خبر

تسهیلات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای ۸۰ بنگاه تولیدی

تسهیلات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای ۸۰ بنگاه
تولیدی

به گزارش بازار، محسن نادری منش افزود: در ۹ ماهه امسال، تنها ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته محقق شده است.

وی گفت: براساس تبصره ۱۸ و بند ن تبصره ۷ قانون بودجه امسال، ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در نظر گرفته شده است.

محسن نادری منش افزود: بر اساس بند ن تبصره ۷ قانون بودجه امسال ۱۲ درصد از منابع حاصل از واردات موبایل به این صندوق باید واریز شود، اما با توجه به تغییرات در موضوع عوارض واردات موبایل، احتمالا بخشی از منابع محقق نشود.

وی با اشاره به منابع دیگری که برای تامین اعتبار این صندوق در نظر گرفته شده است، گفت: دولت و مجلس از محل واردات و ساخت خودرو نیز منابعی را برای تزریق به صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته در نظر گرفته اند و علاوه بر آن، بین یک و نیم تا ۵ درصد از منابعی که برای تولید در تبصره ۱۸ تعریف شده است، به افزایش سرمایه صندوق تخصیص پیدا کند.

نادری منش با بیان اینکه تامین اعتبار صندوق از منابع بودجه‌ای به صورت مستمر هر سال ادامه خواهد یافت، افزود: با توجه به تعریف منابع جدید برای حمایت از این صندوق، انتظار می‌رود که تا سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب صندوق شود.

وی همچنین در مورد منابع ورودی صندوق از ابتدای امسال تاکنون گفت: ورودی منابع صندوق از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این منابع ورودی به ۸۰ بنگاه از ۲۵۰ بنگاه متقاضی تسهیلات تخصیص یافته است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته، استان‌های تهران و البرز را دو استانی عنوان کرد که بیشترین تسهیلات را از صندوق دریافت کرده اند و افزود: سال گذشته، ۸۰ درصد تسهیلات صندوق به بنگاه‌های این دو استان اختصاص یافت و با توجه به ظرفیت استان‌ها برای دریافت تسهیلات، ۱۱ نمایندگی در استان‌های دیگر در قالب وزارت صمت استانی ایجاد کردیم و براساس مصوبات صندوق، اعتبار تسهیلات تهران و البرز ۳۰ درصد کاهش یافت و به ۵۰ درصد منابع صندوق رسید و منابع اعتباری در نظر گرفته شده برای استان‌های منتخب نیز از از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد منابع اعتباری صندوق افزایش یافت.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی