عمومی

چگونه می توانم در رویدادها از نتورکرهای سختگیر فرار کنم؟

چگونه می توانم در رویدادها از نتورکرهای سختگیر فرار کنم؟

Alison Green، ستون نویس Inc.com به سؤالات مربوط به محل کار و مسائل مدیریت پاسخ می دهد – همه چیز از نحوه برخورد با رئیس ریزمدیریت نحوه صحبت کردن با فردی در تیم خود درباره بوی بدن.

خوشبختم که در رشته خود نسبتاً شناخته شده هستم و در بسیاری از رویدادهای حرفه ای شرکت می کنم. من سعی می‌کنم در طول این رویدادها تا حد امکان با افراد جدید و مخاطبین فعلی آشنا شوم، زیرا بخشی از هدف من از حضور در این رویدادها ایجاد تماس‌هایی است که برای انجام کارم نیاز دارم. با این حال، در چند رویداد اخیر، افرادی را ملاقات کردم که واقعاً زمان من را در انحصار خود درآورده‌اند و در برابر سیگنال‌های اجتماعی که می‌خواهم مکالمه را پایان دهید. به عنوان مثال، من می گویم: “ببخشید، باب وجود دارد، من می خواستم با او صحبت کنم!” و آنها من را دنبال می کنند و به آن گفتگو نیز می پیوندند. سپس می گویم، “باید از دستشویی استفاده کنم، بعداً شما را می بینم” و آنها مرا دنبال می کنند و بیرون منتظر می مانند.

معمولاً اینها افرادی هستند که من هرگز آنها را ندیده‌ام و در همان صنعت هستند و با کار من آشنا هستند، اما گاهی اوقات من یک ارتباط حرفه‌ای جزئی با آنها دارم (مثلاً شرکت قدیمی من مشتری فعلی شرکت آنها بود و دو سال پیش یک بار در یک جلسه بودیم). گاهی اوقات آنها برای مکالمه هدفی دارند، مثلاً می خواهند شغل داشته باشند. در شرکت من یا برای پروژه‌ای به کمک نیاز دارند، اما معمولاً آنها فقط طرفداران کار من هستند که می‌خواهند با من معاشرت کنند اما چیز خاصی برای گفتن در مورد آن ندارند.

حتی بدتر از آن، زمانی که من در نزدیکی رویداد قدم می‌زنم، مردم شروع به نزدیک شدن به من کرده‌اند، از من می‌پرسند کجا می‌روم، و سپس به من می‌پیوندند. اگر کاری شخصی انجام دهم، این امر ناخوشایند می شود. من حتی یک بار در نهایت چیزی را که نیاز داشتم در داروخانه دریافت نکردم زیرا علیرغم اعتراض های من، شخصی مرا دنبال کرده بود و نمی خواستم آنها در مورد مشکل پزشکی من بدانند. من همچنین از مردم خواسته ام که در یک صندلی خالی در رستورانی که در آن غذا می خورم بدون اینکه بخواهم با من بنشینند، از جمله یک بار که سالگردم را با دوست پسرم جشن می گرفتم!

آیا می‌توانید راه‌های مؤدبانه اما مستقیمی برای گفتن “لطفاً دنبالم نکنید”، “من می‌خواهم همین الان به این گفتگو پایان دهم” و “من می‌خواهم کاری را که هستم انجام دهم” فکر کنید. در حال حاضر به تنهایی انجام می دهم”؟ من نمی‌خواهم بی‌ادب باشم، زیرا این صنعت کوچک است و حرف‌های زیادی در میان است، اما این واقعاً بر توانایی من برای انجام کار تأثیر می‌گذارد.

برای نسخه مودبانه، به عبارتی که برای پایان دادن به مکالمات استفاده می‌کنید نگاهی دیگر بیندازید. برخی از جمله‌بندی‌های شما ممکن است فقط نیاز به اصلاح داشته باشند. به عنوان مثال، شما می گویید “ببخشید، باب وجود دارد، من می خواستم با او صحبت کنم!” — و این برای بسیاری از افراد کارساز خواهد بود. اما برای اینکه برای کسانی که آن را نمی‌فهمند واضح‌تر کنید، یک مکالمه صریح‌تر مانند “از آشنایی با شما خوشحال شدم — از کنفرانس لذت ببرید!” یا “خوشحالم که با شما آشنا شدم — شاید ما دوباره به هم وصل شویم.”

مطمئناً درست است که “من باید از دستشویی استفاده کنم، بعداً می بینمت” باید نشانه کاملاً واضحی باشد که شما اینطور نیستید. به فرد پیشنهاد می کند بیرون از حمام منتظر شما بماند. با توجه به آن، من فقط درباره کنترل زمان خود اگر از حمام خارج شوید و کسی را پیدا کنید که هنوز منتظر شماست. به عنوان مثال: “خوشحالم که زودتر با شما صحبت کردم، من می خواهم پخش کنم — از بقیه رویداد لذت ببرید!” و سپس از آنجا خارج شوید.

اما اگر این استراتژی‌ها کار نمی‌کنند، باید به سمت رویکرد مستقیم‌تری بروید. به عنوان مثال:
* “من افراد زیادی دارم که باید امروز با آنها صحبت کنم، بنابراین نمی توانم به گفتگوی خود ادامه دهم و اکنون باید خداحافظی کنیم.”
* “من باید با جین صحبت کنم. یک به یک.” (در صورت نیاز، می‌توانید “بنابراین متأسفانه نمی‌توانم از شما بخواهم که با ما بمانید” را اضافه کنید.)
* “من باید برخی از کارهای شخصی را انجام دهم تا نتوانم شما را همراهی کنید.”
* “از اینکه پیشنهاد دادی با من قدم بزنی متشکرم، اما ترجیح می دهم این کار را به تنهایی انجام دهم. شما را در کنفرانس می بینم!”
* “من و دوست پسرم در یک قرار ملاقات هستیم، بنابراین باید به زندگی خود برگردیم. یک به یک.”
* “سلام، من اینجا به کمی فضا نیاز دارم. از درک شما متشکرم.”

این رویکردها با ۹۸ درصد از مردم کار خواهند کرد. اگر کسی با وجود امتحان کردن موارد بالا همچنان شما را دنبال می‌کند، آن شخص قرارداد اجتماعی را چنان آشکارا زیر پا می‌گذارد که شما می‌توانید فقط بگویید، “من می‌خواهم همین الان به این مکالمه پایان دهم” یا “لطفاً من را دنبال نکنید” یا غیره متوجه شدم که نمی‌خواهید بی‌ادب باشید و نمی‌خواهید به یک احمق بودن شهرت پیدا کنید – اما در آن مرحله با کسی سروکار دارید که به اندازه کافی زورگو است (و مرزهای واقعاً مشخص شده را نادیده می‌گیرد) که اگر به آنها بگویید که آن را قطع کنند، احتمالاً به شما منعکس نخواهد شد. و افرادی که دیده اند شما با دیگران مودبانه برخورد می کنید احتمالاً تصور می کنند مشکل در این برخورد خاص شما نبوده اید.

می‌خواهید سؤالی از خودتان ارسال کنید؟ آن را به alison@askamanager.org ارسال کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی