ترتیب، هم مشتری و هم تیم می توانند انتظارات روشنی در مورد اینکه چه چیزی قابل تحویل هستند و چه زمانی باید از آنها انتظار داشته باشند، داشته باشند. ~ درک برومن، Discount Enterprises LLC deguns.net

< span class="ez-toc-section" id="The_Art_of_Managing_Client_Expectations"/>هنر مدیریت انتظارات مشتری

<svg%3E - 12 نکته درباره مدیریت انتظارات مشتری که نمی توانید از عهده آنها برآیید
به خانم

در چشم انداز پویای کسب و کار، روابط مشتری در جایگاه اصلی قرار دارد. قلب موفقیت همانطور که بررسی کردیم، مدیریت انتظارات مشتری صرفاً حصول اطمینان از برآورده شدن محصولات تحویلی پروژه نیست. این در مورد ایجاد اعتماد، تقویت ارتباطات باز و درک نیازهای ظریف هر مشتری است. هر بینش کارشناسان محترم ما از جامعه YEC بر یک حقیقت جهانی تأکید می کند: ارتباطات شفاف، معتبر و فعالانه می تواند به طور پیشگیرانه بسیاری از چالش هایی را که ممکن است به وجود بیاید حل کند.

با اجرای این استراتژی ها، کسب و کارها نه تنها خود را برای راه اندازی می کنند. مسیرهای پروژه هموارتر است، اما مشارکت هایی را نیز ایجاد می کند که می توانند در دراز مدت پیشرفت کنند. همانطور که پیچیدگی های روابط مشتری را بررسی می کنیم، به یاد داشته باشیم که احترام متقابل، درک و همکاری سنگ بنای موفقیت پایدار است.

عکس از طریق Shutterstock

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی