خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۶ شهریور ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۶ شهریور ۱۴۰۱

380406 615 - پیش‌بینی بورس امروز ۶ شهریور ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس دیروز با افزایش هفت هزار و ۶۷۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

نرخ سود بین بانکی در سوم شهریور ۱۴۰۱ معادل ۰٫۰۱ واحد درصد افزایش یافت. به این ترتیب بهره بین بانکی در پایان هفته گذشته به رقم ۲۰٫۶۵درصد رسید. (بانک‌مرکزی)

برخی از کارشناسان اقتصادی عقیده دارند که افزایش نرخ سود بین بانکی به نفع بورس و اقتصاد کشور است.

ورود خودرو‌های جدید به بورس

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به ورود خودرو در بورس کالا و نیز برنامه‌های سازمان بورس در این حوزه اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که با تداوم تعامل مثبت و همکاری موثر بوجود آمده با وزارت صمت در خصوص موضوع خودرو، مطابق یک برنامه منظم خودرو‌های بیشتری را وارد بورس کالا کنیم. (ایرنا)

عرضه خودرو‌های جدید در این بازار کالایی می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار کند و از سوی دیگر قیمت خودرو به تعادل می‌رسد و رانت این حوزه کاهش می‌یابد.

در اولین عرضه محصول‌های ایران خودرو در بورس کالا، امروز یکشنبه شش شهریور ماه در مجموع ۵۰۰ دستگاه هایما عرضه می‌شود. (مشرق)


بیشتر بخوانید: شاخص کل بورس جایگزین دارد؟


با عرضه این ۵۰۰ خودرو اعتماد و نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحلیل من این است که آمریکایی‌ها پاسخی داده‌اند که برگزاری دور جدیدی از گفتگو‌های برجامی را گریزناپذیر خواهد کرد. اگرچه نمی‌توان برای حصول توافق بازه زمانی مشخصی ارائه کرد، اما با توجه به وضعیت کنونی، معتقدم خیلی به توافق نزدیک شده‌ایم. (همشهری)

توافق در مذاکرات می‌تواند تاثیر مثبتی روی اقتصاد و بازار سرمایه بگذارد و تالار شیشه‌ای اولین بازاری خواهد بود که با انجام توافق مثبت می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی