خبر

کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه توسط رییس جمهور افتتاح شد

کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه توسط رییس جمهور افتتاح
شد

به گزارش بازار، عصر امروز جمعه کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه به صورت ویدئو کنفرانس از سوی حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در مجموعه شهرک‌های صنعتی اهواز به بهره‌برداری رسید.

طرح فولاد آتیه خاورمیانه اهواز با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن، توسط بخش خصوصی اجرا شد؛ محصول تولیدی این طرح، ورق‌های فولادی گرم بوده که ارزش سرمایه گذاری در این طرح ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

طرح فولاد آتیه خاورمیانه واقع در اهواز برای یک هزار نفر اشتغالزایی کرده است. طرح کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه در فاز اول ۳۶۰ هزار تنی نورد ورق عریض شرکت فولاد آتیه خاورمیانه از سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

این طرح با مشارکت بانک تجارت و به خدمت گرفتن نیروهای متخصص، مدیران و کارکنان کارآزموده، در یک بازه زمانی برنامه‌ریزی شده با استفاده از متخصصان داخلی و تأمین ۷۰ درصد از تجهیزات توسط سازندگان داخلی به بهره برداری رسید.

در فاز دوم که با ساخت کوره دوم تکمیل خواهد شد، ظرفیت تولید به ۶۰۰ هزار تن در سال می‌رسد؛ تولید نهایی کارخانه نورد ورق عریض شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در ۲ بخش صنعتی و ساختمانی از سایز ۸ تا ۱۰۰ و با عرض ۱۸۰۰ میلیمتر و همچنین تولید انواع ورق‌ها با مختصات ۵۲st و ۳۷St با استاندارد ۵۱۶ A…Api.. ,Astm و تولید ورق‌های کم آلیاژ به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد و علاوه بر تأمین نیازهای داخلی قادر به ارزآوری قابل توجه برای کشور خواهد داشت.

تولید داخلی این محصول می‌تواند تحول عظیمی در بخش‌های مختلف تولیدات فولادی که در نهایت به محصولات فولادی پایین دستی نظیر ورق عریض و ورق‌های استیل منجر می‌شود ایجاد کند. پس از شروع آزمایشی این طرح، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در این مجموعه تولید شده است.

طرح‌های کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پروژه مگامدول آهن اسفنجی معروف به زمزم سه متعلق به شرکت فولاد خوزستان در حالی با حمایت دولت سیزدهم آماده بهره برداری رسمی هستند که سهم استان در تجارت خارجی و محصولات فولادی کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

فاز دوم کارخانه فولاد جهان آرا، فاز توسعه کارخانه فولاد شادگان، کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه و مگامدول آهن اسفنجی (زمزم) چهار طرح فولادی در استان خوزستان هستند که ارزش سرمایه گذاری آنها به چهار میلیارد یورو رسید.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی