عمومیمقالات

این دبیرستان هر کاری را که برای مربیگری لازم باشد انجام می دهد دانش آموزان نسل اول

این دبیرستان هر کاری را که برای مربیگری لازم باشد انجام می دهد
دانش آموزان نسل اول

در داستان باستانی هومر ادیسه، الهه آتنا، با لباس مبدل به پیرمرد منتور، مسیر درستی را که باید طی کند به پسر قهرمان نشان می دهد. چندین هزاره به جلو و آن سوی اقیانوس اطلس به یک دبیرستان شهری بروید که نوجوانان را برای زندگی پس از فارغ التحصیلی آماده می کند، و تصویر مرشد به عنوان حکیم تنها تصویر را کاملاً ترسیم نمی کند. اگر یکی از مدارس نیویورک – و منابعی که به همراه دارد – نشانه ای باشد، موفقیت به دهکده ای از مربیان، چه رسمی و چه غیررسمی نیاز دارد.

مدرسه مطالعات بین‌المللی ماربل هیل، در محله کینگزبریج در برانکس، دارای ۹۶ درصد دانش‌آموزان غیرسفیدپوست و عمدتاً نسل اول مهاجر با حدود ۴۵۰ نفر است که به بیش از ۳۵ زبان صحبت می‌کنند. علیرغم موانعی که دانش‌آموزان با آن روبرو هستند، از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۰۲، این مدرسه از نتایج چشمگیری برخوردار بوده است و امتیاز آمادگی کالج ۲۷ درصد بالاتر از شهر در سال ۲۰۱۹ است.

تعدادی از بنیادها و سازمان‌های مبتنی بر جامعه به رسیدن به هدف جاه‌طلبانه مدرسه برای تضمین فارغ‌التحصیلی دبیرستان و تحصیل در دانشگاه کمک می‌کنند. شرکای Marble Hill افراد موفق تحصیلی بالا را به عنوان نامزدهای کالج های بسیار انتخابی شناسایی و پرورش می دهند. تعداد زیادی از دانشجویان مربل هیل هر تابستان برای دوره های پیش دانشگاهی به دانشگاه کرنل و همچنین به سیراکیوز، دانشگاه نیویورک، تافتس، اسکیدمور و ماریست می روند. بسیاری از آنها بورسیه های تحصیلی کامل دانشگاهی را از طریق بنیاد بسیار انتخابی Posse و سازمان های مشابه دریافت می کنند.

اما همانطور که مدیر قدیمی کریستن لارسون اشاره می کند، مدرسه وظیفه دارد به خوبی به همه دانش آموزان خدمت کند. «اگر آنها قبل از ورود به آن برنامه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند، مهارت‌ها و عادات و پشتیبانی را در خانه دارند انگیزه دادن به آنها برای انجام کارهای خوب.” “این دیگران هستند که به کمک نیاز دارند.”

Annas Islam.psd 1 826x1024 - این دبیرستان هر کاری را که برای مربیگری لازم باشد انجام می دهد
دانش آموزان نسل اول
اناس اسلام

همه دانشجویان Marble Hill به دو پشتیبانی کلیدی دسترسی دارند، ابتکار دانشگاه محدود (CBI) و iMentor. یک مشاور کالج CBI به طور تمام وقت در همکاری با معلمان و رهبری Marble Hill برای راه اندازی آزمون های SAT، هماهنگ کردن بازدیدهای دانشگاه و پاسخ به سؤالات بسیاری از والدین کار می کند.

سالمندان یک دوره آمادگی برای کالج می گذرانند، با معلم و مشاور CBI که تلاش می کنند تا اطمینان حاصل شود که هر دانش آموز فرم FAFSA را پر کرده و حداقل درخواست سیستم دانشگاه شهری را تکمیل می کند. مربیان به پر کردن شکاف‌ها کمک می‌کنند.

iMentor هر دانش آموز در ساختمان را با یک بزرگسال به مدت دو سال جفت می کند، با این گزینه برای دو سال دیگر ادامه می دهد. لارسون می‌گوید: «اگر دانش‌آموزان در کلاس نهم یک مربی دریافت کنند که آن‌ها را دنبال کند، انتظار می‌رود که مربیان و منتهی‌ها هر هفته پایه را لمس کنند، و تناوب و طول عمر برنامه است که تفاوت را ایجاد می‌کند؟ خیلی قدرتمنده بزرگ است.”

گردهمایی های حضوری ماهانه در مدرسه برگزار می شود و فرصت نادر دیگری را فراهم می کند. لارسون می گوید: «تصور کنید وارد آن کافه تریا می شوید و ۵۰ بزرگسال مختلف را می بینید. «این بچه‌ها با مربیان دیگر تعامل دارند و با مربیان دوستان خوب خود آشنا می‌شوند. این نوردهی عظیم است.”

اناس اسلام به دنبال یک نوع راهنمایی خاص از مربی خود بود. از بنگلادش و از راه دبی، اسلام استعداد خود را برای فوتبال در اوایل زندگی شروع کرد. هنگامی که به برانکس نقل مکان کرد، از طریق فوتبال راه خود را به ماربل هیل – البته نه یک انتخاب واضح یا راحت- پیدا کرد. اسلام که اکنون در مربل هیل ارشد است، به عنوان کاپیتان تیم خدمت می کند و قصد دارد برای یک کالج بخش ۱ و سپس به صورت حرفه ای بازی کند.

در ابتدا، اسلام فکر نمی کرد که از مربی خود کمک بگیرد، زیرا او با یک بازیکن بیسبال همراه بود. او می گوید: «من چیزی در مورد بیسبال نمی دانستم. اما با گذشت زمان، من از مربیم خوشم آمد. او در مورد ورزش های دانشگاهی به طور کلی چیزهای زیادی می دانست، نه فقط، مانند بیسبال. اسلام اکنون پیشنهادهای رقابتی برای بورسیه های ورزشی کالج ارائه می دهد.

Lori Clement 768x1024 - این دبیرستان هر کاری را که برای مربیگری لازم باشد انجام می دهد
دانش آموزان نسل اول
لوری کلمنت

مربی لوری کلمنت اولین ملاقات خود را با مربی خود، لوئیزایس تاوراس، به یاد می‌آورد که دانش‌آموز دومی در مربل هیل بود و کلمنت می‌گوید، تا جایی که می‌توانست دانش‌آموزی را خودش هدایت کند. او روز اول نشست و گفت: خیلی خب، لوری، من این لیست بورسیه ها را دارم. این همان چیزی است که ما به سمت آن کار می کنیم.» کلمنت به یاد می آورد. او سازماندهی، برنامه‌ریزی و اعتماد یک مدیر عملیات ۴۰ ساله را دارد.» کلمنت می‌گوید که او تاوراس را تشویق کرده است /a>، لذت ببرید و کتاب ها را کنار بگذارید. تاوراس، که در جمهوری دومینیکن به دنیا آمد و اولین کسی از خانواده‌اش است که به کالج رفته است، معتقد است که کلمنت بیش از این کار کرده است.

“من خیلی از احساس خود نداشتم تاوراس می گوید. “بنابراین، ورود لری به زندگی من نشان داد که من به عنوان یک انسان چه کسی می توانم باشم، در کل بالقوه منالف>.” تاوراس به کارکنان مربل هیل به خاطر تحصیل موفق خود در کالج هانتر، تکمیل لیسانس در عرض چهار سال و بورسیه تحصیلی فولبرایت برای کار در مکزیک اعتبار می دهد. او می افزاید: “آنها تمام تلاش خود را کردند تا مطمئن شوند که ما بهترین نامزد ممکن برای این فرصت ها خواهیم بود.”

اخیراً، لارسون به این فکر کرده است که کلاس آمادگی کالج Marble Hill باید به “آمادگی آینده” تغییر نام دهد. واضح است که دانش‌آموزان باید از جایگزین‌های مناسب، مانند آموزش حرفه‌ای، برای آموزش عالی سنتی آگاه شوند. هم مربل هیل و هم شرکای آن از افزایش تعداد دانشجویانی که خطرات ناشی از بدهی های کوهستانی را می سنجند و می پرسند، آگاه هستند، «آیا دانشگاه حتی ارزشش را دارد؟”

Luisais Tavernas 683x1024 - این دبیرستان هر کاری را که برای مربیگری لازم باشد انجام می دهد
دانش آموزان نسل اول
Luisais Taveras

هدر واتینگتون، مدیر عامل iMentor، همین سوال سخت را می شنود، که می داند برای بسیاری از نسل خود مضحک به نظر می رسد: “البته، بهتر است به دانشگاه بروید!” اما این سازمان به نگرانی‌های روشن دانش‌آموزان گوش می‌دهد، که باعث شده به عمد در مورد ارتباط گزینه‌های کاری در دنیای واقعی با علایق دانشجویی اقدام کند. همانطور که اسلام کشف کرد، iMentor مربیان را تشویق می کند تا اطلاعات عملی را با مربیان خود به اشتراک بگذارند.

از آنجایی که به نظر می رسد مسیرهای موفقیت هم در حال باریک شدن و هم گسترده تر شدن است، شاید مسیر درست، نه فقط برای دانشجویان نسل اول دانشگاه، بلکه برای هر نوجوانی، از مدارسی مانند ماربل هیل می گذرد، جایی که خواندن، نوشتن و حساب کردن فقط نوک کوه یخ.


این مقاله در اصل در ژانویه/فوریه ۲۰۲۳ شماره مجله SUCCESS. عکس ها از مدرسه مطالعات بین المللی Marble Hill

Screenshot 2022 05 19 7.34.49 AM 100x100 - این دبیرستان هر کاری را که برای مربیگری لازم باشد انجام می دهد
دانش آموزان نسل اول

شیلا کلاری یک خبرنگار و نویسنده مستقل در شهرستان برکشایر، ماساچوست است. او که یک معلم قدیمی و رهبر غیرانتفاعی است، به تحصیل، نابرابری درآمد و خلاقیت علاقه مند است و ویژگی ها و مقالات شخصی خود را به طور مرتب در The Berkshire Edge منتشر می کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی