خبر

سبد صادراتی کشور متنوع نیست | قیمتگذاری دستوری حذف شود

سبد صادراتی کشور متنوع نیست | قیمتگذاری دستوری حذف
شود

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار در توصیه به دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: توسعه دیپلماسی اقتصادی، حذف سیاست قیمتگذاری دستوری و تقویت بخش خصوصی از جمله مباحثی است که دولت باید آنها را مد نظر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت راد اترک گلستان با بیان اینکه کشور در چهار دهه گذشته درگیر تورم بوده، گفت: کسری بودجه و خلق نقدینگی دو مولفه تاثیرگذار بر جهش نرخ ارز است که در نهایت منتج به تورم می شود.

وی ضمن بیان این مطلب که اقتصاد ایران با شرایط پیش رو باید به دنبال راهکارها و اقدامات عملی باشد، افزود: راهکارهایی که طی چهار دهه گذشته تجربه کردیم، نشان می دهد که مسیری اشتباه را رفتیم.

صفوی منانتقاد از فقدان تنوع در سبد صادراتی کشور، گفت: تا زمانیکه سبد صادراتی کشور غیرمتنوع باشد، راه به جایی نخواهیم برد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بر روی سیاست های قبل بمانیم اشتباه است چراکه پافشاری بر روی آنها تولید را با بن بست مواجه خواهد کرد بنابراین به نظر می رسد که بستر روابط سیاسی و دیپلماتیک باید اصلاح شود چراکه تنها در این صورت با توسعه و رشد اقتصاد مواجه خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل شرکت راد اترک گلستان، دیپلماسی اقتصادی کشور باید دوباره پایه ریزی شود ضمن اینکه حذف بروکراسی پیچیده اداری، اصلاح قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال رشد تولید هستیم باید تورم مهار شود، گفت: مهار تورم هم فعلا در کشور با تقویت بخش خصوصی و توسعه روابط دیپلماتیک اتفاق خواهد افتاد.

او در خاتمه خاطر نشان کرد: باید تمامی تصمیمات با بخش خصوصی در میان گذاشته شود زیرا تنها درآن زمان است که نوآوری و تحول در محیط کسب و کار ایجاد خواهد شد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی