عمومیمقالات

فرسودگی استرس را در 3 مرحله ساده از بین ببرید

فرسودگی استرس را در ۳ مرحله ساده از بین ببرید

همه ما می دانیم که زندگی می تواند استرس زا باشد. اما آیا واقعاً استرس دشمن است؟ یا ما چگونه به آن پاسخ می دهیم و اجازه می دهیم استرس کنترل شود مشکل واقعی ماست؟

رویدادهای استرس زا مانند ارائه یک سخنرانی بزرگ یا درخواست از رئیسمان برای ارتقاء، مواردی نیستند که بخواهیم آنها را از زندگی خود حذف کنیم. در عوض، هدف یادگیری نحوه مدیریت این رویدادهای بالقوه استرس زا است.

چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ با تغییر پاسخ خود به استرس، می توانید یاد بگیرید که چگونه با اتفاقاتی که ممکن است در گذشته شما را تحت فشار قرار داده اند، همزیستی مسالمت آمیز داشته باشید. و در عین حال، هنگام مواجهه با استرس در زمان حال، بهره‌ورتر و کنترل‌تر خواهید شد.

جان بروس، اندرو شات، دکترا، و آدام پرلمن، M.D.، M.P.H.، F.A.C.P.، نویسندگان meQuilibrium: 14 روز برای خنک‌تر، آرام‌تر و شادتر و یکی از بنیان‌گذاران meQuilibrium، نحوه انجام این کار را بررسی کنید.

تحقیقات آنها نشان می دهد که افکار شما به عادت هایی تبدیل می شوند که در واقع می توانند استرس شما را تشدید کنند. هنگامی که یاد گرفتید سبک های تفکر خود را درک کنید و به آنها رسیدگی کنید، می توانید بر استرس خود کنترل داشته باشید، نه اینکه اجازه دهید استرس شما را کنترل کند.

چگونه استرس را کنترل کنیم

در اینجا یک فرآیند سه مرحله ای وجود دارد—آن را به دام بیاندازید، آن را نقشه برداری کنید، آن را به هم بزنید—که به شما کمک می کند پاسخ خود را تغییر دهید و دیدگاه خود را تغییر دهید:

۱٫ آن را به دام بیاندازید.

تشخیص دهید که چه احساسی دارید. بسیاری از ما، اگر متوقف شویم و احساس فیزیکی را که تجربه می کنیم (صورت برافروخته، ضربان قلب سریع، معده ترش) تشخیص دهیم، می توانیم به محض اینکه احساس کنیم شروع شد، آن احساس را شناسایی کنیم (به ترتیب عصبانیت، اضطراب یا شرم).

اغلب، ما در تشخیص احساساتمان بهتر از افکارمان هستیم. با این حال، افکار ما – حداقل تا حدی -، که سپس آن را به عنوان استرس تجربه می کنیم. برای اینکه بتوانیم افکار بالادستی پشت آن را کنترل کنیم، باید بیشتر در پایین دست به احساس خود نگاه کنیم. بنابراین احساس را شناسایی کنید و آن را به دام بیندازید.

۲٫ نقشه آن را برای کنترل استرس خود ترسیم کنید.

وقتی احساسات را به دام انداختید، فکر پشت آن را شناسایی کنید. این اغلب کمتر از آنچه فکر می کنید دشوار است.

به عنوان مثال، اگر احساس اضطراب می کنید، احتمالاً فکر می کنید، یک اتفاق بد قرار است بیفتد. اگر عصبانی هستید، احتمالاً فکر می کنید که حقوق من به نحوی نقض شده است. اگر احساس خجالت می کنید، ممکن است فکر کنید، من ایستادن در چشمان کسی را گم کرده ام.

سعی کنید تا حد امکان در مورد آن فکر دقیق باشید.

۳٫ آن را زاپ کنید.

گام بعدی این است که این فکر را به چالش بکشید برای کنترل استرس خود.

مورد بدی که قرار است بیفتد چیست؟

آیا واقعاً حقوق من نقض شده است؟

افراد دیگر بیشتر از تصویر من نگران تصویر خود هستند.

از خود بپرسید که آیا این احساس واقعاً موجه است؟ آیا واقعا چیزی وجود دارد؟ آیا واقعاً احتمال دارد آن ارائه بزرگ را منفجر کنم؟ آیا واقعاً پسرم زباله ها را برای بی احترامی بیرون نیاورده است؟ اغلب متوجه می شوید که این فکر اعتباری ندارد. با درک این موضوع، فکر ناپدید می شود و احساسات منفی همراه با آن ناپدید می شوند. شما برای ارائه آماده شده اید و آنها همیشه در گذشته به خوبی پیش رفته اند. پسر شما برای امتحانات درس خوانده است و فقط باید به او یادآوری شود.

روش‌های meQuilibrium توسط کسب‌وکارهای Fortune 500 برای کمک به کارکنان خود برای ایجاد انعطاف‌پذیری و استفاده شده است. عملکرد کاری خود را بهینه کنید. هنگامی که یاد بگیریم واکنش خود را به استرس تغییر دهیم و آن را کنترل کنیم، ما نیز احساس خونسردی و آرامش بیشتری خواهیم داشت – و در نهایت، شادتر.

این مقاله در آوریل ۲۰۱۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس توسط Rawpixel.com/Shutterstock

d9d594fbe37ea4c421e6feb05617970e?s=100&d=mp&r=g - فرسودگی استرس را در 3 مرحله ساده از بین ببرید

آدام پرلمن، M.D.، یک رهبر شناخته شده در زمینه پزشکی یکپارچه و یک محقق و مربی محترم در زمینه طب مکمل و جایگزین و سلامتی است. تحقیقات او در Archives of Internal Medicine و New York Times منتشر شده است. در سال ۲۰۱۱، او مدیر اجرایی دوک یکپارچه پزشکی شد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی