عمومی

با شرکتی که کربن بتن می گیرد آشنا شوید رد پا

با شرکتی که کربن بتن می گیرد آشنا شوید
رد پا

یادداشت ویرایشگر: Solidia Technologies یکی از هفت شرکت خصوصی Inc. شناسایی کرد که توسعه را در هفت مسیر کلیدی به سمت صفر خالص هدایت می کند. — حذف یک تن گازهای گلخانه ای به ازای هر تن منتشر شده.

بتن در همه جا وجود دارد–در جاده‌ها، پل‌ها، پایه‌های خانه‌های ما – و هر مرحله از ساختن آن، حجم عظیم CO2. پختن کوره های تولید سیمان تا دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد که استاندارد صنعتی است، مقادیر زیادی سوخت فسیلی را می سوزاند. و کربنات کلسیم سنگ آهک، ماده اصلی سیمان، در حین پخت، دی اکسید کربن بیشتری آزاد می کند. تولید یک تن بتن حدود یک تن دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.

این معادله غیرقابل دفاع در شرف تغییر است، تا حدی به لطف ایده‌هایی که ریچارد ریمن سال ها پیش کار روی آن را شروع کرد. ریمان، استاد علوم و مهندسی مواد در دانشگاه راتگرز، در حال تماشای بارش برف در یکی از روزهای زمستان سال ۲۰۰۵ بود. او با فکر کردن به اینکه چگونه تکه های کرکی تبدیل به مواد شنی، حتی یخ سخت می شوند، فرآیندهای شیمیایی را به یاد آورد که می توانست. دی اکسید کربن را به مواد کربناته سخت تبدیل می کند. او متوجه شد که استفاده از CO2 برای تولید سیمان و بتن می‌تواند راهی تجاری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد. در سال ۲۰۰۸، ریمان و وهیت آتاکان، که در آن زمان یکی از همکاران تحقیقاتی راتگرز بودند، Solidia Technologies تا ایده های خود را در این زمینه توسعه دهند. (اکنون آتاکان مدیر ارشد علمی شرکت است.)

آنها با هم سه جنبه کلیدی تولید را دوباره تصور کردند. اول، آنها از سنگ آهک کمتری استفاده کردند و انتشار CO2 را از فرمول کاهش دادند. دوم، آنها کوره را تا حدود ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد کاهش دادند و میزان سوخت مورد نیاز برای سوزاندن را کاهش دادند. در نهایت – این پیشرفت آنها است – Solidia فرآیندی را توسعه داد تا بتن خود را با پمپ کردن CO2 به جای H2O به ساختار مواد آن، درمان کند. هنوز از آب برای مخلوط کردن سیمان و شن استفاده می شود، اما این CO2 است که با دوغاب واکنش شیمیایی می دهد و آن را به یک جامد سخت تبدیل می کند. در حین تولید، دسته ای از بتن سولیدیا به قدری CO2 را جذب می کند که اگر به گاز ورودی به محفظه پخت گوش دهید، صدای خش خش را می شنوید. ریمان می گوید: “این ترکیب به معنای واقعی کلمه دی اکسید کربن را استنشاق می کند، مانند انسان که هوا را استنشاق می کند.”

این صدای کربن زدایی است.

در هر مرحله صرفه جویی را اضافه کنید، و دستور Solidia ردپای کربن بتن را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.

بعد از اینکه Solidia با موفقیت فرآیند خود را در یک کارخانه سیمان در سال ۲۰۱۱ آزمایش کرد، ریمان عقب نشینی کرد. این شرکت به سمت نصب آسان‌تر فناوری تزریق CO2 حرکت کرد و همچنین شروع به صدور مجوز دستور پخت خود کرد. امروز می توانید سه نوع بتن پیش ساخته سولیدیا شامل سنگفرش و بلوک را خریداری کنید. و فرآیند تولید خود را در ۴۰ کارخانه دیگر در ۱۰ کشور آزمایش کرده است.

با این وجود، یافتن شرکای تولیدی که مایل به تبدیل آنها هستند کار آسانی نیست. اتاق‌های درمان در یک بخش تریلیون دلاری با هزینه‌های سرمایه‌ای هنگفت که به‌طور بدنامی در نوآوری کند است. راسل هیل، که سال گذشته مدیرعامل شد، می‌گوید: «هیچ‌کس صنعت مصالح ساختمانی را به ریسک‌پذیری بزرگ متهم نکرد. «اگرچه، انصافاً، خطرات زیادی برای مدیریت دارد.»

در شرایطی که سازندگان عمده سیمان و بتن از محیط زیست استفاده می کنند، برنامه های اجتماعی و حکومتی و اهداف پایداری، Solidia می بیند که یک نقطه عطف در راه است. این شرکت در سال ۲۰۲۱، ۷۸ میلیون دلار بودجه VC جمع آوری کرد و آماده شد تا عملیات را برای پاسخگویی به تقاضای جدید افزایش دهد. انتظار می رود ظرف سه سال کارخانه هایی با فناوری سولیدیا ایجاد شود. هیل می‌گوید: «هدایت این کشتی کمی متفاوت است.»

از شماره مه/ژوئن ۲۰۲۲ مجله Inc.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی