عمومی

بزرگترین مشکل تسلا ماشین های خودران یا تامین آن نیست مسائل زنجیره ای ایلان ماسک است

بزرگترین مشکل تسلا ماشین های خودران یا تامین آن نیست
مسائل زنجیره ای ایلان ماسک است

علی رغم گزارش بهترین درآمد سه ماهه در ماه گذشته، سهام تسلا تقریباً کاهش یافته است ۴۰ درصد از ابتدای آوریل. این روش معمولاً کار نمی کند. وقتی شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران می‌گویند که پول زیادی به دست آورده‌اند و انتظار دارند که به عملکرد خوب خود ادامه دهند، قیمت سهام آنها معمولاً بالا می‌رود.

در حال حاضر، تسلا به معنای واقعی کلمه نمی توان خودروها را به اندازه کافی سریع ساخت تا با تقاضا مطابقت داشته باشد، که اینطور نیست عالی است، اما هنوز — بسیاری از مردم می خواهند تسلاس بخرند. اگر سرمایه گذار هستید این قطعاً چیز خوبی است. البته دلیل کاهش قیمت سهام تسلا واقعاً به این دلیل نیست.

مشکل واقعی تسلا تقریبا هیچ ربطی به خودروهایش ندارد. تسلا اتومبیل های فوق العاده ای می سازد. (من از روی تجربه صحبت می‌کنم–من یک مدل S دارم و عالی است.) با فروش هر کدام که می‌تواند مشکلی ندارد. عمدتاً به این دلیل است که مدیر عامل آن، ایلان ماسک، یکی از مؤثرترین فروشندگان تمام دوران است.

به خوبی شناخته شده است که تسلا بودجه بازاریابی یا تیم روابط عمومی ندارد. در عوض، برای تبلیغ شرکت فقط به ماسک متکی است – که او بیشتر در توییتر انجام می دهد. این یک استراتژی موثر بوده است زیرا این شرکت به با ارزش ترین خودروساز تاریخ تبدیل شده است.

در عین حال، اتکای کامل به توییت های شخصیتی پر هرج و مرج مانند ماسک، خطرناک است. گاهی اوقات چیزهایی که توییت می کند خنده دار هستند مانند میم ها یا جوک های گوز.

از سوی دیگر، گاهی اوقات چیزهایی که توییت می کند خوب روی شرکت منعکس نشوند. گاهی اوقات آنها توهین آمیز. گاهی اوقات چیزهایی که او توییت می کند نیست درست نیست. گاهی اوقات چیزهایی که او توییت می کند تقلب اوراق بهادار.

هیچ یک از اینها برای مدیر عامل شرکتی عمومی به اندازه و شهرت تسلا خوب نیست. در بهترین حالت، آن چیزها باعث حواس پرتی می شود.

در مورد حواس پرتی صحبت می کنیم، آیا می دانید در آوریل، همان ماه تسلا چه اتفاقی افتاد. رکورد درآمد خود را گزارش کرد و شاهد کاهش قیمت سهام آن بودیم؟ ماسک گفت که او می‌خواهد اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را بخرد – توییتر– تا حدی با وام تضمین شده توسط سهام تسلا تأمین مالی می‌شود. سرمایه گذاران .

به آن اختلاف نظر عمومی ماسک با توییتر بر سر مواردی مانند تعدیل محتوا اضافه کنید. یا اینکه آیا شرکت در مورد تعداد ربات‌های هرزنامه که کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد را تشکیل می‌دهند. سپس، گزارش اخیری وجود دارد که شرکت دیگر ماسک، SpaceX، ۲۵۰۰۰۰ دلار به یک ادعای آزار جنسی را حل و فصل کنید. همه اینها حواس پرتی است و این برای تسلا بدتر می شود.

ببینید، ماسک بدیهی است که در تسلا سرمایه گذاری زیادی کرده است و من فقط در مورد سهام او صحبت نمی کنم. تسلا چیزی است که او می‌گوید بیشتر به آن علاقه دارد، و به نوعی توانسته کاری را انجام دهد که هیچ خودروساز دیگری ندارد – تبدیل وسایل نقلیه الکتریکی به چیزی که مردم واقعاً می‌خواهند بخرند. ماسک با نیروی محض اراده خود توانست تسلا را به موفقیت برساند.

با این حال، تعداد فزاینده‌ای از افرادی وجود دارند که به دلیل کارهای بد ماسک خاموش می‌شوند. بسیاری از این افراد به خاطر ماسک تسلا نمی خرند. این یک مشکل آشکار است. به نظر می رسد، این است که چیزی که تسلا را تا این حد موفق کرد، می تواند سقوط آن نیز باشد.

در دراز مدت، تسلا ایلان ماسک نیست. او مالک تسلا نیست. او مالک بخشی از تسلا است، اما میلیون‌ها نفر دیگر نیز مالک آن هستند. بدیهی است که ماسک مالکیت بیشتری از تسلا دارد و به همین دلیل است که او ثروتمندترین مرد روی زمین است. اما روزی یک تسلا بدون ماسک وجود خواهد داشت. روزی، شخص دیگری شرکت را اداره خواهد کرد و اگر همه چیز به خوبی پیش برود، همه چیز خوب خواهد بود.

وظیفه ماسک این است که کار درست را برای همه مالکان تسلا – سهامداران آن انجام دهید. مطمئناً، برخی از این سهامداران فقط تسلا را به خاطر ماسک خریدند. آنها به هیچ وجه به تسلا اهمیت نمی دهند به جز اینکه تسلا با ارزش ترین استوک میم جهان است. با این حال، برخی از آنها انتظار دارند کارهایی را که شرکت‌ها باید انجام دهند، مانند کسب درآمد، انجام دهد.

آنها انتظار دارند که او مباشر خوبی برای شرکت باشد. آنها به مأموریت آن اعتقاد دارند و معتقدند که برای جهان مهم است. در حال حاضر، بسیاری از فعالیت های فوق برنامه ماسک حواس خود را از این ماموریت منحرف می کند.

مشاور بودن به معنای مدیریت چیزی از طرف یک سازمان است. شخص دیگری این واقعاً وظیفه هر مدیر عاملی است. این همچنین سخت ترین چالش او است – به خصوص زمانی که آنها شرکتی را که تأسیس کرده اند هدایت می کنند.

دانستن اینکه مرز بین خود و شرکتتان کجاست، زمانی سخت است که همه چیزهایی را که دارید در آن ریخته باشید. با این حال، گاهی اوقات بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تشخیص دهید چیزی که ساخته‌اید بهتر خواهد بود اگر آن را به دست کسی بسپارید که می‌تواند مباشر بهتری باشد.

ببین، شکی نیست که ایلان ماسک به من گوش نخواهد کرد. او اصلاً دلیلی ندارد. با این حال، اگر این کار را می‌کرد، به او می‌گفتم که اگر واقعاً و واقعاً به آینده تسلا اهمیت می‌دهد، زمان آن رسیده است که کسی را بیابد که بتواند بدون هیچ مزاحمتی رهبر مورد نیازش باشد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی