خبر

جهش ۵۰ درصدی تولید صنایع در تیر ماه با تامین برق پایدار

جهش ۵۰ درصدی تولید صنایع در تیر ماه با تامین برق
پایدار

به گزارش بازار، بر اساس آمار پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از شاخص تولید صنایع در تیرماه نسبت به سال پایه ۱۳۹۶، این شاخص در ۲ ساله منتهی به سال ۱۴۰۲، ۴۹.۲ درصد افزایش را تجربه می‌کند.این در حالیست که در ۴ ساله منتهی به سال ۱۴۰۰، این شاخص تنها ۲۰.۳ درصد افزایش را تجربه کرده است.

به معنای دیگر در ۲ سال گذشته، شاخص تولید صنایع در تیرماه نسبت به ۴ ساله منتهی به سال ۱۴۰۰، رشد ۲.۵ برابری را تجربه کرده است.

در این راستا، علی رادمهر، کارشناس اقتصادی انرژی با اشاره به دلیل جهش تولید صنایع گفت: تامین برق پایدار متناسب با نیاز صنایع در یکی از گرمترین فصول سال که با افزایش مصرف برق بخش خانگی مواجه هستیم، مهمترین دلیل جهش تولید صنایع در تیرماه طی دوسال اخیر است.

برنامه مدیریت مصرف برق صنایع در تابستان ۲ سال اخیر به نحوی اجرا می‌شود که ۵۸۰ هزار واحد صنعتی و صنفی صنعتی معادل ۹۲ درصد از کل صنایع کشور هیچ محدودیت تولید برقی ندارد و برنامه مدیریت مصرف برق صنایع داخل شهرک‌های صنعتی و صنایع انرژی بر با هدف تامین حداکثر نیاز و جهش تولید تامین می‌شود.

بر این اساس، تامین برق پایدار سبب شده تا بازار کالاهای راهبردی تولید صنایع ساماندهی شده و همچنین در بسیاری از رشته‌های صنعتی از جمله، آلومینوم و شمش فولادی با مازاد تولید نسبت به تقاضا و پر شدن انبارها مواجه شویم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی