عمومی

مارک زاکربرگ به کارمندان فیس بوک گفت که استعفا دهند

مارک زاکربرگ به کارمندان فیس بوک گفت که استعفا دهند

فیس بوک روزهای سختی را سپری کرده است. چندی پیش بود که بنیانگذار و مدیر عامل، مارک زاکربرگ، دیدگاه بزرگ متاورس، و گفت که شرکت برای تحقق آن ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. با این حال، از آن زمان، همه چیز خیلی خوب پیش نرفت.

معلوم شد، فقط به این دلیل که شما نام شرکت خود را به Meta تغییر دهید، این بدان معنا نیست که مردم فراموش خواهند کرد همه چیزهای بدی که از قبل می دانستند. این شرکت قبلاً با یک رشته مشکلات مختلف از بحث و جدل در مورد نحوه مدیریت داده‌های کاربر گرفته تا تغییرات اپل در iOS که توسعه دهندگان را ملزم می کند قبل از اینکه برنامه هایشان بتوانند کاربران را ردیابی کنند، مجوز درخواست کنند.

این تغییر تأثیر زیادی بر فیس‌بوک داشت که می‌گوید ممکن است ۱۰ میلیارد دلار درآمد برای شرکت به همراه داشته باشد. در نتیجه، کاهش ارزش بازار ۲۳۰ میلیارد دلار در یک روز – بیشترین میزان برای یک شرکت سهامی عام. این که فیسبوک، متا، اکنون می‌گوید که برنامه‌های فراسویه‌ای خود را کاهش می‌دهد، جای تعجب نیست.

این هفته، زاکربرگ در تماسی با کارمندان گفت که شرکت در تلاش برای مقابله با آنچه که او آن را “بدترین رکودی که در تاریخ اخیر دیده‌ایم”، سرعت استخدام را کند خواهد کرد. طبق گزارش های تماس، زاکربرگ به کارمندان گفت که آماده باشند تا با منابع کمتر بیشتر کار کنند.

برای هر کسی که علاقه ای به آن ندارد، زاکربرگ به کارمندان گفت که “بعضی از شما ممکن است تصمیم بگیرد که این مکان برای شما نیست، و این انتخاب شخصی برای من خوب است. در واقع، احتمالاً تعدادی از افراد در شرکت هستند که نباید اینجا باشند.”

برای انصاف، زاکربرگ احتمالاً در مورد دومی درست می‌گوید. احتمالاً افراد زیادی در Meta کار می‌کنند که در جای دیگری مناسب‌تر هستند. شاید آنها عملکرد ضعیفی دارند، یا نسبت به کاری که شرکت انجام می‌دهد اشتیاق ندارند و فقط تا زمانی که شغل دیگری پیدا کنند ادامه می‌دهند. این تقریباً در هر شرکتی صدق می کند.

موضوع این است که با فرض اینکه برخی از افرادی که برای شرکت شما کار می کنند، این کار را انجام نمی دهند. تعلق یک راه وحشتناک برای رهبری است. همچنین این یک راه بسیار بد برای ایجاد انگیزه در تیم شما است. در عوض، همیشه باید بهترین ها را در مورد تیم خود فرض کنید. اگر فکر می کنید افرادی در شرکت شما کار می کنند که نباید کار کنند، این یک شکست رهبری شما است.

ببینید، مطمئنم زاکربرگ تحت فشار شدید است. او به معنای واقعی کلمه تمام شرکت را روی برنامه خود برای متاورس شرط بندی کرده است. اگر کار نکرد، دیگر بازگشتی به روزهای خوبی که شرکت می‌توانست اطلاعات کاربر بیشتری را جمع‌آوری کند تا از آن برای نمایش تبلیغات شخصی‌تر استفاده کند، وجود ندارد. کاربران فیس بوک در اوایل سال جاری برای اولین بار در یک دهه اخیر کاهش یافتند. هیچ جای دیگری برای رشد وجود ندارد.

اینطور نیست که فیس بوک “دوران سختی” را تجربه می کند. در بیشتر پنج سال گذشته، فیس بوک قادر به چاپ پول بوده است. تنها در سال گذشته، این شرکت ۴۰ میلیارد دلار سود داشت.

اما اکنون، شرکت دیگر آن رشدی را که انتظارش را داشت، تجربه نمی‌کند. این برای بسیاری از شرکت های فناوری صادق است. مطمئناً، بخشی از آن به دلیل وضعیت فعلی اقتصاد است، اما بسیاری از آن صرفاً به این دلیل است که وقتی به اندازه کافی بزرگ شوید، رشد آن سخت‌تر می‌شود.

در مورد فیس بوک، بسیاری از موارد مربوط به این واقعیت است که کل تجارت آن بر اساس ردیابی کاربران به منظور تغذیه دستگاه تبلیغاتی خود. این کار سخت‌تر می‌شود، زیرا کاربران بیشتر از آنچه اتفاق می‌افتد آگاه می‌شوند و پلتفرم‌هایی مانند آیفون به کاربران حق انتخاب می‌دهند.

البته، اگر مدل کسب‌وکار شما از هم بپاشد، زیرا باید قبل از جمع‌آوری تمام فعالیت‌های کاربران، از آنها اجازه بگیرید. از آن برای هدف قرار دادن آنها با تبلیغات استفاده کنید، مشکل شما این نیست که کارمندان شما به اندازه کافی سخت کار نمی کنند. مشکل شما مدل کسب و کار شماست.

به کارمندان خود بگویید که باید بیشتر با کمترین هزینه انجام دهند زیرا گاو نقدی شما شیر نداده است دقیقاً یک نمونه درخشان از رهبری نیست. به نظر می رسد مهم ترین نکته را نیز از دست داده است.

وظیفه شما این است که کار تیم خود را آسان تر کنید – نه سخت تر. این بدان معنا نیست که نباید آنها را تشویق کنید تا بیشتر کار کنند، بلکه این شما هستید که باید منابع مورد نیاز آنها را برای موفقیت فراهم کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، تقصیر آنها نیست. تقصیر توست.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی