عمومی

بیشتر آنچه در مورد خواندن زبان بدن می دانید این است اشتباه

بیشتر آنچه در مورد خواندن زبان بدن می دانید این است
اشتباه

ایستادن مانند Wonder Woman به شما اعتماد به نفس می دهد. دروغگوها بدبین هستند. دست های ضربدری به این معنی است که کسی حالت دفاعی دارد. باز کردن پاها راهی برای قدرت سیگنال دهی< /a> و سلطه.

بیشتر ما با این نوع باورهایی در مورد زبان بدن. بسیاری از ما حتی ممکن است از آنها، آگاهانه یا ناخودآگاه، برای درک و هدایت موقعیت های اجتماعی و حرفه ای استفاده کنیم. فقط یک مشکل در درک روزمره زبان بدن وجود دارد: بیشتر آن اشتباه است.

درک زبان بدن ایستا در مقابل پویا

این مطابق با پست جدید در گفتگو توسط استاد روانشناسی جف بیتی. در این کتاب، بیتی راهنمای سنتی زبان بدن را هدف قرار می‌دهد که نحوه استفاده از وضعیت‌های خاص را برای نشان دادن ویژگی‌ها یا احساسات خاص توضیح می‌دهد. آن راهنماها ممکن است بگویند نشستن در حالت دراز کشیده با پاهای باز باعث می‌شود که مثلاً «مرد» و زورآلود شوید.

به گفته بیتی، مشکل این راهنماها این است که “پر از تصاویر ثابت از زبان بدن «ارتباط‌کنندگان» مؤثر — و این یک مسئله اساسی است زیرا زبان بدن پویا است: بدن در حرکت است.”

بسیاری از مردم با یادگیری فهرستی از نشانه‌های ثابت به موضوع نزدیک می‌شوند، اما علم می‌گوید که زبان بدن را فقط می‌توان در زمینه درک کرد. باز کردن پاها یا بازوهای ضربدری در یک مکان ممکن است به معنای چیزی کاملاً متفاوت از پاهای باز یا بازوهای ضربدری در مکان دیگر باشد. اگر واقعاً می خواهید از زبان بدن کسی چیزی درست یاد بگیرید، باید شرایط را به طور کلی مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید که زمینه کلیدی است

بیتی مثالی از لبخندهای تقلبی در مقابل لبخند واقعی می‌زند. اغلب به مردم گفته می‌شود که می‌توان لبخند ساختگی را از طریق چشم تشخیص داد – لبخندهای واقعی ماهیچه‌های چشم را درگیر می‌کنند، در حالی که لبخندهای تقلبی معمولاً اینطور نیستند. این یک افسانه کامل نیست. ما وقتی واقعاً خوشحال هستیم، واقعاً چشمانمان را بیشتر می‌چرخانیم. اما فقط تماشای این “گفتن” اطلاعات مفید کمتری نسبت به مشاهده کل صورت در حال حرکت و آنچه در اطراف آن می گذرد به شما می دهد.

“روان‌شناس آمریکایی، پل اکمن، یک لبخند تقلبی ناگهانی از چهره خارج می‌شود، در آزمایش‌های پیشگام خود نشان داده است احساسات و حالات چهره را به هم مرتبط می‌کند. بنابراین برای رمزگشایی دقیق‌تر حالات چهره، باید روی آنچه در هنگام ناپدید شدن لبخند ساختگی اتفاق می‌افتد تمرکز کنید. این بسیار مختصر است اما می‌تواند بیتی می‌نویسد که بسیار آشکار است.

به طور مشابه، می توانید از وقتی مردم با دستان خود چه می کنند. در حال صحبت کردن. اما فقط در صورتی که هم به کلمات آنها و هم به حرکات آنها و اینکه چگونه آنها با هم تناسب دارند توجه کنید.

“وقتی افراد صحبت می کنند اغلب حرکات خود به خود و ناخودآگاه دست خود را انجام می دهند که محتوای آنچه را که هستند نشان می دهد. گفت: «بیتی توضیح می‌دهد. توجه به زمانی که آن حرکات با کلمات آنها مطابقت ندارد می تواند بسیار آشکار کننده باشد.

“یک گوینده ممکن است بگوید “من و شریک زندگیم خیلی نزدیکیم”، اما دستان او به جای نزدیکی، شکاف قابل توجهی را نشان می دهد. شخص دیگری می‌گوید «من جاه‌طلبی‌های بسیار بالایی دارم»، اما دستش آنقدر بالا نمی‌رود، که اگر فردی واقعاً چنین احساسی داشته باشد، انتظار می‌رود، «بیتی به عنوان مثال ارائه می‌کند. وقتی کلمات و حرکات با هم تضاد دارند، بیشتر اوقات این دست ها هستند که حقیقت را می گویند.

به همین ترتیب، یک رفیق در یک بار که در حالی که به اطراف نگاه می‌کند تا ببیند چه کسی تماشا می‌کند، به داخل و خارج می‌شود و از حالتی که مردانه پاهای گشاد دراز می‌کشد، ناامنی را بیشتر از مردانگی نشان می‌دهد. مردی که بدون فکر دو نفر را از مسیر خارج می کند تا بتواند در همان حالت خوابیده در مترو آرام بگیرد، نشان می دهد که اعتماد به نفس دارد، اما همچنین یک جرقه. این همان ژست است، اما در زمینه های مختلف چیزهای بسیار متفاوتی را آشکار می کند.

قوانین سخت و سریع را کنار بگذارید و چشمان خود را باز کنید 

خط اصلی این نیست که هیچ اطلاعاتی برای جمع آوری از نحوه قرار دادن یک فرد دست‌ها یا پاها، یا چینش دقیق ویژگی‌های صورتش. همچنین این نیست که نمی توانید زبان بدن خود را هک کنید تا تغییر نحوه درک دیگران از شما. این است که فهرستی از قوانین به اندازه لقمه کافی نیست.

برای تفسیر دقیق زبان بدن، باید به ژست‌های شخص نگاه کنید، اما به دقت کلمات او را مشاهده کنید. زمینه محیطی تنها با نگاه کردن به کل تصویر است که می توانید معنای زبان بدن را به درستی درک کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی