عمومی

کتاب جدید جاشوا بکر حواس‌پرتی‌های روزمره را بررسی می‌کند تبدیل شدن به یک سبک زندگی – و چگونگی تمرکز مجدد بر روی چیزهایی که موضوع’

کتاب جدید جاشوا بکر حواس‌پرتی‌های روزمره را بررسی می‌کند
تبدیل شدن به یک سبک زندگی – و چگونگی تمرکز مجدد بر روی چیزهایی که
موضوع’

امروز، تا حدی که قبلاً شناخته نشده بود، حواس‌مان به چیزهای پیش پا افتاده، رمان و (به ظاهر) ضروری است. هر روز با اطلاعات بی حد و حصر و ارتباطات ۲۴ ساعته بیدار می شویم. مطب دندانپزشکی از شما می‌خواهد که برای تأیید قرار ملاقاتتان، «بله» پاسخ دهید. فروش فلش – هم اکنون از مزیت استفاده کنید! یک پیش نمایش ایمیل در گوشه صفحه نمایش شما ظاهر می شود. خبر فاجعه‌ای که به تازگی در آن سوی دنیا رخ داده است. شایعات مشهور. بوق، آهنگ های زنگ، اعلان ها، یادآوری های تقویم و لرزش ها. چیزی که یک طرف سیاسی در پاسخ به طرف سیاسی شما گفت. آخرین پست از مینیمالیست شدن (نه، صبر کنید، این یک خوب حواس پرتی است).

من کجا بودم؟

اوه بله، ما حواسمان به چیزهای پیش پا افتاده، رمان و فوری شده است.

حقیقت این است که وقتی صحبت از از مسیر خارج شدن ما از چیزهایی که برای ما و دنیای اطرافمان اهمیت بیشتری دارد.

حواس‌پرتی‌های مبتنی بر فناوری و رسانه جدیدتر ما در واقع فقط افزودنی‌هایی برای بسیاری از انحرافات قدیمی هستند که برای نسل‌های بیشماری بشریت را آزار داده‌اند، مانند داشتن اولویت‌های مختلط یا نگاه کردن به خود و دیگران به روش‌های غیر مفید. آنها قبل از اینکه خارجی باشند درونی هستند. این نوع حواس‌پرتی‌ها مواردی هستند که ما تمایل به نادیده گرفتن آن‌ها داریم، اما من استدلال می‌کنم که آنها در واقع موانع جدی‌تری را برای زندگی برای چیزهای مهم ایجاد می‌کنند. بنابراین، از این به بعد، اینجا جایی است که من بیشتر توجه خود را (و شما) متمرکز خواهم کرد. اگر می‌خواهیم مسیری را برای دنبال کردن بزرگترین خواسته‌های روحمان باز کنیم، باید به آنچه در قلبمان می‌گذرد نگاه کنیم. این کتابی در مورد سرزنش شرایط خارجی نیست. این کتاب درباره نگاه به درون است.

وقتی حواس پرتی به سبک زندگی تبدیل می شود

در نظرسنجی چیزهایی که اهمیت دارند، ما پرسیدیم، “آیا احساس می کنید که وقت و منابع خود را صرف کارهای کم اهمیت به قیمت چیزهایی می کنید که برای شما مهم هستند؟” بیش از سه چهارم (۷۶٪) پاسخ دهندگان پاسخ دادند: “بله، حواس پرتی ها مرا از کارهای مهم باز می دارند.” (به طور خاص، ۴۰٪ پاسخ دادند “گاهی اوقات”، ۲۰٪ پاسخ دادند “به طور مکرر” و – غم انگیزتر از همه – ۱۶٪ پاسخ دادند “همیشه.”) 

Things That Matter - کتاب جدید جاشوا بکر حواس‌پرتی‌های روزمره را بررسی می‌کند
تبدیل شدن به یک سبک زندگی – و چگونگی تمرکز مجدد بر روی چیزهایی که
موضوع'

ما همچنین پرسیدیم، “این حواس‌پرتی‌ها به مشکل بزرگ‌تر یا کوچک‌تری در زندگی شما تبدیل می‌شوند؟” بیش از نیمی – ۵۲٪ – گفتند که حواس پرتی از بالاترین اولویت های آنها در حال افزایش است، در حالی که ۳۲٪ گفتند که حواس پرتی ها در حال کاهش است. بقیه پاسخ دهندگان مطمئن نبودند.

منظور من از این است؟ حواس پرتی مشکل بزرگی است که هیچ مشکلی ایجاد نمی کند بهتر است و ما به خوبی از آن آگاه هستیم.

البته، اکنون، همه حواس‌پرتی‌ها همیشه اشتباه نیستند. بسیاری از اوقات، انجام کارهایی که ذهن ما را منحرف می‌کند، ایرادی ندارد – تماشای یک برنامه تلویزیونی، خواندن یک رمان، یا باغبانی، یا هر چیز دیگری که ما را سرگرم یا آرام می‌کند. گاهی اوقات ما به حواس پرتی از کارها یا مشکلاتمان نیاز داریم—این زمانی است که حواس پرتی خوب است.

اما حواس‌پرتی‌ها یک شخصیت دوگانه دارند. بلز پاسکال، شاعر قرن هفدهمی، گفت: «تنها چیزی که ما را به خاطر بدبختی‌هایمان تسلی می‌دهد، انحراف است. و با این حال این بزرگترین بدبختی ماست. زیرا بیش از هر چیز ما را از فکر کردن به خود باز می دارد و ما را به طور نامحسوس به سوی نابودی می کشاند.”

مشکل زمانی شروع می‌شود که عوامل حواس‌پرتی زندگی ما را تحت الشعاع قرار می‌دهند و کارهای مهم‌تری را کنار می‌زنند. افراط در حواس پرتی می تواند از یک سرگرمی گاه به گاه به بخشی ریشه دار از سبک زندگی ما تبدیل شود. این چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که ما تمام اوقات فراغت خود را صرف بازی کنیم. یا آنقدر ورزش می کنیم که ورزش کردن به ما انرژی نمی دهد. انرژی ما را مصرف می کند. یا ساعت ها خرید می کنیم چون نمی خواهیم به خانه برگردیم. یا جاه طلبی های شغلی تبدیل به اعتیاد به کار می شوند. اگر این نوع رفتار ادامه پیدا کند، در این صورت ما در خطر رسیدن به پایان زندگی خود هستیم و از خود می پرسیم، چرا این زندگی را صرف چیزهایی کردم که مهم نیستند؟ کاش وقت بیشتری داشتم.

وقتی حواس پرتی به سبک زندگی تبدیل می شود، کنترل زندگی خود را از دست می دهیم. ما عمد را از دست می دهیم.

چگونه عوامل حواس پرتی زندگی را تحت تأثیر قرار می دهند

چند حواس پرتی به عنوان یک سبک زندگی آغاز می شود. در ابتدا، آنها به سادگی سرگرم کننده و جالب هستند. ما از بازی جدید، برنامه تلویزیونی جدید، سرگرمی جدید یا وب سایت جدید لذت می بریم. ما تلفن جدید، فروشگاه جدید یا ایده جدیدی را دوست داریم که می تواند به فرصت جدیدی برای کسب درآمد در زندگی ما تبدیل شود.

برخی چیزها ما سریعتر از بقیه به سمت آنها کشیده می شویم. اما در بیشتر موارد، شی جدید براق فقط یک انحراف خوب از کار سخت زندگی است.

اما به تدریج، حواس پرتی جدید شروع به گرفتن زمان و انرژی بیشتری از ما می کند. ما در آن بهتر می شویم، یا بیشتر روی آن سرمایه گذاری می کنیم، یا از آن لذت بیشتری می بریم، یا شروع به کسب درآمد از آن می کنیم. ما شروع به ایجاد امکانات برای مشارکت بیشتر در آن می کنیم.

به‌زودی می‌فهمیم که چرا انجام کارهای بیشتر خوب است. ما چند دقیقه اضافی را اینجا یا آنجا می دزدیم تا از آن لذت ببریم. اما تعداد ساعت‌ها در روز هرگز تغییر نمی‌کند. بنابراین در نهایت ما شروع به قربانی کردن مهم‌ترین چیزها می‌کنیم تا حتی بیشتر خودمان را در حواس پرتی غرق کنیم. قبل از اینکه متوجه شویم، این به یک روش زندگی تبدیل شده است، نه یک انحراف خوشایند از مشکلات ما.

حواس پرتیاکنون به یک سبک زندگی تبدیل شده است… و ما به دلیل آن بخشی از کنترل خود را بر زندگی که داریم از دست داده ایم.

گاهی اوقات ما این را فوراً تشخیص می دهیم و البته درست است. اما زمان‌های دیگر، سال‌ها تلف می‌شوند، روابط از بین می‌روند و هدف به آرامی و به‌طور نامحسوس از بین می‌رود.

با چنین خطراتی، حواس پرتی باید بیشتر از آنچه که معمولاً وجود دارد، برای ما نگران کننده باشد.

چگونه عوامل حواس پرتی را در جای خود قرار دهیم

وقتی حواس‌پرتی‌ها به جای خدمتگزاران ما، ارباب ما شده‌اند، چگونه می‌توانیم پاسخ دهیم؟

اول، ما می‌توانیم در خودآزمایی هوشیار باشیم. ما باید اغلب با خودمان ساکت بنشینیم و مسیر زندگی و حواس‌پرتی‌هایمان را بررسی کنیم که ما را از بهترین نسخه از خودمان.

دوم، ما می‌توانیم به صورت شفاهی بیان کنیم که چه عواملی ما را از بهترین کارمان باز می‌دارند، ما را از کسانی که بیشتر دوستشان داریم دور می‌دارند یا ما را از انجام عالی‌ترین هدفمان باز می‌دارند. همانطور که اشاره کردم، این عوامل حواس‌پرتی ممکن است همیشه در ظاهر ناسالم نباشند – اما اگر به مکان‌هایی که متعلق به آن‌ها نیستند ریخته شده باشند، ممکن است اینطور شوند.

سوم، می‌توانیم در حذف این حواس‌پرتی‌ها کوشا و عمدی باشیم. این می تواند سخت باشد و نیازمند لحظاتی از کشتی گرفتن در درون خودمان است. اما یاد بگیرید که بجنگید.

در آخر، یادآوری ارزش مهم‌ترین وظایفی که پیش روی خود داریم بسیار مهم است. مهمترین کار شما هرگز ساده ترین کار نخواهد بود – در واقع، احتمالاً یکی از سخت ترین کارهایی است که انجام داده اید. پدر و مادری عمدی، همسری دوست داشتنی، کارمند وفادار، هنرمند الهام بخش، رئیس خوب یا عضو فداکار یک جامعه هرگز ساده ترین راه برای سفر نیست. اما در درازمدت، شادی و شادی بیشتر از هر جای دیگری در آنجا یافت می شود.

حواس‌پرتی‌ها نمی‌توانند شما را تعریف کنند. شما می‌توانید شما را تعریف کنید.

اقتباس شده از “چیزهای مهم ” توسط جاشوا بکر. حق چاپ © ۲۰۲۲ توسط جاشوا بکر. منتشر شده توسط WaterBrook، اثری از Penguin Random House LLC. عکس توسط @ProjectP/Twenty20

Joshua Becker 100x100 - کتاب جدید جاشوا بکر حواس‌پرتی‌های روزمره را بررسی می‌کند
تبدیل شدن به یک سبک زندگی – و چگونگی تمرکز مجدد بر روی چیزهایی که
موضوع'

جاشوا بکر نویسنده «چیزهایی که اهمیت دارند: غلبه بر حواس‌پرتی‌ها برای دنبال کردن یک زندگی معنادارتر» (واتربروک) و بنیان‌گذار وب‌سایت مینیمالیست شدن است، وب‌سایتی که به الهام بخشیدن به دیگران برای یافتن زندگی بیشتر با داشتن کمتر داشتن اختصاص داده شده است. از BecomingMinimalist.com و .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی