عمومی

فیگما (Figma) چیست؟ 14 کاربرد حرفه ای نرم افزار فیگما

فیگما (Figma) چیست؟ ۱۴ کاربرد حرفه ای نرم افزار
فیگما

احتمالاً اکثر شما با رابط کاربری و تأثیر آن در وب‌سایت مطلع هستید. فیگما یکی از نرم‌افزارهایی است که برای این منظور در بازار عرضه شده است. این قابلیت تأثیر بسیار مهمی در کسب‌وکار افراد دارد. اگر این قابلیت را در طراحی‌های رابط خود به کار ببرید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در کسب‌وکار خود موفق خواهید شد. ما در این مقاله از دکتر ویز، به بررسی مقوله فیگما و کاربرد، ویژگی و مزایای آن خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید، می‌توانید تا انتها ما را همراهی کرده و از این اطلاعات استفاده بهینه نمایید.

فیگما چیست؟

احتمالاً برای برخی از شما سؤال پیش بیاید که فیگما چیست و چه مزایایی برای استفاده در وب‌سایت شما دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید این‌گونه گفت که فیگما برای آسان کردن طراحی رابط کاربری به میدان آمده است. به بیانی دیگر، هدف از ساخت این نرم‌افزار، کمک به رابط کاربری و طراحی آن می‌باشد. شما می‌توانید از این نرم‌افزار به‌صورت اپلیکیشن استفاده کنید. درحالی‌که همچنین این امکان را دارید که از آن به‌صورت نسخه تحت وب بهره ببرید.

%D9%81%DB%8C%DA%AF%D9%85%D8%A7 %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F - فیگما (Figma) چیست؟ 14 کاربرد حرفه ای نرم افزار
فیگما

همواره به یاد داشته باشید که فیگما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در رابطه‌ با طراحی رابط کاربری سایت مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازاین‌رو، هرگز از قدرت این قابلیت غافل نشده و چه در اپلیکیشن موبایل و چه در بروزر خود از آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله، به بررسی مزایای این قابلیت هوشمند خواهیم پرداخت. مقاله اختصاصی ما در خصوص ” طراحی هویت بصری برند” را بخوانید.

مزایای فیگما

همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفتیم، این قابلیت موجب می‌شود شما در کسب‌ و کار خود موفقیت بسیاری کسب کنید. از سوی دیگر با استفاده از آن شما این امکان را دارید که بهترین طراحی برای رابط کاربری خود را ایجاد کنید. به‌ طور کلی، می‌توان این‌گونه برداشت کرد که فیگما یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعاتی است که درباره رابط کاربری وب‌سایت از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این قابلیت خواهیم پرداخت.

آنلاین بودن

یکی از مهم‌ترین مزایای این قابلیت، این است که کاملاً آنلاین بوده و می‌توانید بدون جابه‌جایی خود، از آن بهترین استفاده را ببرید. همچنین همان‌طور که گفته شد، شما می‌توانید از این قابلیت به‌عنوان اپلیکیشن موبایل و بروزر تحت وب نیز استفاده کنید. علاوه بر این، اگر اینترنت شما دچار اختلال شود، این امکان را دارید که کار خود را روی فایلی که قبلاً باز کرده‌اید، به‌راحتی انجام دهید.

%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86 - فیگما (Figma) چیست؟ 14 کاربرد حرفه ای نرم افزار
فیگما

قابلیت اجرا روی همه سیستم‌های عامل

یکی دیگر از دلایلی که استفاده از فیگما را به همه شما پیشنهاد می‌کنیم، این است که نصب این نرم‌افزار هیچ‌گونه محدودیتی نخواهد داشت. ازاین‌رو، شما می‌توانید آن را روی تمام مدل گوشی تلفن و لپ‌تاپ‌های خود نصب کنید. فرقی ندارد که گوشی تلفن شما اندرویدی باشد یا ios، درهرصورت، می‌توانید آن را بدون هیچ‌گونه مشکلی نصب کنید. همچنین تفاوتی ندارد که لپ‌تاپ شما ویندوز بوده یا مک، به‌راحتی آن را روی سیستم خود نصب و از آن استفاده نمایید. بهترین طراح لوگوی ایران را بشناسید.

سریع و آسان

همه افراد این امکان را دارند که فیگما را نصب و از آن استفاده کنند. استفاده از این قابلیت هیچ‌گونه محدودیتی نخواهد داشت و به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. نکته مهمی که درباره این قابلیت وجود دارد، سریع بودن آن می‌باشد. این نرم‌افزار با سرعت بالایی که دارد، افراد زیادی را به خود جذب کرده است. علاوه بر این، شما بدون هیچ‌گونه تخصصی می‌توانید در این نرم‌افزار به طراحی بپردازید. این امر موجب می‌شود که افراد بیشتری به آن روی بیاورند.

انجام کارهای تیمی

مزیت دیگری که فیگما به مخاطبان و کاربران خود ارائه می‌دهد، انجام بیشتر کارهای تیمی است. نکته جالب‌توجه درباره این نرم‌افزار این است که شما این امکان را دارید که چندین نفر را به پروژه خود اضافه کرده و به کمک یکدیگر این پروژه را به انجام برسانید. علاوه بر اضافه کردن این افراد، شما می‌توانید سطح دسترسی آنها به این نرم‌افزار و طراحی رابط کاربری را تنظیم و کنترل کنید.

ابزارهای متنوع

شاید شما فکر کنید که ازآنجاکه این نر‌م‌افزار به‌صورت تحت وب عمل می‌کند، ممکن است با کاستی‌هایی روبرو شود. این در حالی است که اگر شما از این قابلیت استفاده کنید، می‌توانید از ابزارهای متنوع این نرم‌افزار نیز بهره ببرید. در این برنامه، آپشن‌ها و گزینه‌های بسیاری وجود دارد که استفاده را برای کاربران خود تا حد زیادی راحت کرده است.

آپدیت سریع

مزیت دیگری که فیگما را از سایر نرم‌افزارهای مشابه متمایز می‌کند، این است که این نرم‌افزار به‌صورت مداوم و همیشگی در حال آپدیت دادن می‌باشد. با به کارگیری این نرم‌افزار، شما می‌توانید مطمئن باشید که از بهترین و به‌روزترین برنامه‌ها و ابزارها استفاده خواهید کرد.

اشتراک‌گذاری و آپلود آسان

در این نرم‌افزار محبوب، کاربران این امکان را دارند تا هر نوع فایلی که تمایل دارند، با همکاران و هم‌گروهی‌های خود به اشتراک بگذارند. آنها در این برنامه، می‌توانند هر آرت بوردی که دوست دارند را بدون هیچ زحمتی به اشتراک بگذارند. وقتی شخصی یک آرت بورد یا هر فایل دیگری را در این نرم‌افزار آپلود می‌کند، سایر افراد می‌توانند با کلیک کردن روی آن، فایل را در صفحه بزرگی برای خود باز کنند.

داشتن سیستم طراحی مقیاس‌پذیر

یکی دیگر از مزیت‌هایی که فیگما به کاربران خود ارائه می‌دهد، داشتن سیستم طراحی مقیاس‌پذیر می‌باشد. شما با استفاده این نرم ‎افزار این امکان را دارید که سیستمی طراحی کنید که برای سازمان یا کسب‌وکار شما به‌صورت مقیاس‌پذیری قابل‌دسترسی باشد. این امر موجب می‌شود که شما بهتر بتوانید برنامه‌ها، کارها و طراحی‌های خود را کنترل و مدیریت کنید. با نقش تبلیغات آشنا شوید.

%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86 %D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85 %D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C %D9%85%D9%82%DB%8C%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1 - فیگما (Figma) چیست؟ 14 کاربرد حرفه ای نرم افزار
فیگما

مدیریت پروژه

همان‌طور که گفتیم، شما با استفاده از فیگما می‌توانید سایر افراد را برای همکاری با خود به پروژه دعوت کنید. همچنین شما این امکان را دارید که میزان دسترسی آنها را تنظیم نمایید. این بدان معنی است کسی که سایر افراد را وارد پروژه می‌کند، مدیر پروژه نامیده می‌شود و بدین ترتیب، می‌تواند کارهای سایر افراد پروژه را مدیریت کند. این امر موجب می‌شود تا هرج‌ومرج و اختلافی در بین اعضای تیم به وجود نیاید.

کلام آخر

فیگما یکی از مهم‌ترین و بهترین برنامه‌هایی است که برای طراحی رابط کاربری از آن استفاده می‌شود. شما با استفاده از این نرم‌افزار قابلیت‌های بسیاری در دست خواهید داشت. این برنامه به شما کمک می‌کند تا طراحی رابط کاربری برای سایت خود را به بهترین نحو به انجام برسانید. تیم تحقیقاتی دکتر ویز در این مقاله، به بررسی مفهوم فیگما و مزایای مهم و همچنین کاربرد فیگما پرداخت. شما نیز با استفاده از موضوعات مذکور، می‌توانید در طراحی رابط کاربری خود تا حد زیادی پیشرفت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی