کسب و کار کوچک

بسته بندی لباس 

بسته بندی لباس 

بسته بندی لباس 

با گسترش شبکه های مجازی و افزایش خرید های اینترنتی، رقابت برای فروش در فضای مجازی بیشتر از قبل شده است.
در این میان خرید لباس از مزون های اینترنتی چندین برابر افزایش پیدا کرده است.
اینترنت زمینه را برای طراحان و هنرمندان برای شروع یک کسب و کار کوچک بدون نیاز به سرمایه اولیه زیاد فراهم کرده است. 
از الزامات معرفی کسب و کار شما به دیگران و فروش محصولات انجام تبلیغات هدفمند و پربازده است.
همچنین برای فروش های اینترنتی موردی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بسته بندی لباس و ارسال کالا می باشد.
اصولا مشتریان مزون ها برای نحوه بسته بندی محصول ارزش خاصی قایل هستند.
شما با یک بسته بندی شکیل و زیبا می توانید نام برند خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید. 

بندی خلاقانه لباس - بسته بندی لباس 
ایده های بسیاری برای بسته بندی وجود دارد از جمله موارد زیر:
مارک لباس اختصاصی
چاپ روی کاغذ بسته بندی
بگ شاپ اختصاصی
ربان اختصاصی
کارت تشکر از خرید
برچسب های تشکر یا فانتزی
جعبه های اختصاصی
کارت های آویز حاوی اطلاعات لازم
در این میان می توان یک یا چند مورد را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. نوع چاپ در موارد بالا متفاوت هستند و با مشورت از کارشناسان نوژان گرافیک می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.
در زیر به توضیح اجمالی در مورد هر کدام پرداخته می شود.
مارک لباس در دو نوع بافت و چاپ می باشد.
مارک های بافت در حداقت تیراژ ۲۰۰۰ عدد می باشد.
مزون هایی که قصد دارند با تعداد کمتری کار خود را شروع کنند می توانند ار مارک های چاپی استفاده کنند.
این نوع مارک هیچ نوع محدودیتی در رنگ و سایز ندارد. به دلیل نوع چاپ در شست و شو حتی با مواد سفید کننده هم مشکلی پیش نمی آید.
برای کاغذ بسته بندی اصولا از نوع پوستی به دلیل قیمت مناسب تر انتخاب می شود.
اگر طرح کاغذ به گونه ای باشد که هم جذاب باشد و اختصاصی برند شما جذابیت کار شما چندین برابر می شود.
استفاده از کارت تشکر از خرید بسیار به ایجاد حس لذت در مشتری کمک می کند.
اگر شما بتوانید حس خوبی خرید از مجموعه را به مشتری منتقل کنید، به احتمال زیاد مجددا از شما خرید خواهد کرد. در این صورت هزینه نگه داری مشتری بسیار کم خواهد شد.
استفاده از ربان های اختصاصی و برچسب هم کار شما را بسیار فانتزی تر جلوه میدهد.
در این میان هزینه کارتن و جعبه به نسبت از موارد دیگر بیشتر است.
انتخاب هوشمندانه بین بودجه اختصاص داده شده و موارد بالا بسیار مهم است. انتخابی که تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

چاپ جعبه پوشاک 

جعبه بسته بندی پوشاک و لباس نقطه شروع ارتباط مشتری با محصول است و باید به گونه ای طراحی شود که محصول را به خوبی به نمایش بگذارد و محتویات داخل جعبه را نشان دهد. نکته ی دیگری که در طراحی جعبه پوشاک باید در نظر گرفت این است که جعبه بسته بندی قیمت مناسبی داشته باشد، به گونه ای که روی قیمت تمام شده محصول تأثیری نگذارد.
نکات زیر را در طراحی جعبه پوشاک و لباس در نظر بگیرید:
۱- به منظور برقراری ارتباط بصری مشتری با محصول، محتویات جعبه پوشاک و لباس نمایش داده شود.
۲- رده سنی و جنسیت مشتری در طراحی بسته بندی پوشاک و لباس در نظر گرفته شود. برای مثال، بسته بندی پوشاک بچگانه با پوشاک مردانه بسیار متفاوت است و طرح و رنگ بسته بندی باید بر اساس خصوصیات مشتری انتخاب شود. در بسته بندی پوشاک بچگانه، جعبه پوشاک باید جذاب باشد (بسته بندی خلاقانه) و از رنگ های شاد در آن استفاده شود. اما جعبه های پوشاک مردانه معمولاً طراحی ساده ای دارند و از رنگ های تیر و سنگین مانند مشکی، آبی تیره یا بنفش در طراحی جعبه ها استفاده می شود.
۳- جعبه پوشاک و لباس باید به گونه ای طراحی شود ک به راحتی بتوان آن را باز کرد (سهولت در استفاده) و از چروک شدن لباس ها و در هنگام انبارداری، حمل و باز کردن جعبه، جلوگیری کند.
۴- در راستای شناخت بیشتر مشتری از محصول، اطلاعات محصول بر روی جعبه درج شود (اطلاعاتی مانند نام برند، جنس، اندازه و قیمت لباس).
۵- از رنگ سال و روانشناسی رنگ ها، می توان برای انتخاب رنگ مناسب جعبه بسته بندی پوشاک استفاده کرد.
۶- از دیگر نکات مهم در طراحی جعبه بسته بندی لباس، می توان حجم، اندازه، نوع و ساختار لباس و فصل ارائه آن را نام برد.
کارشناسان و متخصصلن حرفه ای و با سابقه نوژیک همواره در کنار شما هستند تا انتخابی با بهترین بازدهی داشته باشید.
به گروه‌های سنی و جنسیت مخاطبان توجه کنید!
در بسته بندی لباس باید گروه سنی نیز مورد توجه قرار گیرد. روحیات افراد در سنین و جنسیت های مختلف، متفاوت است.
ابتدا برای خودتان تعریف کنید که نوع پوشاکی و مختص کدام گروه سنی را به فروش می‌رسانید. مسلما در هر کدام از آن‌ها باید اصول متفاوتی را در بسته بندی لباس رعایت کنید. به طور مثال اگر فروشنده لباس کودکان هستید، رنگ بسته اهمیت زیادی دارد. دختر بچه‌ها علاقه زیادی به رنگ‌های شاد و روشن دارند و به سمت لباس‌هایی با این نوع بسته بندی جذب می‌شوند.
اما در بسته بندی پوشاک پسرانه باید از رنگ های سنگین و محکم استفاده شود. تک رنگ بودن، نماد پیامی محکم و مردانه است؛ رنگ هایی مثل: آبی تیره، زرشکی، مشکی و بنفش. در بسته بندی پوشاک پسرانه، استفاده از اشکال سنگین و قوی بسیار جلب توجه می کند، اما در پوشاک دخترانه، فرم های نرم و سیال کاربرد دارند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - بسته بندی لباس 

 اهمیت روانشناسی رنگ‌ها در بسته بندی پوشاک

تمامی صنایع، کسب و کارها و مشاغل باید به تناسب روحیات مخاطبان خود، رنگ‌هایی استفاده کنند که موجب جذب مخاطب و ایجاد آرامش و نشاط در او باشد.
رنگ‌ها تاثیرات مختلفی  روی افراد می‌گذارند. به همین دلیل اینکه شما پوشاک چه گروه سنی را می‌فروشید، در انتخاب رنگ مناسب بسته بندی آن اهمیت دارد. رنگ‌ها عاملی انگیزشی هستند که مخاطب را به سمت محصولی خاص جذب کنند و یا اینکه از آن متنفر سازند.
به طور مثال فروشندگان پوشاک مردانه برای فروش آنلاین و یا حضوری بهتر است از بسته‌هایی با رنگ‌های تیره و خاص استفاده کنند. رنگ‌های رزشکی، بنفش، آبی تیره و در برخی بسته‌ها، رنگ مشکی گزینه‌های مناسبی هستند. خانم‌های جوان و دختران نوجوان علاقه زیادی به رنگ‌های روشن با فرم‌های نرم و سیال دارند. این رنگ‌ها حسی از ظرافت با خانم‌ها القا می‌کند.
در بسته بندی کاپشن باید از رنگ های سرد استفاده کرد و ضخامت بسته نیز به علت سنگینی لباس، بیشتر است. در طراحی لباس های مربوط به فصل گرم، از رنگ های روشن و گرم استفاده می شود.
 در بسته بندی کاپشن باید از رنگ های سرد استفاده کرد و ضخامت بسته نیز به علت سنگینی لباس، بیشتر است.
 ساده و جذاب بمانید!
در بسته بندی پوشاک به دنبال طرح‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های عجیب و غریب نباشید. گاهی اوقات سادگی مهم‌ترین خلاقیت است.
تنها فاکتور مهم ایجاد طرحی جذاب همراه با رنگ‌های مناسب گروه سنی مشتریان شما است.
رعایت همین فاکتور به ظاهر ساده تاثیر زیادی در رضایت مخاطبان شما دارد.
جهت کسب مشاوره رایگان با مجموعه نوژان گرافیک در ارتباط باشید.
۰۳۱۹۱۰۰۲۹۷۹ 
۰۹۱۳۶۹۷۰۰۶۷

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا