عمومی

14 کلاهبرداری Airbnb که باید از آنها آگاه باشید

۱۴ کلاهبرداری Airbnb که باید از آنها آگاه باشید

طبق آمار اخیر< /a>، میزبانان Airbnb هر ماه ۱۴۰۰۰ مورد جدید به شماره خود اضافه می کنند. مدیر عامل Airbnb، برایان چسکی، اولین میزبان در سال ۲۰۰۷ شد. امسال بیش از ۷ میلیون فهرست در سراسر جهان و ۱۰۰۰۰۰ شهر با فهرست‌های فعال وجود داشت.

متاسفانه، این به معنای تعدادی میزبان تقلبی، حساب‌های جعلی و کلاهبرداری های دیگر برخی از افراد به قوانین ضعیف نوشته شده و حتی اجرای ضعیف‌تر اشاره می‌کنند.

 

کلاهبرداری Airbnb چیست؟

همانطور که ممکن است تصور کنید، بیش از یک مورد وجود دارد. فهرست‌های کلاهبرداری که شامل بررسی اموال جعلی، عکس‌های جعلی و کلاهبرداری‌های متعدد فهرست می‌شود، تنها چند مورد هستند. مهمان‌های ناآگاه حتی حساب‌هایشان هک شده است.

آیا میزبان Airbnb هستید یا حامی؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار این سایت اجاره تعطیلات به ادامه مطلب مراجعه کنید. و پرچم‌های قرمزی که باید مراقب آنها باشید.

کلاهبرداری‌های AirBnB چگونه کار می‌کنند؟

تعداد کلاهبرداری‌های مختلفی وجود دارد. جستجو در اینترنت برای برجسته کردن آنها شروع می شود. آنها شامل نظرات جعلی هستند که کاربران Airbnb را جذب می کنند. بسیاری از آنها از طریق وب‌سایت‌های شخص ثالث، قیمت‌های متفاوتی دارند.

بسیاری در مورد تبلیغات نادرست میزبان و دریافت هزینه بیشتر از آنچه رزرو اصلی درخواست کرده بود، هستند.

در برنامه Airbnb دچار این کلاهبرداری ها نشوید

در ادامه فهرستی از رایج ترین کلاهبرداری های Airbnb آمده است.

۱٫ فهرست‌های جعلی

این نوع فهرست جعلی می‌تواند دارای عکس‌هایی باشد که به سرقت رفته یا اصلاح شده‌اند. اگر فهرست خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد، یک تصویر معکوس جستجو کنید. به دنبال نظرات منفی آنلاین بگردید.

۲٫ طعمه و سوئیچ

این یکی رایج است. شما یک اتاق هتل یا فضای دیگری رزرو می کنید. وقتی وارد می شوید، متوجه می شوید که دیگر فضا در دسترس نیست. برخی از کلاهبرداران می گویند آخرین مهمان به آن آسیب رسانده است. مکان متفاوتی به شما پیشنهاد می شود که ممکن است به خوبی فهرست اصلی نباشد. کلاهبرداری لوله کشی رایج است. افراد یک اتاق خصوصی یا مکان دیگری را رزرو می‌کنند تا به آنها بگویند که لوله‌کشی یک مشکل ناگهانی دارد.

Airbnb Scams - 14 کلاهبرداری Airbnb که باید از آنها آگاه باشید

بعضی از کلاهبرداران از شما می‌خواهند با استفاده از چیزی غیر از پلتفرم Airbnb پرداخت کنید. حتی ممکن است تخفیف ارائه دهند.

۴٫ خسارات جعلی.

زمانی که ادعای خسارت جعلی مطرح می شود، فرآیند تأیید دشوار است. با این حال، یک مرکز حل و فصل وجود دارد که می توانید با آن تماس بگیرید در سایت رسمی.

۵٫ نظرات جعلی

بررسی های پنج ستاره استاندارد طلایی برای میزبانان است. آنها باید یک رتبه بندی کلی را حفظ کنند و از بررسی های بد اجتناب کنند. یک میزبان بی‌وجدان مستقیماً برای این بررسی‌ها با مهمانان تماس می‌گیرد و می‌خواهد به طور خصوصی به اختلافات رسیدگی کند.

۶٫ رزرو چندگانه

نمی‌توانید با قیمت بالاتر ملکی را در Airbnb دوبار رزرو کنید. اما اگر ملک در سایت دیگری مانند Vrbo فهرست شده باشد، می‌توان دو بار رزرو کرد.

۷٫ هزینه های گزاف نظافت

بعضی از میزبان ها قیمت های فریبنده ای برای اجاره پایین تعیین می کنند اما آن را با هزینه های بالای نظافت متعادل می کنند. این هزینه‌ها ممکن است تنها پس از تعهد مهمان به رزرو آشکار شود.

۸٫ تاکتیک‌های لغو لحظه آخری

میزبان‌ها در آخرین لحظه، اغلب بدون ارائه جایگزین مناسب، رزرو را لغو می‌کنند و مهمان‌ها را سرگردان می‌کنند یا با اقامتگاه‌های پایین‌تر مواجه می‌شوند.

۹٫ دستگاه‌های نظارتی نامشخص

دوربین‌های مخفی یافت شده در املاک اجاره‌ای، خط‌مشی‌های رازداری Airbnb را نقض می‌کنند. مهمانان در اجاره خود باید مراقب تجهیزات نظارتی فاش نشده باشند.

۱۰٫ تقلب در سپرده امنیتی

میزبان های بی وجدان ممکن است به دروغ ادعای خسارت به دارایی کنند تا به طور غیرقانونی وجه تضمین را از مهمانان خودداری یا مطالبه کنند.

۱۱٫ کلاهبرداری های فیشینگ

کلاهبرداران با جعل هویت Airbnb از طریق ایمیل یا پیام، اطلاعات شخصی و ورود به سیستم میزبان یا مهمان را سرقت می کنند.

۱۲٫ فریب‌های اجاره‌ای بلندمدت

کلاهبرداری‌هایی که مستاجران طولانی‌مدت را هدف قرار می‌دهند، اغلب شامل درخواست سپرده‌های کلان یا اجاره پیش پرداخت برای املاکی است که وجود ندارند یا در دسترس نیستند.

۱۳٫ وب‌سایت‌های جعلی Airbnb

وب‌سایت‌های تقلبی که از سایت رسمی Airbnb تقلید می‌کنند، مهمانان را فریب می‌دهند تا از طریق آن‌ها رزرو و پرداخت کنند. همیشه URL را تأیید کنید تا مطمئن شوید که سایت قانونی Airbnb است.

۱۴٫ فهرست‌های مکان نادرست

کلاهبرداران ممکن است دارایی‌ها را در مکان‌های مطلوب یا ممتاز فهرست کنند، در صورتی که واقعاً در مناطق کمتر مساعد واقع شده باشند. این کلاهبرداری مهمانان را با وعده مکان ایده‌آل فریب می‌دهد، اما در بدو ورود با محیطی نه چندان جذاب یا راحت ناامید می‌شود.

آگاهی از این کلاهبرداری‌ها و رعایت احتیاط می‌تواند خطر قربانی شدن در فعالیت‌های کلاهبرداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در Airbnb مهمان‌ها باید همیشه از طریق پلتفرم رسمی Airbnb ارتباط برقرار کرده و پرداخت‌ها را انجام دهند، فهرست‌ها را به دقت بررسی کنند، و مراقب پیشنهادهایی باشند که خیلی خوب به نظر می‌رسند و درست نیستند.

از طرف دیگر، میزبان‌ها باید از دستورالعمل‌های Airbnb پیروی کنند، حفظ کنند. ارتباطات شفاف و اطمینان حاصل شود که فهرست‌های آن‌ها به‌طور دقیق ویژگی‌های آن‌ها را نشان می‌دهند.

svg%3E - 14 کلاهبرداری Airbnb که باید از آنها آگاه باشید

چگونه در اجاره تعطیلات Airbnb خود مورد کلاهبرداری قرار نگیرید

اگر می خواهید از کلاهبرداری Airbnb در اجاره بعدی خود جلوگیری کنید، این نکات به شما کمک می کند. همه آنها در مورد دقت نظر هستند.

  • رزرو مکانی که از قبل بررسی شده است ایده خوبی برای اجاره تعطیلات بعدی شما است. برین چسکی، مدیر عامل شرکت، در ۶ نوامبر ۲۰۱۹ اطلاعیه ای ارائه کرد، در مورد تأیید اطلاعات در بسترهای اینترنتی آنها. یک خط تلفن برای تماس برای اجاره های کوتاه مدت و سایر رزروها وجود دارد.
  • نمایه میزبان را بررسی کنید. به دنبال نشان Superhost و سایر معیارهای فهرست شده باشید.
  • همه نظرات را بخوانید. مهمانانی که به هر مکانی می‌رسند باید به آن امتیاز کلی ۴٫۹ یا بالاتر بدهند. اگر نمره تمیزی ۵٫۰ باشد، نشانه خوبی است. آنچه مهمانان دیگر در مورد همان ملک می نویسند مهم است. موارد مربوط به سال گذشته را بررسی کنید.
  • قبل از رزرو، آدرس وب سایت را بررسی کنید. به دنبال URL پلت فرم Airbnb باشید. این باید یک قفل داشته باشد و با HTTPS شروع شود.
  • نقد پرداخت نکنید. هزینه کامل رزرو معمولاً توسط شرکت دریافت می شود. در موارد نادر، ممکن است سپرده های امنیتی وجود داشته باشد. خارج از Airbnb یا برنامه آن پرداخت نکنید. و از میزبان هایی که از این طریق برای اجاره Airbnb درخواست پول می کنند دوری کنید.

چگونه بفهمم که فهرست Airbnb قانونی است؟

البته، شما می خواهید وقتی در حال بررسی احتمالات هستید، بدانید که آیا با یک حساب واقعی Airbnb سر و کار دارید یا نه.

در اینجا چند کادر برای بررسی وجود دارد. .

  1. به نمایه میزبان نگاه کنید. به دنبال شماره تلفن، آدرس ایمیل و شناسه های دولتی باشید. درک کنید که وب سایت Airbnb واضح است که این یک محافظت کامل در برابر کلاهبرداری نیست. اما وقتی به فهرست جدیدی نگاه می‌کنید، این اطلاعات مثبت است.
  2. بررسی Airbnb پیشنهاد خوبی است. بررسی های بسیار کمی پرچم قرمز هستند. به مالکان پیام دهید تا مطمئن شوند که یک سایت واقعی است. و به بررسی بد توجه کنید.
  3. جستجوی عکس معکوس برای لیست های جدید و موارد دیگر کمک می کند. مراقب عکس‌های استوک باشید.
  4. موارد دیگری که باید مراقب آن باشید عبارتند از غلط املایی آشکار. و ایمیل‌هایی که با نام خانوادگی در نمایه مطابقت ندارند.
  5. نوع پرداختی که میزبان درخواست می‌کند مهم است. کارت های اعتباری اصلی و گزینه های آنلاین مانند Apple و Google Pay خوب هستند. برای پی پال هم همینطور. مراقب درخواست انتقال بانکی باشید. Airbnb و سایر سایت‌ها مانند Vrbo از پرداخت نقدی جلوگیری می‌کنند.

svg%3E - 14 کلاهبرداری Airbnb که باید از آنها آگاه باشید

اگر مورد کلاهبرداری قرار بگیرم Airbnb به من بازپرداخت خواهد کرد؟

آنها یک تیم پشتیبانی مشتری دارند که بازپرداخت های ناشی از اختلافات بر سر اجاره ای. یک مرکز حل برای این کار وجود دارد. مهمانان باید ظرف ۴۸ ساعت پس از رزرو اقامت خود را لغو کنند. لغو باید ۱۴ روز قبل از ورود انجام شود.

چندین دلیل وجود دارد از جمله تمیز یا ایمن نبودن ملک. دلایل دیگر عبارتند از:

  • میزبان پاسخ نمی‌دهد یا به مهمانان کدهای قفل نادرست داده می‌شود.
  • توضیحات فهرست نادرست است. میزبانی که ادعا می کند سه اتاق خواب دارد در حالی که یکی پر از آشغال است دلیلی برای درخواست بازپرداخت است.
  • مشکلات اصلی. اجاق هایی که کار نمی کنند ویندوزهایی که باز نمی شوند کوره هایی که در ژانویه خراب می شوند.

خط مشی هایی برای قبل و بعد از تاریخ ورود وجود دارد. گزینه های مختلفی برای هاست وجود دارد. اینها عبارتند از انعطاف پذیر، متوسط، سختگیر و موارد دیگر.

این یک نمای کلی از هزینه‌ها و سیاست‌های لغو برای بازپرداخت کامل.

اگر با فرآیندهای آنلاین مشکل دارید، برای صحبت با سخنگوی Airbnb به شماره ۱-۸۵۵-۴۲۴-۷۲۶۲ تماس بگیرید.

svg%3E - 14 کلاهبرداری Airbnb که باید از آنها آگاه باشید

اطمینان از ایمنی و تجربه لذت بخش Airbnb

از آنجایی که محبوبیت Airbnb همچنان در حال افزایش است، برای میزبانان و مهمانان ضروری است که از کلاهبرداری های احتمالی آگاه باشند و برای اطمینان از تجربه ای امن و لذت بخش اقدامات لازم را انجام دهند. فرقی نمی‌کند برای تعطیلات اجاره کرده‌اید یا ملک خود را فهرست کرده‌اید، در اینجا چند روش کلیدی وجود دارد که باید دنبال کنید:

برای مهمانان:

  • در فهرست‌بندی‌ها به طور کامل تحقیق کنید: قبل از رزرو ملک، اقدام کنید تحقیق کامل نظرات مهمان‌های گذشته را بخوانید و به هرگونه علامت قرمز یا ناسازگاری توجه کنید.
  • اطلاعات میزبان را تأیید کنید: نمایه میزبان را برای اطلاعات تماس کامل و دقیق بررسی کنید. بررسی کنید که جزئیات تماس آنها با اطلاعات ارائه شده در پلتفرم Airbnb مطابقت داشته باشد.
  • از بستر Airbnb برای پرداخت استفاده کنید: همیشه از طریق پلتفرم رسمی Airbnb پرداخت ها را انجام دهید. از هرگونه درخواست پرداخت خارج از پلتفرم خودداری کنید، زیرا این یک تاکتیک رایج است که توسط کلاهبرداران استفاده می‌شود.
  • به غریزه خود اعتماد کنید: اگر فهرستی برای درست بودن خیلی خوب به نظر می‌رسد یا باعث ایجاد سوء ظن می‌شود. ، به غریزه خود اعتماد کنید و به دنبال جایگزین باشید.
  • نشانی اینترنتی را بررسی کنید: هنگام رزرو کردن، مطمئن شوید که URL با “https” شروع شده و دارای نماد قفل است که نشان دهنده یک اتصال ایمن به وب‌سایت Airbnb.

برای میزبانان:

  • اطلاعات دقیق ارائه دهید: در فهرست دارایی‌تان شفاف باشید. از توصیف‌ها، عکس‌ها و امکانات دقیق استفاده کنید تا مهمانان را ناامید نکنید.
  • ارتباط از طریق Airbnb: حفظ تمام ارتباطات در سیستم پیام رسانی Airbnb. این به حفظ یک رکورد واضح از مکالمات در صورت بروز اختلاف کمک می‌کند.
  • پاسخگو باشید: به‌سرعت به سؤالات و پیام‌های مهمان پاسخ دهید. عدم پاسخگویی می تواند باعث ایجاد سوء ظن در میان مهمانان بالقوه شود.
  • انتظارات واقع بینانه تعیین کنید: انتظارات واضحی را برای ملک خود تعیین کنید. ارائه بیش از حد و کم می تواند منجر به بررسی های منفی شود و بر شهرت شما به عنوان یک میزبان تأثیر بگذارد.
  • حساب خود را ایمن کنید: از رمزهای عبور قوی استفاده کنید و احراز هویت دو مرحله ای را برای حساب Airbnb خود فعال کنید تا از موارد غیرمجاز جلوگیری شود. دسترسی داشته باشید.
برای مهمانان برای میزبان
۱٫ فهرست ها را به طور کامل تحقیق کنید ۱٫ اطلاعات دقیق ارائه دهید
۲٫ تأیید اطلاعات میزبان ۲٫ از طریق Airbnb ارتباط برقرار کنید
۳٫ از بستر Airbnb برای پرداخت ها استفاده کنید ۳٫ پاسخگو باشید
۴٫ به غرایز خود اعتماد کنید ۴٫ انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید
۵٫ URL ۵ را بررسی کنید. حساب خود را ایمن کنید

چه میهمان باشید و چه میزبان، رعایت این اقدامات احتیاطی می تواند به میزان قابل توجهی خطر قربانی شدن به کلاهبرداری را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که Airbnb شما تجربه ایمن، لذت بخش و به یاد ماندنی است. به یاد داشته باشید که در حالی که کلاهبرداری وجود دارد، اکثر تراکنش های Airbnb قانونی و موفق هستند.

سوالات متداول

روند فعلی در اضافه شدن میزبان Airbnb چیست؟

آمار اخیر نشان می دهد که میزبانان Airbnb هر ماه تقریباً ۱۴۰۰۰ لیست جدید را به پلتفرم خود اضافه می کنند.

اولین میزبان Airbnb چه کسی بود؟

برایان چسکی، مدیر عامل Airbnb، اولین میزبان در سال ۲۰۰۷ شد.

در این سال چند فهرست در Airbnb وجود داشت؟

امسال، بیش از ۷ میلیون فهرست در سراسر جهان وجود داشت که شامل ۱۰۰۰۰۰ شهر با فهرست‌های فعال بود.

به دلیل افزایش تعداد میزبان های Airbnb چه چالش هایی به وجود می آید؟

افزایش تعداد میزبان ها منجر شده است به مسائلی مانند هاست های تقلبی، حساب های جعلی و کلاهبرداری های مختلف. برخی از افراد به قوانین ضعیف نوشته شده و اجرای متناقض اشاره کرده‌اند.

انواع رایج کلاهبرداری‌های Airbnb چیست؟

کلاهبرداری‌های Airbnb شامل فهرست‌های جعلی با نظرات و عکس‌های جعلی، طعمه و… تغییر تاکتیک، درخواست پرداخت خارج از پلتفرم Airbnb، خسارت جعلی، نظرات جعلی، و رزروهای متعدد.

< span class="ezoic-autoinsert-ad ezoic-incontent_5"/>

چگونه میهمانان می توانند به لیست های جعلی نیفتند؟

مهمانان باید تحقیقات کاملی در مورد فهرست ها انجام دهند، اطلاعات میزبان را تأیید کنند، از پرداخت رسمی Airbnb استفاده کنند. پلت فرم، به غریزه خود اعتماد کنید و مطمئن شوید URL رزرو امن است (با «https» شروع می‌شود و نماد قفل دارد).

میزبان‌ها برای اطمینان از تجربه مثبت چه اقدامات احتیاطی باید انجام دهند؟

میزبان ها باید اطلاعات دارایی دقیق ارائه دهند، از طریق سیستم پیام رسانی Airbnb ارتباط برقرار کنند، به سؤالات مهمان پاسخ دهند، انتظارات واقع بینانه خود را تنظیم کنند و حساب Airbnb خود را ایمن کنند.

اهمیت نشان Superhost Airbnb چیست؟

مهمان‌ها باید به دنبال نشان Superhost در نمایه میزبان باشند، که نشان‌دهنده میزبانی با سابقه قوی از نظرات مثبت و رضایت مهمانان است.

مهمان‌ها چگونه می‌توانند مشروعیت فهرست‌بندی Airbnb را تأیید کنند؟

مهمان‌ها می‌توانند نمایه میزبان را برای اطلاعات تماس کامل و شناسه‌های دولتی بررسی کنند، نظرات را بخوانند، اجرا کنند. یک جستجوی عکس معکوس، و مراقب غلط املایی و درخواست‌های پرداخت غیرعادی باشید.

اگر مهمان‌ها گمان می‌کنند که کلاهبرداری شده‌اند، چه کاری باید انجام دهند؟

مهمان‌ها می‌توانند مشکلات را به مرکز حل و فصل Airbnb گزارش کنند. و رزروها را ظرف ۴۸ ساعت پس از انجام آنها لغو کنید، به خصوص اگر مشکلاتی در پاسخگویی ملک یا میزبان وجود داشته باشد.

چگونه Airbnb بازپرداخت را انجام می دهد. برای مهمانانی که کلاهبرداری شده اند؟

Airbnb یک تیم پشتیبانی مشتری و یک مرکز حل و فصل برای رسیدگی به اختلافات بازپرداخت دارد. مهمانان باید ظرف ۴۸ ساعت پس از رزرو و ۱۴ روز قبل از اعلام حضور، برای بازپرداخت کامل هزینه را لغو کنند.

آیا خط‌مشی‌های لغو خاصی برای میزبانان و مهمانان وجود دارد؟

بله، Airbnb سیاست‌های لغو متفاوتی را برای میزبانان و مهمانان ارائه می‌کند، از جمله انعطاف‌پذیر، متوسط، سخت‌گیرانه، و سایر موارد، بسته به دارایی و شرایط.

چگونه می‌توانم برای دریافت کمک با پشتیبانی مشتری Airbnb تماس بگیرم؟

اگر در فرآیندهای آنلاین با مشکل مواجه شدید یا نیاز دارید، می‌توانید با تماس با تیم پشتیبانی مشتری Airbnb با شماره ۷۲۶۲-۸۵۵-۴۲۴-۱ تماس بگیرید. به رزرو خود کمک کنید.

چه مراحلی می تواند یک تجربه ایمن و لذت بخش Airbnb را تضمین کند؟

هم مهمانان و هم میزبانان باید دقت لازم، اطلاعات دقیق، ارتباطات ایمن، انتظارات واقع بینانه و پایبندی را در اولویت قرار دهند. به پلتفرم رسمی Airbnb برای پرداخت برای ایجاد یک تجربه ایمن و لذت بخش.

تصویر: $


بیشتر در: کلاهبرداری
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی