عمومی

12 کلاهبرداری OfferUp که باید مراقب آنها باشید

۱۲ کلاهبرداری OfferUp که باید مراقب آنها باشید

برنامه ارائه یک روش عالی برای خرید و فروش اقلام محلی است. برنامه رایگان را بارگیری کنید و شروع به مرور معاملات در نزدیکی همه چیز از اتومبیل و الکترونیک گرفته تا مبلمان کنید. مذاکره قیمت ها پروفایل افراد را بررسی کنید و به صورت محلی خریداری کنید اما آگاه باشید که کلاهبرداری ها در بازارهای آنلاین در حال اجرا هستند. متأسفانه، بازیگران بدی نیز در اینجا وجود دارند.

OferUp چیست؟

این برنامه امکان خرید اقلام را از طریق تراکنش‌های حضوری فراهم می‌کند. بر رویکرد سازگار با موبایل تاکید دارد. OfferUp در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و ۲۰ میلیون کاربر فعال دارد.

آیا می توانید از طریق برنامه OfferUp کلاهبرداری کنید؟

کلاهبرداران نیز برنامه را پیدا کرده اند. پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید به خطر نیندازید، اطلاعات حساسی مانند شماره حساب بانکی را به خطر نیندازید، یا طعمه چک جعلی نشوید.

زیر همان چیزی است که شما برای خنثی کردن کلاهبرداران پیشنهادات باید بدانید. P>

از این متداول ترین کلاهبرداری های پیشنهادی آگاه باشید

کلاهبرداری های رایج شامل موارد جعلی و روش های بد پرداخت هستند. به علاوه موارد زیر.

به یاد داشته باشید OfferUp از پلت فرم پرداخت آنلاین Stripe استفاده می کند.

۱٫ کدهای تأییدیه ارائه کلاهبرداری

بسیاری از کلاهبرداران که این یکی را به عنوان خریدار امتحان می کنند. آنها از یک شماره تلفن درخواست می کنند تا یک کد تأیید را ارسال کند. OfferUp از اینها استفاده نمی کند. یک کلاهبردار اینها را برای سرقت اطلاعات ایجاد می کند. برنامه واقعی ویژگی “Truyou” را ارائه می دهد. مراقب این پست های مشکوک باشید.

svg%3E - 12 کلاهبرداری OfferUp که باید مراقب آنها باشید

۲٫ کلاهبرداری های حمل و نقل OfferUp

بازیگر بد در اینجا می تواند خرید یا فروش باشد. در اینجا یکی از راه های این کار است. خریدار می گوید بسته به دستم نرسیده است. آنها از شما می خواهند که پول آنها را پس دهید.

یک کلاهبرداری دیگر باعث می شود که فروشنده از شما بخواهد هزینه های حمل و نقل را پوشش دهید. حتی ممکن است از شما بخواهند که از حامل دیگری استفاده کنید. با پیوستن به برنامه، از تراکنش های حمل و نقل کلاهبرداری جلوگیری کنید.

۳٫ کلاهبرداری های اتومبیل OfferUp

چندین وجود دارد. ممکن است یک فروشنده نظرات عالی و تمام اطلاعات تماس مناسب داشته باشد. اما شما یک عنوان جعلی دریافت می کنید. کلاهبرداران در حساب های خود عکس هایی از خودروهایی که مالک آنها نیستند ارسال می کنند. یا وقتی فروشندگان از آنها می خواهند که از طریق Western Union یا کارت هدیه الکترونیکی پول ارسال کنند، کلاهبرداری می شود.

دانستن از ارزش بازار کمک می کند. پرداخت سیمی انجام ندهید مراقب قیمت های خیلی خوب تا واقعی باشید.

۴٫ کلاهبرداری های ایمیل OfferUp

یک ایمیل دریافت می کنید که ادعا می کند از وب سایت OfferUp است. اگر روی پیوندهای ایمیل کلیک کنید، آنها شما را به یک سایت جعلی می برند که در آن صفحه پرداخت وجود دارد. شما می توانید اطلاعات حساس را از دست بدهید. برای شناسایی سایت‌های جعلی به دنبال دستور زبان بد باشید.

svg%3E - 12 کلاهبرداری OfferUp که باید مراقب آنها باشید

۵٫ هزینه های ارسال اضافی پیشنهاد کلاهبرداری

فروش اقلام به صورت محلی می تواند به معنای ارسال آنها باشد. برخی از فروشندگان اصرار دارند که هزینه های اضافی وجود دارد. حتی هزینه های حمل و نقل سریع محاسبه شده و زیر قیمت ذکر شده نمایش داده می شود. هر چیزی که بعد از آن اضافه می شود مانند کارمزد برای حواله های سیمی که به هر حال نباید قبول کنید. این یک کلاهبرداری است.

یک خریدار باید به فروشنده ای که می خواهد به هزینه های حمل و نقل اضافه کند مشکوک باشد.

۶٫ کلاهبرداری با ارسال چندگانه OfferUp

در اینجا مراقب پیوند فیشینگ باشید. لیست های متعددی با اطلاعات یکسان در پلتفرم های مختلف وجود دارد. تصاویر تار و همان آدرس ایمیل و جزئیات تماس بدون بررسی در حساب باید آلارم را تنظیم کنند. نمایه فروشنده را بررسی کنید تا ببینید آیا آدرس دیگری در حساب‌های جدید وجود دارد.

۷٫ کلاهبرداری Overpayment OfferUp

کلاهبردار ممکن است هزینه اضافی بپردازد. سپس از فروشنده می خواهند که تمام پول را برگرداند تا بتوانند پرداخت جدیدی صادر کنند. با این کلاهبرداری های اضافه پرداخت، اولین پرداخت انجام نشده است. هرگز پول را انتقال ندهید.

۸٫ چک های جعلی

اگر شخصی می خواهد با چک پرداخت کند، مؤدبانه آن را رد کنید. اگر جهش کند، در قلاب هزینه چک بد خواهید بود. فقط با خریداران بالقوه داخل برنامه صحبت کنید. حتی چک صندوقدار یا چک گواهی شده نیز می تواند مشکل ساز باشد.

۹٫ کلاهبرداری با کارت هدیه

کلاهبرداران ممکن است از شما بخواهند که برای یک مورد با استفاده از کارت های هدیه پرداخت کنید و ادعا کنند که برای اهداف راستی آزمایی به آن نیاز دارند. وقتی اطلاعات کارت هدیه را دریافت کردند، بدون ارسال کالا از آن استفاده می کنند.

۱۰٫ کلاهبرداری اجاره ای

این شامل فهرست کردن املاک غیرموجود برای اجاره است. هنگامی که اجاره دهندگان علاقه مند ودیعه یا اجاره پرداخت می کنند، کلاهبردار ناپدید می شود.

۱۱٫ کلاهبرداری از خریدار جعلی

کلاهبرداران یک نسخه جعلی از برنامه OfferUp’s Buyer Protection ایجاد می‌کنند، و شما را متقاعد می‌کنند که از طریق سیستم کلاهبرداری آنها پرداخت کنید، که منجر به ضرر مالی می‌شود.

۱۲٫ کلاهبرداری از حیوانات خانگی

لیست حیوانات خانگی، اغلب با قیمت های پایین تر از حد انتظار، ممکن است تقلبی باشد. کلاهبرداران بدون تحویل حیوان خانگی پرداخت می کنند، یا ممکن است حیوان اصلا وجود نداشته باشد؟

چگونه از کلاهبرداری های OfferUp جلوگیری کنیم

< خریداران و فروشندگان باید از سایر کاربرانی که به دنبال کلاهبرداری از آنها هستند آگاه باشند. در اینجا نحوه جلوگیری از بازیگران بدی که به دنبال سرقت هویت هستند، آمده است.

  1. مراقبت از حساب های جعلی به معنای تحقیق در مورد تاریخچه فروشنده است. خریدار باید از هیچ بازبینی و اطلاعات تکراری آگاه نباشد.
  2. کلاهبرداری کد تأیید صحت Google Voice از شماره تلفن همراه استفاده می‌کند. کلاهبردار یکی می خواهد. فقط از سیستم پیام‌رسانی برنامه استفاده کنید.
  3. مراقب فرصت سرمایه‌گذاری باشید که باید پول ارسال کنید.
  4. روی پیوندهایی که به نظر می رسد از وب سایت OfferUp آمده اند کلیک نکنید. به خصوص زمانی که از شما می خواهند با رمز عبور و ایمیل خود وارد شوید.
  5. مطمئن شوید که رمز عبور قوی دارید. استفاده از ابزار تولید رمز عبور تصادفی کمک می کند.

svg%3E - 12 کلاهبرداری OfferUp که باید مراقب آنها باشید

<نکات ایمنی برای استفاده از OfferUp

خرید و فروش اقلام در OfferUp می‌تواند روشی مناسب برای انجام معاملات محلی باشد، اما بسیار مهم است که مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشید. برای اطمینان از تجربه ایمن و مطمئن در پلتفرم، این نکات ایمنی را دنبال کنید:

  • تحقیق تاریخچه فروشنده: بررسی و رتبه بندی در نمایه فروشنده. مراقب حساب‌های بدون بازبینی یا اطلاعات تکراری مشکوک باشید.
  • از سیستم پیام‌رسانی برنامه استفاده کنید: فقط از طریق سیستم پیام‌رسانی OfferUp ارتباط برقرار کنید تا از اشتراک‌گذاری شماره تلفن‌های شخصی خودداری کنید. مراقب کلاهبردارانی باشید که شماره تلفن همراه شما را خارج از برنامه درخواست می‌کنند.
  • از فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیازمند پول اجتناب کنید: مراقب هر فرصت سرمایه‌گذاری که نیاز به پرداخت اولیه دارد، مراقب باشید.
  • مراقب پیوندهای مشکوک باشید: از کلیک بر روی پیوندهایی که به نظر می‌رسد متعلق به OfferUp هستند، بخصوص آنهایی که اطلاعات ورود را می‌خواهند، خودداری کنید. قبل از تعامل با پیوندها، صحت آنها را بررسی کنید.
  • از رمزهای عبور قوی استفاده کنید: یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای حساب OfferUp خود با استفاده از یک تولید کننده رمز عبور تصادفی ایجاد کنید.
  • >محدود کردن اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی: از ارائه اطلاعات حساس مانند شماره تلفن همراه، جزئیات حساب، رمز عبور یا آدرس ایمیل در سیستم پیام‌رسانی خودداری کنید. از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل حلزون خود در برنامه خودداری کنید.
  • تأیید ادعاهای فروشنده: قبل از خرید، برای تأیید جزئیات محصول سؤالات خاصی بپرسید. قبل از جستجوی اطلاعات بیشتر، صفحه جزئیات مورد را به طور کامل بخوانید.
  • گزارش فعالیت مشکوک: اگر با کاربران مشکوک مواجه شدید یا فهرست‌های تقلبی احتمالی، آنها را با ضربه زدن روی نقطه مناسب در نمایه فروشنده گزارش دهید. برای مواردی که شامل فعالیت غیرقانونی است، به ایستگاه‌های پلیس محلی گزارش دهید و در صورت امکان شناسه رویداد را ارائه دهید.
  • در برنامه ارتباطات بمانید: فقط در برنامه OfferUp برای همه تعاملات و تعاملات ارتباط برقرار کنید. معاملات از ارسال اطلاعات برای تأیید پست‌های خارج از برنامه خودداری کنید.
< tr class="row-1 odd">
نکات ایمنی برای استفاده از OfferUp جزئیات
تحقیق تاریخچه فروشنده – بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها را در نمایه فروشنده بررسی کنید.- مراقب حساب‌های بدون بازبینی یا اطلاعات تکراری مشکوک باشید.
از سیستم پیام رسانی برنامه استفاده کنید – برای جلوگیری از اشتراک گذاری، فقط از طریق سیستم پیام رسانی OfferUp ارتباط برقرار کنید شماره تلفن های شخصی.- مراقب کلاهبردارانی باشید که شماره تلفن همراه شما را خارج از برنامه درخواست می کنند.
از فرصت های سرمایه گذاری که نیاز به پول دارند اجتناب کنید – مراقب هر فرصت سرمایه گذاری که نیاز به پرداخت اولیه دارد، بمانید.
مراقب پیوندهای مشکوک باشید – از کلیک کردن روی پیوندهایی که به نظر می رسد از OfferUp هستند خودداری کنید.- صحت قبل از تعامل با آنها، پیوندها را برقرار کنید.
از رمزهای عبور قوی استفاده کنید – یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای حساب OfferUp خود با استفاده از یک تولید کننده رمز عبور تصادفی ایجاد کنید.
محدود کردن اشتراک گذاری اطلاعات شخصی – از ارائه اطلاعات حساس مانند شماره تلفن همراه، جزئیات حساب، رمز عبور یا آدرس ایمیل خود در پیام خودداری کنید. سیستم.
– از اشتراک گذاری آدرس ایمیل حلزون خود در برنامه خودداری کنید.
تأیید ادعاهای فروشنده – قبل از خرید، سؤالات خاصی را برای تأیید جزئیات محصول بپرسید.- قبل از جستجوی اطلاعات بیشتر، صفحه جزئیات کالا را به طور کامل بخوانید.
گزارش فعالیت مشکوک – گزارش کاربران مشکوک یا احتمالی فهرست‌های جعلی با ضربه زدن روی نقطه مناسب در نمایه فروشنده.- موارد مربوط به فعالیت غیرقانونی را به ایستگاه‌های پلیس محلی گزارش کنید و در صورت امکان شناسه رویداد را ارائه دهید.
در برنامه برای ارتباطات بمانید – برای همه تعاملات و تراکنش ها فقط در برنامه OfferUp ارتباط برقرار کنید.- از انجام این کار خودداری کنید ارسال اطلاعات برای تأیید پست‌های خارج از برنامه.

این نکات ایمنی برای محافظت از تجربه شما در OfferUp و جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی بسیار مهم است. هشیار بودن و پیروی از این دستورالعمل‌ها به تضمین فرآیند خرید و فروش ایمن و لذت‌بخش کمک می‌کند.

آیا OfferUp ایمن و قانونی است؟

به طور کلی، OfferUp قانونی و ایمن در نظر گرفته می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که OfferUp به عنوان یک ارائه‌دهنده شخص ثالث عمل می‌کند و آنها مسئولیتی در قبال هرگونه تراکنش یا تعاملی که خارج از پلتفرم برنامه رخ می‌دهد، نیستند. برای اطمینان از تجربه ای امن، نکات ایمنی ارائه شده توسط OfferUp را دنبال کنید و به خط مشی های آنها پایبند باشید. هنگام ملاقات حضوری برای مبادلات، مکان‌های شلوغ و پرنور را برای ایمنی بیشتر انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که احتیاط و آگاهی از پرچم‌های قرمز بالقوه می‌تواند از شما در برابر قرار گرفتن قربانی کلاهبرداری و فعالیت‌های کلاهبرداری در OfferUp محافظت کند. . اگر با رفتار مشکوکی برخورد کردید یا فکر می‌کنید کسی قصد کلاهبرداری از شما را دارد، فوراً آن را به مقامات مربوطه گزارش دهید.

آیا ارائه آدرس یا شماره تلفن خود در سیستم پیام‌رسانی برنامه OfferUp امن است؟

سیستم پیام رسانی ایمن است. با این حال، آنها به شما پیشنهاد می کنند که اطلاعات شخصی شامل شماره تلفن همراه، اطلاعات حساب، رمز عبور و/یا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار ندهید. این شامل آدرس ایمیل حلزون شما می شود.

برای همه ارتباطات در برنامه بمانید. هرگز هیچ اطلاعاتی برای تأیید پست‌های خارج از OfferUp ارسال نکنید.

پرسش سؤالات خاص می‌تواند به شما در تأیید ادعاهای فروشنده درباره محصولات کمک کند. ایده خوبی است که قبل از شروع به پرسیدن، صفحه جزئیات مورد را بخوانید. به این ترتیب بهتر خواهید بود.

اگر فکر می‌کنید باید فردی را گزارش کنید، می‌توانید به نمایه او بروید و روی نقطه مناسب در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. دستورالعمل‌ها را با دنبال کردن پیوند بخوانید.

Offer up همچنین پیشنهاد می‌کند که هرگونه فعالیت غیرقانونی را به ایستگاه‌های پلیس محلی گزارش کنید. در صورت امکان شناسه رویداد را وارد کنید. آنها همچنین به شما پیشنهاد می کنند که از افسر پلیس شرکت کننده بخواهید تا جزئیات خاصی را در مورد پرونده شما به آنها بدهد.

آیا OfferUp ایمن و قانونی است؟

به طور کلی، OfferUp قانونی و ایمن است. با این حال، باید بدانید که با ارائه دهندگان شخص ثالث سروکار دارید. این بدان معناست که آنها مسئولیتی در قبال هر اتفاقی که در خارج از سایت پس از اتصال به برنامه آنها رخ می دهد، نیستند.

پرچم های قرمزی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. برای مثال، این برنامه پیشنهاد می‌کند که بهترین کار استفاده از پول نقد برای تراکنش‌های حضوری است. OfferUp نکات و سیاست های ایمنی دارد. به عنوان مثال، اینها پیشنهاد می کنند که مکانی را برای ملاقات در زمان شلوغ روز انتخاب کنید. مانند کافه‌ها یا خواربارفروشی‌هایی که نور کافی دارند و نظارت می‌شوند.

اگر نیاز دارید به کسی گزارش دهید، این لینکی است که شرکت ارائه می‌کند.

نتیجه گیری

در پایان، OfferUp یک پلت فرم مناسب برای خرید و فروش اقلام به صورت محلی، با میلیون ها کاربر فعال. با این حال، هوشیاری و آگاهی از کلاهبرداری های احتمالی که ممکن است در برنامه رخ دهد ضروری است. کلاهبرداران می توانند از تاکتیک های مختلفی برای فریب کاربران و به خطر انداختن اطلاعات حساس استفاده کنند. با پیروی از نکات ایمنی ارائه شده، کاربران می توانند به طور قابل توجهی خطر قربانی شدن در فعالیت های کلاهبرداری را کاهش دهند و تجربه ای امن و لذت بخش را تضمین کنند.

به یاد داشته باشید که در مورد تاریخچه فروشنده تحقیق کنید، فقط از طریق سیستم پیام رسانی برنامه ارتباط برقرار کنید، و از فرصت های سرمایه گذاری که نیاز به پرداخت اولیه دارند اجتناب کنید. مراقب پیوندهای مشکوک باشید و از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد برای محافظت از حساب خود استفاده کنید. از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در برنامه خودداری کنید و قبل از خرید، ادعاهای فروشنده را تأیید کنید.

اگر با فعالیت مشکوکی مواجه شدید یا فکر می‌کنید هدف یک کلاهبردار قرار گرفته‌اید، فوراً آن را به مقامات مربوطه گزارش دهید. ماندن در برنامه برای همه ارتباطات و تراکنش ها برای حفظ ایمنی و امنیت حیاتی است.

OfferUp یک پلت فرم قانونی و ایمن در نظر گرفته می شود، اما کاربران باید توجه داشته باشند که به عنوان یک ارائه دهنده شخص ثالث و تراکنش ها عمل می کند. خارج از پلت فرم برنامه مسئولیت آنها نیست. برای اطمینان بیشتر از ایمنی، از مکان‌های شلوغ و پر نور برای تبادلات حضوری استفاده کنید.

با رعایت این اقدامات ایمنی و محتاط ماندن، کاربران OfferUp می توانند از تجربه ای مثبت و مطمئن در هنگام خرید و فروش اقلام محلی لذت ببرند. هنگام شرکت در بازارهای آنلاین، همیشه ایمنی و امنیت خود را در اولویت قرار دهید.

تصویر: $


بیشتر در: کلاهبرداری‌ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی