عمومی

کارآفرینان یک مشکل مثبت سمی دارند. غم انگیز خوش بینی می تواند درمان باشد

کارآفرینان یک مشکل مثبت سمی دارند. غم انگیز
خوش بینی می تواند درمان باشد

هم علم و هم تجربه نشان می دهد که مثبت اندیشی برای کارآفرینان مفید است. مطالعات نشان می دهد خوش بینی به مغز شما کمک می کند بهتر کار کند، و دانشمندان می توانند به معنای واقعی کلمه تفکر مثبت را ببینید نورپردازی نواحی کلیدی مغز در اسکن مغز. در همین حال، تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که ایجاد اعتماد به نفس شاد به شما کمک می‌کند که استخدام شوید، به رهبری ارتقا پیدا کنید، و نفوذ خود را به دست آورید.

اما به همان اندازه که مثبت اندیشی مفید است، جنبه تاریکی نیز دارد. و من فقط در مورد موارد بدنام صحبت نمی‌کنم که خوش‌بینی به سطح هذیان یا کلاهبرداری آشکار. خواستار مثبت اندیشی مداوم از خود و دیگران، حتی در مواجهه با چالش ها، نه تنها شما را از پرداختن به آن چالش ها باز می دارد، بلکه شما را مجبور می کند که احساسات معتبر را سرکوب یا قضاوت کنید. نتیجه معمولاً خستگی، احساس گناه یا یک بحران کامل سلامت روان است. .

روانشناسان به این نوع شادی اجباری می گویند “مثبت سمی،” و هشدار می دهد که به ویژه مضر است در زمان جنگ ها، همه گیری ها، تورم و شکاف سیاسی. «ناتالی داتیلو» روانشناس هشدار می‌دهد: «در نهایت احساس بدی نسبت به احساس بد داریم. این در واقع هر گونه بهبود یا پیشرفت یا حل مشکل را متوقف می‌کند.

به ویژه برای کارآفرینان این یک معماست. مثبت اندیشی سمی برای موفقیت و سلامت روان شما مضر است، اما خوش بین بودن بی وقفه بخش مهمی از کار است. راه حل چیست؟ به گفته بسیاری از روانشناسان، پاسخ «خوش بینی تراژیک» است.

خوش بینی غم انگیز را با مثبت بودن سمی عوض کنید.

اول، خوش بینی تراژیک دقیقاً چیست؟ ابداع شده توسط روانشناس و بازمانده هولوکاست Victoria. وجود انسان، روانشناس اسکات بری کافمن در یک مقالهآتلانتیک اخیر. اگر مثبت گرایی سمی اساساً روی برگرداند و در پاسخ به رنج سوت بزند، خوش بینی غم انگیز به آن نگاه می کند و می پرسد: “از این آشفتگی چه چیزی می توانم بسازم؟”

“فرانکل استدلال می کند که ما می توانیم رنج را معنادار کنیم، احساس گناه را به عنوان یک امر ضروری برای بهبود خود ببینیم و تفسیر کنیم. شکنندگی، غیرقابل پیش بینی بودن، و گذرا بودن زندگی به عنوان انگیزه ای برای یافتن معنا، فیلسوف آنا گوتلیب در مقاله اخیرش توضیح داد.

بستن چشمان خود به روی رنج ممکن است راه آسان تری به نظر برسد، اما همانطور که نویسنده امیلی اصفهانی اسمیت اشاره می کند، همچنین اینطور نیست کار ما فقط در نهایت از درد غرق می شویم. “رنج بخشی از زندگی است و سوال این است که چگونه می خواهید با آن کنار بیایید؟” او می گوید. بسیاری از مردم رنج خود را انکار می کنند یا نادیده می گیرند و بسیاری از افراد دیگر کاملاً تحت تأثیر آن قرار می گیرند.»

به جای آن خوش بینی تراژیک هم رنج و هم انعطاف پذیری انسان را می شناسد. در حالی که هیچ کس از تراژدی یا مبارزه استقبال نمی کند، علم نشان می دهد که بسیاری از مردم در نهایت از تجربیات دشوار رشد می کنند. پاندمی را به عنوان مثال در نظر بگیرید. بررسی عظیم بیش از ۱۰۰۰ مطالعه حتی خود محققان را شوکه کرد وقتی نشان داد که به طور متوسط، سطح افسردگی و اضطراب به حالت عادی بازگشت تا تابستان ۲۰۲۰٫  یکی دیگر از مطالعه “نشان داد که حتی در آن ماه‌های وحشتناک اولیه همه‌گیری، بیش از ۵۶ درصد از مردم احساس قدردانی کردند.

پرورش “قدردانی وجودی.”

که ما را به یک پیشنهاد عملی برای کارآفرینان می رساند. مطمئناً، ایجاد چیزی جدید مثبت می‌طلبد، اما از شما نمی‌خواهد رنج را نادیده بگیرید. در عوض، خوش بینی غم انگیز شما را دعوت می کند که مبارزه را فرصتی برای یادگیری و رشد بدانید. این یعنی اذعان به درد اما به هر حال برکات خود را بشمارید.

بری کافمن مقاله خود را با حمایت از همه ما با مثبت بودن سمی می بندد و به جای آن چیزی را پرورش می دهیم که محققان آن را می نامند. “قدردانی وجودی.”

“قدردانی به عنوان یک احساس زودگذر می تواند بیاید و برود، اما قدردانی یا “قدردانی وجودی” می تواند در تمام زندگی‌تان، در فراز و نشیب‌هایش، چیزی نمی‌خواهد، اما به دنبال یافتن منافع پنهان و فرصت‌های رشد در همه چیز است.” href=”https://greatergood.berkeley.edu/article/item/how_gratitude_can_help_you_through_hard_times”>محقق، رابرت امونز: “قدردانی فقط کلیدی نیست که وقتی همه چیز خوب پیش می رود روشن شود، بلکه نوری است که می تابد. در تاریکی.”

بنابراین دفعه بعد وسوسه می شوید که لبخند مصنوعی بزنید راه خود را در زمان های سخت، خوش بینی تراژیک را به عنوان یک رویکرد جایگزین در نظر بگیرید. تنها با روبرو شدن با مربع درد است که می‌توانید فرصت‌هایی را برای قدردانی و معنی.
 

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc. ستون نویسان com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی