عمومی

اهمیت انعطاف پذیری کار

اهمیت انعطاف پذیری کار

معنای “تعادل بین کار و زندگی” از زمان شروع همه‌گیری بسیار تغییر کرده است. شرکت‌ها در تمام صنایع در حال استفاده از مدل‌های جدید کار از راه دور و برنامه‌های سلامت روان هستند و برخی حتی در حال آزمایش یک هفته کاری چهار روزه هستند. فروشگاه UPS® به دلیل انعطاف‌پذیری که با فرانشیز به همراه دارد، علاقه به برند را افزایش می‌دهد. چه یک امتیاز دهنده، یک کسب و کار کوچک یا شرکتی باشید، ارائه تعادل و انعطاف پذیری بین کار و زندگی کارکنان باید در اولویت جذب و حفظ استعدادها باشد. در اینجا چند راه برای گنجاندن انعطاف‌پذیری کاری در مدل و فرهنگ کسب‌وکار شما آورده شده است.

کارمندان را تشویق کنید که از PTO استفاده کنند

تشویق کارکنان به استفاده از مرخصی با حقوق (PTO) برای جلوگیری از فرسودگی شغلی حیاتی است. دادن زمان کافی به آنها برای استراحت و شارژ مجدد به آنها و کسب و کار شما کمک می کند تا در مسیر خود باقی بمانند. کارمندان اغلب احساس می‌کنند که باید دلیل درخواست مرخصی را توجیه کنند و این امر باعث می‌شود که از آن به مقدار کم استفاده کنند. برای سازمان‌هایی که فقط مقدار مشخصی از روزهای تعطیل را ارائه می‌دهند، چند راه برای ترویج زمان‌بندی زمان‌بندی تعطیلات وجود دارد.

چند سازمان شروع به تشویق کارمندان برای گذراندن زمان بیشتر مرخصی با پرداخت پول اضافی برای انجام این کار کرده اند. پرداخت ها را می توان به عنوان پاداش هایی تنظیم کرد که کارمندان می توانند قبل یا بعد از بازگشت از مرخصی دریافت کنند. این پرداخت‌ها همچنین می‌تواند برای تعداد معینی از روزهایی که کارمندان باید استفاده کنند طراحی شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق کارمندان به استفاده از PTO آنها به عنوان مثال است. وقتی رهبران مرخصی می گیرند، فرهنگی را پرورش می دهند که بر استراحت و اولویت دادن به سلامت روان تاکید دارد. نکات دیگر برای ایجاد انگیزه در کارکنان برای استفاده و لذت بردن از مرخصی‌شان شامل ایجاد تعطیلات در سطح شرکت، استفاده از ابزارهای برنامه‌ریزی تعطیلات برای کمک به برنامه‌ریزی زمان مرخصی‌شان، یا ارسال یادآوری‌های ماهیانه مانده تعطیلات است.

<.>

سال‌ها پیش، کار از راه دور نادر بود، زیرا بسیاری از سازمان‌ها نگران پرت شدن و بی انگیزه شدن کارمندان در خارج از محیط بودند. دفتر در پی همه‌گیری جهانی، کارفرمایان مجبور بودند به سرعت برنامه‌های بازی را تدوین کنند تا کسب‌وکار خود را همچنان فعال نگه دارند و در عین حال شیوع ویروس را محدود کنند. با ارائه بیشترین انعطاف‌پذیری، یک مدل کار ترکیبی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با اجازه دادن به کارمندان تصمیم بگیرند که در کجا بیشترین بازدهی را دارند – چه محل کار، چه در محل کار، چه در خانه.

مطالعات نشان می دهد که کار از راه دور موفقیت چشمگیری هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان بوده است. کارگران از راه دور اغلب به دلیل استراحت های طولانی تر و جبران این زمان با کار بیشتر، بهره وری بیشتری داشتند. هنگامی که کارمندان از راه دور به درستی اجرا شوند، به دلیل تعادل بهتر بین کار و زندگی که به آنها امکان می دهد با موفقیت کار و تعهدات شخصی را با هم ترکیب کنند، رضایت بیشتری دارند.

اجرای flextime

در حالی که “ساعات کاری” معمولی به ۹ تا ۵ ادامه می دهد، از دوشنبه تا جمعه، زمان انعطاف پذیری امکان برنامه ریزی سازگارتر را فراهم می کند. با flextime، کارمندان می توانند زمان ورود و خروج را در محدوده زمانی مشخصی انتخاب کنند. Flextime همچنین می‌تواند شامل عواملی مانند گزینه‌های راه دور، در دفتر یا محل کار ترکیبی باشد.

اجرای زمان انعطاف‌پذیری به کارمندان اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر برنامه‌های خود داشته باشند و استرس کارمندان را کاهش دهند، زیرا می‌توانند مسئولیت‌های غیر کاری را بهتر انجام دهند. . با داشتن فرصتی برای ایجاد برنامه زمانی خود، کارمندان می توانند زودتر وارد شوند تا در یک قرار ملاقات ظهر با پزشک قرار بگیرند یا بعد از رسیدگی به خدمات مراقبت از کودک دیرتر وارد شوند.

ترکیب انعطاف‌پذیری در مدل کسب‌وکار شما مزایای متعددی را هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان فراهم می‌کند. در حالی که تعیین نحوه تفسیر انعطاف پذیری بر اساس نکات نهایی به عهده هر کسب و کاری است، اما از مزایای آن می توان به بهبود حفظ، جذب استعدادهای برتر، و درگیر نگه داشتن کارکنان و بهره وری اشاره کرد. عدم اتخاذ چنین سیاست‌هایی ممکن است بر استخدام و حفظ تأثیر بگذارد زیرا کارمندان و نامزدها فرصت‌هایی را بررسی می‌کنند که ترتیبات کاری انعطاف‌پذیر و استقلال بیشتری را در طول زمانشان فراهم می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی