انواع بازاریابی با توجه به نیاز مشتری

انواع بازاریابی با توجه به نیاز مشتری
آبرند: مجله تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: امروزه با توجه به تنوع محصولات و رقابتی شدن آن تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات نیاز به یادگیری انواع بازاریابی دارند که راههای مختلفی را برای جذب مشتری و مخاطب انجام دهند در این قسمت از بخش بازاریابی شما را با بیش از ۱۳۰ نوع بازاریابی آشنا نموده که با توجه به نیاز مشتریان و همچنین نوع محصول خود میتوانید از آنها استفاده کنید و موفق شوید
بازاریابی تحلیلی :
شیوهها و مدلهای کمی بازاریابی
بازاریابی مقالهای :
نوشتن مقاله (به صورت برخط و برونخط) برای تبلیغ کسب و کار
بازاریابی b۲b (صنعتی) :
بازاریابی یک کسب و کار در میان کسب و کارهای دیگر
بازاریابی فردی :
بازاریابی از طریق فرد کلیدی در یک سازمان
بازاریابی وابسته :
پرداخت به افراد وابسته به منظور فرستادن بازدیدکننده/ مشتری به وبگاه/ کسب و کار شما
بازاریابی چابک :
استفاده از روشهای توسعهی سریع و چابک در بخش بازاریابی
بازاریابی الگوریتمی :
استفاده از نرمافزارهای الگوریتمی برای اجرای بازاریابی (نیمه)خودکار
بازاریابی کمینی :
استفاده از فرصتهای بازاریابی در یک رویداد مهم بدون پرداخت وجهی برای حمایت مالی از آن رویداد
بازاریابی مصرف :
بازاریابی در بین مصرفکنندگان
بازاریابی فرد به فرد :
بازاریابی در بین افراد برای کسب و کار و زندگی
بازاریابی رفتاری :
هدفگذاری آگهیهای تبلیغاتی/ پیشنهادهای ویژه بر اساس رفتار کاربر
بازاریابی کلاه سیاه :
در درجهی اول در سئو، فریب دادن غیراخلاقی موتورهای جست و جو برای بهدست آوردن رتبهی بهتر
بازاریابی برند :
توسعهی برند شما، اغلب با بازاریابی مستقیم مقایسه میشود
بازاریابی همهمهای :
واداشتن آدمها به صحبت دربارهی کالای شما، مشابه بازاریابی ویروسی است
بازاریابی مرکز تماس :
بازاریابی تلفنی از راه دور و رسیدگی به تماسهای مشتریان بالقوه و فعلی
بازاریابی دانشگاهی :
بازاریابی در بین دانشجویان، نمایندگان دانشجویان (اغلب توسط خود دانشجویان)
بازاریابی کاتالوگ :
بازاریابی از طریق کاتالوگهای چاپی که با پست ارسال میشود
بازاریابی سببی :
بازاریابی کسب و کارها با همکاری مراکز غیرانتفاعی برای کسب سود متقابل
بازاریابی با کمک سلبریتیها :
استفاده از سلبریتیها به عنوان سخنگو، برای تایید یا اعلام رضایت
بازاریابی کانال :
تبلیغات بازاریابی از طریق عمدهفروشها، توزیعکنندگان، و نمایندگان فروش
بازاریابی حلقه بسته :
سنجش بازده سرمایه از چرخهی بازاریابی تا فروش
بازاریابی ابری :
استفاده از اپلیکیشنهای اجارهای (SaaS) برای بازاریابی
بازاریابی تعاونی :
شرکتها با همکاری هم محصول، خدمت یا برندی را که بهطور مشترک توسعه دادهاند بازاریابی میکنند
بازاریابی همگانی :
شرکت دادن جامعه در توسعهی یک کمپین بازاریابی
بازاریابی گروه اجتماعی :
بازاریابی از طریق ساخت یک گروه اجتماعی برخط
بازاریابی محاسباتی :
معادل مهندسی مالی در بازاریابی
بازاریابی محتوا :
تولید محوای مفید یا سرگرمکننده برای مخاطب
بازاریابی مفهومی :
انتقال پیامها/ پیشنهادهای مرتبط و بهینه، به ویژه به صورت برخط
بازاریابی مجادله ای یا بحث برانگیز :
جلب توجه از طریق بحث یا کشمکش
بازاریابی مکالمهای :
مشارکت فعالانه در مکالمهای دو طرفه با مصرفکنندگان
بازاریابی نرخ تبدیل :
بهینهسازی نرخ تبدیل در بازاریابی و فروش برخط
بازاریابی محتوای تبدیل :
ترکیبی از بازاریابی محتوا و بازاریابی نرخ تبدیل
بازاریابی شرکتهای بزرگ :
بازاریابی کل شرکت و استانداردهای مربوط به آن، به ویژه شرکتهای چند محصولی
بازاریابی هم زمانی یا همکاری :
همکاری در بازاریابی، بستهبندی محصول، تبلیغ چند محصول در کنار هم، اعطای گواهینامه و غیره
بازاریابی فرهنگی :
محتوای برندسازیشده، تلفیق فرهنگ و بازاریابی
بازاریابی داده ها (تحت وب) :
استفاده از داده ها به عنوان یک کانال بازاریابی، به ویژه با وب معنایی
بازاریابی پایگاه داده ها (دیتابیس) :
استفاده از پایگاههای داده ها، از قبیل سیستمهای CMR، برای پیش بردن برنامههای بازاریابی
بازاریابی مبتنی بر داده :
استفاده از دادهها، به ویژه دادههای تحلیلی برای تصمیمهای بازاریابی مستقیم
بازاریابی دیجیتال :
بازاریابی از طریق کانالهای دیجیتال، در درجهی اول اینترنت
بازاریابی مستقیم :
بازاریابی مستقیم در بین مخاطبان، اغلب بدون استفاده از تلویزیون، رادیو، یا آگهیهای چاپی
بازاریابی واکنش مستقیم :
بازاریابی مستقیم که صراحتا برای گرفتن واکنش طراحی شدهاست
بازاریابی تخریبکننده :
به کارگیری نوآوری تخریبکننده در بازاریابی برای ایجاد بازارهای جدید
بازاریابی تنوع بخشی :
بازاریابی در بین مخاطبانی که در گروههای فرهنگی مختلف قرار میگیرند، یعنی بازاریابی درون فرهنگی
بازاریابی خانه به خانه :
فروشنده خانه به خانه در میزند
بازاریابی قطرهای یا چکه ای:
ارسال پیامهای از قبل طراحیشده به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی بر اساس یک برنامهی مشخص
بازاریابی ایمیلی :
ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی یا از طریق اجارهی فهرست ایمیل یا اجازه گرفتن
بازاریابی کارآفرینی :
بازاریابی در استارتاپها و سرمایهگذاریهای جدید، اغلب به سبک چریکی
بازاریابی اخلاقی :
اخلاقمداری در بازاریابی به منظور مسئولیتپذیری از نظر اجتماعی و اخلاقی
بازاریابی رویداد یا گردهمایی :
برگزاری رویدادهایی از قبیل نمایشگاه، کنفرانس، سمینار، جشنواره
بازاریابی برق آسا یا اعزامی :
ایجاد بازارهای جدید قبل از رقبا
بازاریابی تجربی :
فراهم کردن امکان تعاملات حسی با برندها
بازاریابی فیسبوک :
بازاریابی در فیسبوک و از طریق فیسبوک
بازاریابی میدانی :
آدمها شخصا “در میدان” فروش و بازاریابی را انجام میدهند
بازاریابی جغرافیایی :
هدفگذاری تاکتیکهای بازاریابی، از قبیل قیمت و تبلیغات، براساس موقعیت جغرافیایی
بازاریابی جهانی :
بازاریابی محصولات/ سازمانها در سراسر جهان، استراتژی و ساختار جهانی
بازاریابی سبز :
تبلیغ روشن و صریح محصولاتی که سازگار با محیط زیست هستند
بازاریابی چریکی :
بازاریابی با بودجهی کم و اثربخشی زیاد، عموما در کارآفرینی
بازاریابی افقی :
پیام مشابه در بین گروهها/ صنایع مختلف، در مقابل بازاریابی عمودی
بازاریابی جذبکننده :
جذب کردن مشتریان از طریق محتوا، به جای انتشار آگهیهای تبلیغاتی یا تماسهای سرد
بازاریابی صنعتی :
بازاریابی b۲b اما به طور خاص در میان سازمانهای بزرگ، بهویژه تولیدکنندگان
بازاریابی نفوذی :
تمرکز روی متقاعد کردن چند فرد بانفوذ در یک بازار
بازاریابی اطلاعاتی:
ارائهی مفید/ آموزشی برای پرورش مخاطب، مانند بازاریابی محتوا
بازاریابی درون بازی :
تبلیغات در قالب بازیهای کامپیوتری، که با عنوان تبلیغبازی و تبلیغات درون بازی نیز شناخته میشود
بازاریابی درون فروشگاهی :
بیشتر بخوانید: بازاریابی تعاملی و مزیتهای آن چیست ؟
. بازاریابی جوانان :
هدفگذاری مخاطبان جوان، اغلب با استفاده از کانالهای در حال ظهور
انواع بازاریابی
:بازاریابی معکوس
تبلیغ یک محصول به نحوی که باعث شود مصرف کننده خودش به دنبال آن برود
انواع بازاریابی
بازاریابی پستی مستقیم
ارسال تبلیغات کاغذی ( چاپی ) یا اطلاعات دیگر به لیستی مشخص از آدرسها که معمولا در یک منطقه جغرافیایی خاص قرار دارند
بازاریابی بسته دستمال کاغذی :
خواستگاه آن ژاپن است و مردم پیام خود را بر روی بسته های دستمال کاغذی درج می کنند و با دادن آن به صورت رایگان به مخاطبین پیام را به راحتی به دست مخاطب خود می رسانند.
بازاریابی ریشه ای یا مردمی:
در این نوع از بازاریابی به جای تولید یک محتوا یا پیام برای مردم و امید به پذیرش آن توسط مردم، بر گروه کوچکی از مردم تمرکز می کنیم و امیدواریم که مردم پیام ما را بین گروه های بزرگ تری از مردم گسترش دهند.
بازاریابی رهبری فکری :
جا انداختن یک شرکت یا بنگاه به عنوان رهبر فکری در بازار مربوطه.
انواع بازاریابی
بازاریابی منتظر ماندن
برقراری ارتباط و رساندن پیام به مخاطب در هر نقطه و زمانی که وی آمادگی پذیرش پیام شمارا داشته و البته منتظر چیزی است.
بازاریابی خیریه ای :
جذب مشتری با اعلام خبر این که ر ازای خرید آن ها محصولات شرکت بین نیازمندان توزیع می شود.
انواع بازاریابی
بازاریابی تراکنشی
اعطای تخفیف و سایر مزایا به خریداران به ازای تراکنش های خرید بعدی.
تبلیغات در محل یک خردهفروشی
بیشتر بخوانید: رشد کسب و کار با بررسی چند نکته مهم
بازاریابی یکپارچه :
هماهنگسازی و پکپارچهسازی ابزارها، کانالها، و وسایل مختلف بازاریابی
بازاریابی تعاملی :
تعامل بین بازاریابها و مشتریان بالقوه، عموما به صورت برخط
بازاریابی اینترنتی :
مترادف بازاریابی برخط و بازاریابی تحت وب
بازاریابی داخلی :
بازاریابی در بین کارمندان همان شرکت برای همگام شدن با تجربهی مشتری
انواع بازاریابی بینالمللی :
بازاریابی در آن سوی مرزهای کشوری، همان بازاریابی جهانی
بازاریابی کلیدواژه :
تحقیق و بهینهسازی کلیدواژهها در بازاریابی موتور جست و جو (سرچ مارکتینگ)
بازاریابی سمت چپ مغز :
تقریبا مترادف بازاریابی تحلیلی
بازاریابی محلی :
هدفگذاری آگهیهای تبلیغاتی برای حمایت از فروشگاههایی که در دنیای واقعی حضور فیزیکی دارند
بازاریابی دنباله دار یا دم بلند:
بازاریابی در بسیاری از بخشهای کوچک بازار که در مجموع گروه بزرگی از مخاطبان را ایجاد میکند
بازاریابی وفاداری :
تمرکز روی رشد و حفظ مشتریان فعلی، مثلا برنامههای اعطای هدیه
بازاریابی موبایلی :
بازاریابیای که پیام آن از طریق دستگاههای موبایل مانند گوشیهای هوشمند ارائه میشود
بازاریابی چندکانالی :
استفاده از کانالهای مختلف برای دست یافتن به مشتری
بازاریابی چند فرهنگی :
پیگیری مخاطبان با نژادهای مختلف به واسطهی محصولات، تبلیغات، تجربیات
بیشتر بخوانید: ایده کسب و کار زود بازده، سودآور و موفق
بازاریابی چند سطحی :
بازاریابی به واسطهی به کارگیری دیگران، که آنها را افراد بیشتری را به کار میگیرند؛ مانند طرحهای هرمی
بازاریابی عصبی (نورو مارکتینگ) :
تلفیق مغز/ علم شناختی و بازاریابی
بازاریابی رسانههای جدید :
اساسا مترادف با بازاریابی برخط، این اصطلاح در حال منسوخ شدن است
بازاریابی خبرنامه ای :
ارائهی خبرنامه به مخاطب هدف بهطور مرتب از طریق ایمیل یا به صورت چاپی
بازاریابی جاویژه یا ويژه بازار(نیش مارکتینگ) :
هدف قرار دادن مخاطبان بخشهای خیلی خاص
بازاریابی غیرسنتی :
شیوههای خارج از عرف، مثل شیرین کاریهای تبلیغاتی، بازاریابی چریکی
. بازاریابی برونخط (آفلاین) :
تمام فعالیتهای بازاریابی که بهصورت برخط انجام نمیشود، بازاریابی سنتی
. بازاریابی فرد به فرد :
بازاریابی در بین فرد به فرد مشتریان؛ شناسایی، تفاوت قائل شدن، تعامل، شخصیسازی
. بازاریابی برخط (آنلاین) :
بازاریابی به صورت برخط، همان بازاریابی اینترنتی یا تحت وب
. بازاریابی نقاط دور :
برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق آگهیهای تبلیغاتی، تماسهای سرد، اجارهی فهرست ایمیلها؛ متضاد بازاریابی جذبکننده
. بازاریابی در فضای باز :
مثال: آویزان کردن وسایل تبلیغاتی، تبلیغ روی ماشین، بیلورد، بالونهای تبلیغاتی
. بازاریابی بیرون از خانه :
بازاریابی در مکانهای عمومی، مثل بازاریابی در فضای باز
. بازاریابی عملکرد :
بازاریابی مبتنی بر معیارهای عملکرد و بازده سرمایه
. بازاریابی اجازهای :
الهام بخشیدن به مخاطب برای اینکه بخواهد حرفهایتان را بشنود
. بازاریابی شخصیسازی شده :
مانند بازاریابی فرد به فرد، از جمله شخصیسازی محصول
. بازاریابی اقناعی :
اقتباسشده از “معماری اقناعی” برای بازاریابی موثر تحت وب
. بازاریابی در محل فروش :
تبلیغات برای مشتری در محل خرید در فروشگاه
. بازاریابی پس از کلیک :
تجربهی کاربر پس از کلیک روی یک آگهی یا ایمیل، مثل صفحاتی که کاربر پس از کلیک به آن وارد میشود
. بازاریابی کلیکی یا PPC (پرداخت در ازای هر کلیک) :
بازاریابی پرداخت در ازای هر کلیک در موتورهای جست و جو، شبکههای تبلیغاتی، وبگاههای اجتماعی
بازاریابی محصول :
بازاریابی یک محصول در مقابل بازاریابی کل شرکت
بازاریابی ترویجی :
بهطور گسترده، تقریبا هر نوع بازاریابی به منظور جذب مشتریان
بازاریابی مجاورتی :
توزیع بومیسازی شدهی تبلیغات مربوط به یک محل به صورت وایرلس
بازاریابی کششی :
ارسال پیامها به مشتریان بالقوه، مترادف بازاریابی جذبکننده
بازاریابی فشار :
مشتری بالقوه خود به دریافت پیام از شما رغبت نشان میدهد، مترادف بازاریابی از نقاط دور
بازاریابی بلادرنگ :
شتاب بخشیدن به بازاریابی در عصر سرعت
بازاریابی ارجاعی :
تشویق/ انگیزهبخشی به مشتریان فعلی برای ارجاع دادن مشتریان جدید به شما
بازاریابی رابطهای :
تاکید بر ساختن روابط بلندمدت با مشتریان
بیشتربخوانید: راهکارهایی برای موفقیت یک کارآفرینی مستقل
بازاریابی مجدد :
معنی نوین: تبلیغاتی که از نظر رفتاری هدفگذاری شدهاست
بازاریابی پاسخگویی :
پاسخ دادن به کاربران نهایی با پیامهای شخصیسازی شده
بازاریابی علمی :
به کار بردن شیوههای آزمونسازی/ آماری تحلیلی در بازاریابی
بازاریابی جست و جو اینترنتی (سرچ مارکتینگ) :
تبلیغات ارگانیک و هزینهدار از طریق گوگل، بینگ، و غیره
خودبازاریابی :
بازاریابی خودتان، که با عنوان برندسازی شخصی نیز شناخته میشود
بازاریابی خدمات :
رویکردهایی برای فروش خدمات به جای محصولات
بازاریابی سایهای :
بازاریابی غیرمنتظره خارج از کنترل بخش بازاریابی
بازاریابی خریداران :
درک چگونگی خرید مصرفکننده در کانالها و قالبها
بازاریابی اجتماعی :
تغییر رفتار آدمها به سوی بهتر شدن، با بازاریابی رسانههای اجتماعی اشتباه نشود
بازاریابی رسانههای اجتماعی :
تعامل با مشتریان بالقوه در کانالهای رسانههای اجتماعی
بازاریابی ورزشی :
استفاده از رویدادهای ورزشی، تیمها و ورزشکاران برای تبلیغ محصولات
بازاریابی مخفی کاری :
شیوههای بازاریابی محرمانه در بین آدمها، بازاریابی مخفی
بازاریابی خیابانی:
بازاریابی غیرمرسوم در مکانهای عمومی به منظور مجذوب کردن مشتریان بالقوه
بازاریابی فنی :
بازاریابی با عمق فنی برای مخاطب فنی
بازاریابی تلفنی :
تماس تلفنی با آدمها به همراه سبک صحبت متقاعدکننده، معمولا دعوتنشده
بازاریابی مبتنی بر آزمون :
محک زدن ایدههای بازاریابی به صورت سیستماتیک و تکرارشونده
بازاریابی زمان :
تحقیق دربارهی زمان عرضه و تبلیغ محصولات در بازار
بازاریابی نمایشگاهی :
زیرمجموعهی بازاریابی رویداد، به نمایش گذاشتن و تبلیغ در نمایشگاهها
بازاریابی سنتی :
شیوهها و کانالهای بازاریابی دورهی قبل از اینترنت
بازاریابی مخفی :
زمانی که مصرفکنندگان نمیدانند بهطور پنهانی در حال بازاریابی شدن هستند
بازاریابی تولیدشده توسط کاربر :
بازاریابی ایجادشده توسط مصرفکنندگان، بازاریابی همگانی
بازاریابی عمودی :
شکلدهی متفاوت به یک راهحل برای برای صنایع متفاوت
بازاریابی ویدیویی :
گنجاندن ویدیو در بازاریابی برخط، با اتکا بر یوتیوب
بازاریابی ویروسی :
استفاده از شبکههای اجتماعی موجود برای گسترش یک ایدهی بازاریابی
بازاریابی تحت وب :
بازاریابی در وبسایتها، مترادف بازاریابی برخط
بازاریابی دهان به دهان :
وقتی مشتریان راضی پیام بازاریابی شما را گسترش میدهند
امیدواریم مطلب انواع بازاریابی با توجه به نیاز مشتری مفید بوده باشد در ادامه مطالب به صورت تخصصی در موردهر یک از باریابی ها توضیح داده خواهد شد لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با دیگر کاربران آبرند به اشتراک بگذارید.