عمومی

از قانون 85 درصد برای یادگیری هر چیزی استفاده کنید سریعتر

از قانون ۸۵ درصد برای یادگیری هر چیزی استفاده کنید
سریعتر

چه در حال یادگیری اسکی هستید، اسپانیایی صحبت کنید، یا به یک زبان برنامه نویسی جدید مسلط شوید، همین حقیقت صدق می کند. اگر بیش از حد به خود فشار بیاورید، به احتمال زیاد ناامید (یا مجروح) خواهید شد و ترک می کنید. اگر به اندازه کافی به خودتان فشار نیاورید، به همان سرعتی که می توانید پیشرفت نخواهید کرد. شما به دنبال نقطه تلاش Goldilocks هستید که به طور ناراحت کننده ای شما را دراز می کند اما به سرعت شما را نمی سوزاند. دقیقاً کجا قرار دارد؟

این یک سوال شخصی به نظر می رسد. من یک کلوتز مشهور هستم، بنابراین سرعتی که در آن می توانم موج سواری یا اسکی را انتخاب کنم بسیار کندتر از زمانی است که یک ورزشکار حرفه ای این ورزش ها را انجام دهد. اما در حالی که استعداد ما برای یک مهارت خاص ممکن است بسیار متفاوت باشد، علم می گوید یک قانون که می تواند به همه بگوید که در هنگام یادگیری تقریباً هر چیزی چقدر به خود فشار بیاورند.

قانون ۸۵ درصد می‌تواند به همه کمک کند تا سریع‌تر یاد بگیرند.

این قانون قانون ۸۵ درصد نامیده می‌شود و قبل از اینکه به جزئیات بپردازم، احتمالاً ارزش دارد چند مبانی در مورد روانشناسی یادگیری تحقیقات نشان می دهد که اگر به دنبال به حداکثر رساندن یادگیری هستید، راحتی دشمن شماست. یک مطالعه اخیر ییل نشان داد که وقتی به خود فشار می آوریم خارج از منطقه آسایش ما، مراکز یادگیری مغز را روشن می کنیم.

از سوی دیگر، کارشناسان از فیزیولوژیست های ورزشی گرفته تا مربیان اجرایی اصرار دارند که .%۲۰%D8%A8%DB%8C%D8%B4%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AD%D8%AF%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%20%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D9%88%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%86%D8%B8%D8%B1%20%D8%B1%D9%88%D8%AD%DB%8C%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AC%D8%B3%D9%85%DB%8C%20%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%87%20%D9%85%DB%8C%20%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF.%20

پس نقطه شیرینی که بین این دو حقیقت تعادل برقرار می کند کجاست؟ معلوم شد که علم نیز می تواند به آن کمک کند. اخیراً، محققان دانشگاه آریزونا، پرینستون و براون با یکدیگر همکاری کردند تا از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند تا بفهمند دقیقاً چقدر در هنگام یادگیری به خود فشار می‌آوریم. نتایج بر اساس یک قانون ساده همگرا شدند – اگر ۱۵ درصد مواقع شکست نمی‌خورید، یادگیری را به حداکثر نمی‌رسانید.

یا به بیانی دیگر، می‌دانید که وقتی در حال یادگیری هستید، به نقطه شیرین یادگیری رسیده‌اید. ۸۵ درصد مواقع در هر کاری که می خواهید انجام دهید موفق شوید.

این ممکن است برای دانش‌آموزان A مستقیم شوکه باشد. برای این افراد اجرای درجه B به این معنی است که شما کار اشتباهی انجام می دهید. اما نویسنده اصلی این مطالعه رابرت ویلسون دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. «اگر در کلاس‌هایی شرکت می‌کنید که خیلی آسان هستند و همیشه به آن‌ها می‌پردازید، احتمالاً به اندازه کسی که در تلاش است، اما موفق به ادامه‌دادن می‌شود، از یک کلاس نتیجه نمی‌گیرید» او نظر داد.

موفقیت های فوق العاده موافق هستند.

نتیجه‌گیری‌های ویلسون احتمالاً برای کمال‌گرایان خبری است، اما بسیاری از افراد با عملکرد بالا را شوکه نمی‌کند. سال‌ها از نسخه‌های علمی کمتر قانون ۸۵ درصد حمایت کرده‌اند.

کارآفرین و نویسنده جیمز کلیر مدتهاست که از چیزی که “قاعده طلایی.’ او توضیح می دهد: “قانون گلدیلاک ها بیان می کند که انسان ها هنگام کار بر روی وظایفی که در لبه توانایی های فعلی خود هستند، اوج انگیزه را تجربه می کنند. نه خیلی سخت، نه خیلی آسان.” این اساساً قانون ۸۵ درصد بدون دقت عددی است.

به طور مشابه، دونده المپیک، الکسی پاپیس، بیشتر موفقیت خود را مدیون قانون یک سوم مربی او: “هر وقت به دنبال رویایی بزرگ هستید، شما قرار است یک سوم مواقع احساس خوبی داشته باشید، خوب یک سوم مواقع، و یک سوم مواقع بد یا خوب نیستید، و اگر تقریباً در این نسبت ها احساس می کنید، به این معنی است که در واقع به دنبال یک رویا هستید. اگر همیشه احساس خوبی دارید، به اندازه کافی به خودتان فشار نمی آورید.”

Bank of the مدیر عامل West ناندیتا بخشی نیز به طور مشابه به نسخه خود قسم می خورد از «قاعده یک سوم.» هنگام بالا رفتن از نردبان شرکت، به خود یادآوری کرد که موقعیتی که باید برای آن هدف قرار دهد راحت نیست، اما در عوض تبلیغ “یک سوم در منطقه راحتی من، یک سوم کشش، و یک سوم وحشت سفید بند ناف.”

نسبت دقیق شکست و بدبختی به موفقیت ممکن است در این نمونه ها کمی متفاوت باشد، اما اصل اساسی یکسان است. اگر می‌خواهید پیشرفت و یادگیری خود را به حداکثر برسانید، به‌طور مستقیم و تحسین مستمر آن چیزی نیست که شما باید آن را هدف قرار دهید. در عوض باید در بخش قابل توجهی از زمان شکست بخورید.

چقدر بزرگ است؟ جدیدترین علم رقم دقیقی از این حکمت عامیانه نشان می دهد. اگر ۱۵ درصد از مواقع شکست نمی خورید، بیشتر خود را به چالش بکشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی