عمومی

وقتی هوش مصنوعی با منابع انسانی ملاقات می کند: اکنون سیاست های خود را آماده کنید

وقتی هوش مصنوعی با منابع انسانی ملاقات می کند: اکنون سیاست های خود را آماده کنید

چیزهای شگفت انگیز زیادی در مورد ChatGPT و سایر ابزارهای Ai وجود دارد. هوش مصنوعی می‌تواند همه کارها را انجام دهد، از نوشتن سرفصل‌های شما برای شما

تا روسای جمهور ایالات متحده را به گونه‌ای به تصویر بکشد که گویی آنها فوق شرور هستند.< /p>

این سرگرم کننده است. اما همچنین مفید است، و احتمالاً قبلاً از هوش مصنوعی در تجارت خود استفاده کرده اید، به خصوص اگر سیاستی نداشته باشید که کارمندان را از استفاده از ChatGPT برای اهداف کاری منع کند. چرا که نه؟ اگر در زمان صرفه جویی می کند، ارزشش را دارد!

بله، و نه. در حالی که هوش مصنوعی برای ایجاد سرفصل عالی است، اگر شروع به استفاده از آن برای تصمیم گیری در مورد استخدام کنید، باید آماده باشید.

حریم خصوصی داده 

ChatGPT واقعا هوشمند نیست. هیچ ایده ای از خود ندارد — همه بر اساس ایده های موجود است. دائماً با به دست آوردن داده‌های جدید، از جمله هر چیزی که پست می‌کنید، «یاد می‌گیرد».

کریگ بالدینگ، نویسنده امنیت سایبری و هوش مصنوعی. خبرنامه و وبلاگ در ThreatPrompt.com، به Worklife گفت که آنچه کارکنان شما ارسال می کنند می تواند در پاسخ شخص دیگری نشان داده شود “شما” ممکن است رمز عبور خود را در جای دیگری نشان دهید. اگرچه هیچ منبعی وجود ندارد، اما شناسه هایی مانند نام شرکت، نام های پروژه شناخته شده و موارد دیگر وجود دارد.”

این یک نگرانی در همه جنبه های کسب و کار، از جمله استخدام است. به عنوان مثال، اگر یک استخدام‌کننده بخواهد خلاصه‌ای سریع از نامزدها را به مدیران استخدام ارائه کند، ChatGPT رزومه‌ها را به خوبی خلاصه می‌کند. اما اکنون کل سابقه کاری، آدرس و شماره تلفن شخص را در مجموعه داده قرار داده اید. آیا نامزدهای شما با این کار موافقت کردند؟

سوگیری و خطا

ما می دانیم ChatGPT، مانند همه هوش مصنوعی، مغرضانه است. این فقط به خوبی برنامه نویسان و مجموعه داده ها است. از آنجایی که این ابزارها ناقص هستند، ابزارهای هوش مصنوعی مغرضانه هستند. آمازون یک سیستم هوش مصنوعی برای کمک به استخدام ایجاد کرد و مجبور شد آن را به دلیل تعصب متوقف کند. ایلینوی از HireVue شکایت کرده است، یک برنامه مصاحبه ویدیویی است که هندسه صورت داوطلبان را برای تعیین “توانایی شناختی، ویژگی های شخصیتی، هوش هیجانی و استعداد اجتماعی” به دلیل سوگیری ارزیابی می کند.

غیر از تعصب، ChatGPT وقتی جواب را نمی‌داند همه چیز را درست می‌کند. از آن خواستم تا یک nپرونده جدید ایالت نیویورک منتشر شد که به حقوق سقط جنین در محل کار می پردازد و ChatGPT اطلاعاتی در مورد حقوق اسلحه برگرداند.

چون قبل از درخواست خلاصه با این پرونده آشنا بودم، می دانستم که اشتباه است. اما اگر از این ابزار برای کمک به پاسخگویی به سؤالات حقوقی استفاده می کنید، به یک فرد تحصیل کرده نیاز دارید که سؤال را بپرسد. شما نمی توانید اعتماد کنید که ChatGPT اطلاعات صحیح را برمی گرداند.

شما از نظر قانونی مسئول هر کاری که شرکت شما انجام می دهد هستید.

خوب است که بگوییم هرگونه سوگیری غیرقانونی در تلاش‌های استخدام یا حفظ کارمندان می‌تواند به گردن ChatGPT یا سایر برنامه‌های هوش مصنوعی باشد، اما شما نمی‌توانید. هر تصمیمی که شرکت شما بگیرد، مسئولیت شماست.

در یک وبینار اخیر، وکیل استخدام و مشاور منابع انسانی کیت بیشوف در مورد موارد قانونی مهمی که باید در نظر بگیرید بحث کردند. در پرسنل در اینجا سه ​​چیز مهم وجود دارد:

  • قوانین همیشه پشت این فناوری هستند. در حال حاضر، همه چیز در دنیای هوش مصنوعی و استخدام به هیچ وجه حل نشده است. پرونده های قضایی خواهد بود. قانون جدید وجود خواهد داشت. مراقب خود باشید.
  • آیا می دانید فروشندگان شما با هوش مصنوعی چه می کنند؟ آیا می دانید با داده های شما چه اتفاقی می افتد؟ نه تنها به یک خط‌مشی نیاز دارید، بلکه باید خط‌مشی‌های فروشنده خود را بدانید.
  • مسئول هر تصمیمی با شماست. این مهم نیست که فروشنده شما به شما توصیه کرده است یا خیر. هنوز تصمیم شماست و کسب و کار شما در خط است. شما نمی توانید آن را به آنها فشار دهید.

شما نمی توانید به طور غیرقانونی علیه نامزدها و کارمندان تبعیض قائل شوید– حتی اگر جعبه سیاه هوش مصنوعی باشد که این پیشنهاد را ارائه کرده است. تو هنوز عمل میکنی

اگر خط‌مشی ندارید، کارمندان شما از ChatGPT و سایر برنامه‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. مطمئن شوید که با آن مشکلی ندارید و خط‌مشی‌های خود را جمع‌آوری کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی