عمومی

به فراموش کردن چیزها ادامه دهید؟ علوم اعصاب این 5 عادت را می گوید بهبود حافظه و رهبری

به فراموش کردن چیزها ادامه دهید؟ علوم اعصاب این ۵ عادت را می گوید
بهبود حافظه و رهبری

وقتی چیزهایی را فراموش می کنید، کوتاه می آیید:

آن جلسه فردا ساعت چند بود؟
  • آیا آوریل بود که گفت ممکن است در آگوست مشتری شود یا آگوست بود که گفت آوریل آینده با او تماس بگیرید؟
  • صبر کنید، سومین مورد چه بود؟
  • البته شوخی می کنم، اما اگر یک چیز زیاد باشد رهبران کسب و کار نگران هستند – به خصوص وقتی کمی بزرگتر می شوند – این که آیا خاطرات آنها آسیب دیده است یا خیر.

    بنابراین، بیایید به علوم اعصاب برویم: پنج ترفند خاص برای بهبود حافظه و یادآوری بهتر چیزها.

    ۱٫ به عقب برو.

    اجازه دهید با موارد مورد علاقه من در لیست شروع کنیم، زیرا دانشمندان علوم اعصاب که آن را ارائه کرده اند حتی نمی توانند دلیل آن را توضیح دهند. کار می کند. محققان دانشگاه روهمپتون در لندن، افراد خود را به سه گروه تقسیم کردند.

    • در گروه ۱، از شرکت کنندگان خواسته شد که یک فیلم کوتاه تماشا کنند، یا کلمات را حفظ کنند، یا مجموعه ای از تصاویر را در حین راه رفتن به جلو مطالعه کنند.
    • در گروه ۲، شرکت‌کنندگان در حالی که به عقب راه می‌رفتند، همان وظایف را انجام دادند.
    • در گروه ۳، شرکت‌کنندگان به‌عنوان گروه کنترل عمل می‌کردند و همان کارها را انجام می‌دادند اما ثابت می‌ماندند.
    • /ul>

    نتایج؟ همانطور که محققان در مجله گزارش کردند، گروه ۲ (گروه ۲) بعداً فیلم ها، کلمات و تصاویر را با دقت بیشتری به یاد آوردند، شناخت.

    چرا؟ خوب، ما به طور قطع نمی دانیم. یک نظریه این است که مغز خاطرات را به صورت مکانی سازماندهی می کند، بنابراین ایجاد یک تجربه نادرتر – مانند راه رفتن به عقب – منجر به ذخیره متفاوت خاطرات می شود.

    ۳٫ میوه‌ها و سبزیجات بخورید

    بعدی: مطالعه عظیمی از ۲۷۸۴۲ پژوهشگران مرتبط با مدرسه بهداشت عمومی هاروارد، که ارتباطی بین رژیم غذایی و حافظه پیدا کرد.

    به طور خاص، خوردن سبزیجات و میوه‌ها (حتی آب میوه)، و به ویژه سطوح بالای سبزیجات نارنجی تیره، سبزیجات قرمز، سبزی‌های برگ‌دار و میوه‌های توت، با از دست دادن حافظه کمتر در آینده مرتبط است.

    تنها خبر بد از این مطالعه — با این فرض که شما در واقع دوست دارید میوه ها و سبزیجات بخورید، که تصور می کنم اکثر ما این کار را می کنیم — این است که این یک مطالعه بسیار طولانی بود، و بنابراین مصرف میوه ها و سبزیجات در دوران جوانی است t بیشترین اهمیت را دارد.

    به عبارت دیگر، شما نمی توانید ۵۰ یا ۶۰ سال با غذای ناسالم زندگی کنید و سپس جبران کنید. برای آن با سه برابر شدن در سال‌های آخر زندگی‌تان.

    با این وجود، ضرری ندارد. و این توصیه خوبی برای نسل بعدی است.

    ۳٫ نور بهتری دریافت کنید

    در اینجا یک راه حل ساده برای تعمیر وجود دارد. یک مطالعه آزمایشگاهی از دانشگاه ایالتی میشیگان تشخیص داد که کار در محیطی با نور کم می‌تواند “ساختار مغز را تغییر دهد و به توانایی فرد برای به خاطر سپردن و یادگیری آسیب برساند.”

    این به معنای واقعی کلمه یک مطالعه “موش آزمایشگاهی” بود:

    • نیمی از یک گروه از موش های صحرایی علف نیل در محیطی با نور کم نگهداری شود. یک دفتر کار با نور ضعیف را با لامپ های فلورسنت در بالا تصور کنید.
    • نیمی دیگر از گروه موش ها در محیطی با نور بسیار روشن تر زندگی می کردند. یک روز آفتابی را در بیرون تصور کنید.

    در پایان، موش‌ها در نور کم «حدود ۳۰ درصد ظرفیت هیپوکامپ را از دست دادند. بر اساس این مطالعه، منطقه حیاتی مغز برای یادگیری و حافظه است، و در یک کار فضایی که قبلاً روی آن آموزش دیده بودند عملکرد ضعیفی داشت.

    ۴٫ روزه متناوب را امتحان کنید

    در مرحله بعد، یک مطالعه سه ماهه در کینگز کالج لندن. Rمحققان در اینجا می‌خواستند تعیین کنند که آیا روزه‌داری متناوب ممکن است عصب‌زایی هیپوکامپ را تحریک کند (به طور خاص، توسعه ژن‌های مغز معروف به “Klotho“) ، و عملکرد حافظه موش های آزمایشگاهی را بهبود بخشد.

    • گروه کنترلی از موش ها که مثل همیشه تحت درمان و تغذیه قرار گرفتند.
    • گروهی با کالری محدود (CR)، که دریافت غذای روزانه برای آن ۱۰ درصد کاهش یافته است، و
    • یک گروه روزه متناوب (IF)، که برای آن غذا به طور مشابه کاهش یافته است، اما در طول مطالعه فقط یک روز در میان تغذیه شدند.

    نتایج؟ این مطالعه نشان داد که گروه روزه‌داری متناوب «حفظ حافظه طولانی‌مدت را در مقایسه با گروه‌های دیگر بهبود بخشیده است» و همچنین «ژن‌های Klotho … و نوروژنز را تنظیم کرده است».

    نویسنده اصلی، دکتر ساندرین تورت، رهبر آزمایشگاه نوروژنز بزرگسالان و سلامت روان، یک TED Talk در مورد کلی چیزی که اکنون ۱۲ میلیون بازدید داشته است، با عنوان “شما می توانید سلول های مغزی جدید پرورش دهید. در اینجا نحوه رشد”.

    ۵٫ نگران نباشید

    عصب شناسان در کالج ترینیتی در دوبلین در مجله Nature Reviews پیش بینی شده اند. علوم اعصاب اخیراً فراموشی ارتباط بیشتری با ناتوانی در دسترسی به خاطرات دارد، برخلاف اینکه آیا خاطرات هنوز به صورت فیزیکی در مغز ذخیره می‌شوند.

    و اگرچه ممکن است این یک تمایز بدون تفاوت به نظر برسد، این محققان می‌گویند ممکن است کاملاً مثبت باشد:

    فراموشی به جای اینکه یک اشکال باشد، ممکن است یکی از ویژگی های عملکردی مغز باشد که به آن اجازه می دهد به صورت پویا با محیط تعامل داشته باشد.

    می دانم که این ممکن است کمی خودارجاعی به نظر برسد، اما بهترین توصیه در اینجا ممکن است این باشد که نگران از دست دادن حافظه عادی نباشید.

    در درعوض، آن را به‌عنوان بخشی طبیعی و سالم از عملکرد مغز بپذیرید – اما همچنین خاطرات مهم خود را با چک‌لیست‌ها، تقویم‌ها و ابزارهای دیگر تقویت کنید. ممکن است مشخص شود که فراموش کردن چیزها به این معنی نیست که پیرتر می شوید یا از دست دادن حافظه رنج می برید. ممکن است به این معنی باشد که شما کارهای زیادی انجام داده اید.

    همانطور که من در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم،  علوم اعصاب: ۱۳ راه برای درک و آموزش مغز شما برای زندگی، هیچ چیز جذاب تر از انسان نیست مغز و روش های غیرمنتظره ای که در آن کار می کند. حافظه همیشه در صدر لیست قرار دارد.

    نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی