عمومی

M2 MacBook Air یک مشکل بزرگ دارد

M2 MacBook Air یک مشکل بزرگ دارد

بررسی‌های جدیدترین لپ‌تاپ اپل، M2 MacBook Air، و اجماع عمومی این است که این واقعاً خوب است. من چند روزی است که از یکی استفاده می کنم و موافقم. پیدا کردن چیزی که دوست نداشته باشد سخت است. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید هستید، مطمئنم از M2 MacBook Air خوشحال خواهید شد. مشکل اینجاست که توصیه کردن M2 MacBook Air کمی پیچیده‌تر از آن است.

ببینید، مک‌بوک بازطراحی‌شده زیبا، سریع، سبک وزن است و بیش از آن می‌تواند هر کاری را که به آن نیاز دارید مدیریت کند– همه در حالی که عمر باتری تمام روز را دریافت می کنید. احتمالاً این بهترین ترکیب کلی از عملکرد و کارایی است که می توانید در یک لپ تاپ دریافت کنید.

اما مشکلی وجود دارد.

من حدس می‌زنم از نظر فنی پاسخ مثبت است، اما در استفاده در دنیای واقعی اینطور نیست. هیچ چیز در مورد آن کندتر احساس نمی شود. حتی یک دقیقه هم نگران نباشید که این کامپیوتر برای نیازهای شما بسیار کند می شود. مطمئناً کندی مشکل نیست.

مشکل این است که تمام مواردی که M2 را به لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ای تبدیل می‌کند نیز صادق است. از M1 MacBook Air سال گذشته، که ۲۰۰ دلار ارزان تر در سطح اولیه است، و ۳۰۰ دلار ارزان تر اگر شروع به ارتقاء مواردی مانند حافظه یا حافظه کنید.

اگر به دنبال یک کامپیوتر محکم برای مدرسه، یا محل کار، یا صرفاً برای داشتن هر کاری در خانه هستید. اگر روی رایانه انجام دهید، M1 MacBook Air هنوز بهترین لپ‌تاپی است که اپل تا به حال برای تقریباً همه ساخته است. می‌توانید ببینید که چرا ممکن است این مشکل برای لپ‌تاپی باشد که قرار است آن را جایگزین کند.

به جز، حتی مشخص نیست که اپل می‌خواهد برای جایگزینی M1. اپل تصمیم گرفت که M1 MacBook Air را نگه دارد، احتمالاً به این دلیل که به هر دلیلی نتوانست M2 را به قیمت ۹۹۹ دلار برساند.

با آن قیمت، M1 ساده ترین لپ تاپ برای توصیه در تاریخ فناوری شخصی بوده است. این کم هزینه ترین گزینه موجود نبود، اما تا حد زیادی بهترین ارزش را داشت. نسل‌ها جلوتر از رقابت رایانه‌های شخصی بود، به خصوص وقتی به لپ‌تاپ‌های زیر سه پوند نگاه می‌کنید.

اگر M1 دیگر در دسترس نبود، شکی نیست که M2 گزینه پیش‌فرض جدید برای اکثر افراد خواهد بود. اما، M1 ه در اطراف است. این امر M2 را در مکان عجیبی قرار می دهد.

در واقع فکر می کنم اپل در اینجا اشتباه کرده است. نه تنها این، بلکه فکر نمی‌کنم دلیل تصمیم اپل نشانه چیزی بدتر است.

من تصور می‌کنم که استدلال برای حفظ M1 در قیمت قبلی خود این است که M2 اکنون یک فرصت فروش است. معقول به نظر می رسد که تعداد افرادی که قصد خرید یک لپ تاپ ۹۹۹ دلاری به یک فروشگاه اپل را دارند، کاهش پیدا نکند. اپل به فروش بسیاری از آنها ادامه خواهد داد. اما، بخشی از آن مصرف‌کنندگان وارد می‌شوند، به دو لپ‌تاپ نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند “هوم… این یکی جدیدتر است و به نظر می‌رسد M2 بهتر از M1 است. حدس می‌زنم باید آن را دریافت کنم.”

و این افراد در نهایت ۲۰۰ دلار بیشتر از آنچه که اپل از مدل خود پیروی می کرد، خرج می کنند. یعنی مدل های جدید را با همان قیمتی که جایگزین کردند معرفی کنند.

من فکر می کنم اقدام درست این بود که M2 را با همان قیمت نسخه قبلی معرفی کنیم. اگر اتفاقاً اپل یک دسته از تراشه‌های M1 در کنار انبوهی از قاب‌های آلومینیومی گوه‌شکل قدیمی دارد، خوب، M1 را با قیمت ۷۹۹ دلار بفروشید. اپل برای انجام این کار شناخته شده است. آیفون های مدل قبلی را با قیمت کمتری به فروش می رساند. در طول تاریخ این کار را با اپل واچ نیز انجام داده است.

احتمالاً ادامه فروش اپل از نظر مالی منطقی است. M1 MacBook Air با قیمت ۹۹۹ دلار و نسخه M2 از ۱۱۹۹ دلار به فروش می رسد. اپل در انجام کارهایی که از نظر مالی بسیار منطقی هستند، خوب عمل می کند. به این ترتیب بود که با ارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شد.

در این مورد، نمی‌دانم آیا اپل به این واقعیت توجه کرده است. همانطور که این شرکت دوست دارد به ما یادآوری کند M1 MacBook Air “محبوب ترین لپ تاپ جهان” است و تصمیم گرفت فرصتی وجود داشته باشد که می تواند از آن استفاده کند. مشکل اینجاست که گاهی اوقات وقتی از فرصتی استفاده می‌کنید، این مشتریان شما هستند که احساس می‌کنند از آن استفاده شده است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی