عمومیمقالات

نبوغ مجری تلویزیونی دارلی نیومن پروژه اشتیاق او را برگرداند به یک کسب و کار

نبوغ مجری تلویزیونی دارلی نیومن پروژه اشتیاق او را برگرداند
به یک کسب و کار

دارلی نیومن در سن ۱۴ سالگی، از نقطه نظر یک کشتی تفریحی اروپایی و تمام زندگی پیش رویش، متوجه شد که می خواهد چه کاری انجام دهد: دنیا را ببیند.

<اکنون در سن 44 سالگی، او مجری سفر، خالق و تهیه کننده Travels with Darley است، یک نمایش تلویزیونی نامزد دریافت جایزه امی در روز که از PBS و سایر شبکه ها پخش می شود. فصل دهم آن اوایل امسال منتشر شد. “من اشتیاق پیدا کردم و آن را به یک تجارت تبدیل کردم، او می گوید. “من احساس می‌کنم کاری که انجام می‌دهم واقعاً به مردم کمک می‌کند تا درباره فرهنگ‌ها و تاریخ در سراسر جهان بیاموزند و جهان را به شیوه‌ای جدید و روشن‌تر ببینند.”

از پروژه پرشور تا کار تمام وقت

نمایش او ممکن است اکنون موفقیت آمیز باشد، اما او سخت کار کرد و شروع کرد نیومن توضیح می‌دهد: «آنها به آن می‌گویند «بوت استرپینگ». او به جای قرض گرفتن پول برای شروع اولین نمایش خود، Equitrekking، راه هایی برای تامین مالی آن پیدا کرد. او می‌گوید: «من یک مزاحم اولیه بودم. در یک مقطع زمانی، او در سه شغل مختلف، به عنوان یک شخص روابط عمومی، یک تولید کننده آزاد و یک نویسنده آزاد در پروژه های مختلف کار می کرد. او با ایفای نقش های متعدد در پول خود صرفه جویی کرد – کاری که امروزه هم به عنوان مجری، خالق و تهیه کننده انجام می دهد.

نیومن می گوید: «من واقعاً باید تمام جنبه های تولید را یاد می گرفتم. او اکنون یک ویرایشگر دارد، اما همیشه اینطور نبود. او می‌گوید: «سال‌ها من سردبیر بودم. “من در ابتدا پولی نداشتم که به شخص دیگری پول بدهم، بنابراین می خواستم آن را ویرایش کنم زیرا واقعاً می خواستم نمایش اجرا شود.”

Equitrekking در آغاز شد. ۲۰۰۶ به عنوان مجموعه ای از ویدیوهای کوتاه که نیومن قبل از محبوبیت ویدیوهای آنلاین در وب سایت خود منتشر کرد. بر اساس این کلیپ ها، توریسم ایرلند با حمایت مالی یک قسمت آزمایشی موافقت کرد که سپس توانست آن را با مفهوم بازسازی آن در سراسر جهان به PBS ببرد. PBS آن را انتخاب کرد و این سریال به برنده سه جایزه امی در روز شد.

استفاده از تجربیات و بازخوردها برای pivot

Newman از خلق نمایش لذت برد تا اینکه یک تجربه ترسناک در حین فیلمبرداری باعث شد او به حرکت بعدی خود فکر کند.

نیومن می‌گوید: «من در بوتسوانا، آفریقا بودم و زمانی که اسب سواری می‌کردم توسط یک فیل شارژ شدم. . در آن مرحله، او گفت که سواری‌ها «هیجان‌انگیز شده‌اند، مثل اینکه من سوار بر اسب مسابقه‌ای فراری در کاستاریکا یا در بلیز، در جنگل هنگام غروب آفتاب بودم». او می‌توانست ادامه دهد، متوجه شد که در حالی که مردم اغلب می‌گویند این نمایشی درباره اسب‌ها است، اما به نیومن، واقعاً درباره ماجراجویی است. بنابراین، چه می‌شد اگر اصلاً در مورد اسب‌ها نبود؟

او با استفاده از روش‌های بوت استرپینگ، محتوای Equitrekking را حذف کرد و عنوان آن را Travels with Darley گذاشت و آن را در AOL ارسال کرد. نظراتی که دریافت کرد به او گفت که این کار ارزش پیگیری دارد. برای تامین مالی قسمت آزمایشی، او در مسابقه ای به نام سفر به جنوب شرکت کرد و سازمان های آنجا تصمیم گرفتند از قسمت های اولیه حمایت کنند. او بعداً به PBS بازگشت و با پخش سریال موافقت کرد. یک بار دیگر، کمی نبوغ یک پروژه پرشور را به یک کسب و کار پایدار.

این غریزه برای سرمایه گذاری روی خودش به روش های مختلف نتیجه داده است. یکی از تصمیمات تجاری زیرکانه او حفظ حقوق مالکیت بود که به او نه تنها کنترل خلاقانه کامل، بلکه آزادی بسته بندی مجدد و توزیع محتوای خود را به میل خود و فروش نمایش خود به رسانه های مختلف مانند Amazon Prime، Wondrium و Create TV نیز داد. .

دارلی نیومن تاثیرگذار است

اما نتیجه زیرا نیومن بسیار عمیق تر از آن است. این به اولین باری برمی گردد که او در ۱۴ سالگی به دریا نگاه کرد – اتفاقاً در تعطیلات با یکی از دوستانش – و در مورد آینده خود رویاپردازی کرد. تا به امروز، بهترین بخش کار او برقراری ارتباط با افراد دیگر در سراسر جهان است.

“شما می توانید درک کنید که دیگران چگونه زندگی می کنند و مبارزاتی که با آن روبرو هستند و شادی هایی که دارند.” او می گوید. این به او کمک کرد تا افق های خود را گسترش دهد، که به گفته او او را به فرد بهتر و شادتری تبدیل کرده است: «من همیشه خارج از منطقه راحتی من، و این به طور طبیعی در ماجراجویی های سفر من اتفاق می افتد.”

او همچنین معتقد است نمایش او بر دیگران تأثیر گذاشته است. او می‌گوید: «اثر کمانه‌ای وجود دارد. سایر جوامع ممکن است داستان [فردی] را تماشا کنند و یاد بگیرند و بفهمند که چگونه می توانند جامعه خود را بهتر کنند. به این ترتیب، او امیدوار است، “این مانند جامعه سازی است” – در مقیاس جهانی.

این مقاله در ابتدا در ژوئیه/آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد مجله SUCCESS. عکس از ©چاد دیویس/ سفر با دارلی.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی