عمومی

راهنمای کارآفرین برای یافتن کسب و کار جدید فرصت ها در متاورس

راهنمای کارآفرین برای یافتن کسب و کار جدید
فرصت ها در متاورس

هیجانی در اطراف “متافورس” از سال ۲۰۲۱، زمانی که فیس بوک به متا تغییر نام داد و Roblox با ارزش ۴۲ میلیارد دلار عمومی شد. صاحبان مشاغل در همه انواع صنایع روی تبدیل شدن محیط مجازی به یک عجله طلا حساب می کنند. اگر شما هم به پول نقد علاقه دارید، ابتدا باید نوع کسب‌وکارهایی را که برای شکل‌گیری متاورس لازم است، بیابید.

گفتن این کار آسان تر از انجام دادن است. حتی همه درباره تعریف روشنی از این اصطلاح موافق نیستند. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، گفته است که متاورس “اینترنت تجسم یافته ای که شما به جای اینکه فقط به آن نگاه کنید در داخل آن هستید.” یکی از رایج‌ترین سخنان آنلاین این است که متاورس «لحظه‌ای در زمان است که زندگی دیجیتالی ما برای ما ارزش بیشتری دارد. زندگی فیزیکی ما.” یا، اگر شکاک هستید، ممکن است تعریف اسکات گالووی، استاد و نویسنده NYU Stern را ترجیح دهید: “توهم توافقی بین مارک زاکربرگ و رسانه ها.”

لوئیس فیشر، تحلیلگر اطلاعاتی در شرکت تحقیقاتی-شرکتی CB Insights، روز پنجشنبه یک تعریف تازه تحقیق شده را به اشتراک گذاشت. این یکی از مواردی است که مستقیم‌تر صاحبان کسب‌وکار را مورد خطاب قرار می‌دهد، زیرا در واقع صدها شرکت سازنده فناوری را در نظر می‌گیرد که به متاورس مرتبط می‌شود. او آن را «جهان‌های مشترک مبتنی بر محصولات و تجربیات مجازی که بسیار فراگیر و تعاملی هستند» نامید.

فیشر تخمین می‌زند که بیشتر باشد. بیش از ۱۰ سال قبل از اینکه هر تجربه آنلاینی از نوع متاورس به سطح غوطه وری و تعاملی بازیکن آماده یک برسد. این به دلیل فقدان نوآوری توسط شرکت هایی نیست که چنین تجربیاتی را ایجاد می کنند. او می‌گوید به این دلیل است که متاوره به شش لایه فناوری وابسته است – و هر یک طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها دارند که آن را شکل می‌دهند. در اینجا لایه‌هایی آمده است که Fischer و CB Insights چارچوب فناوری را تشکیل می‌دهند. -و فرصت های تجاری برای استفاده آماده است.

زیرساخت

شبکه و فناوری پردازشی که محاسبات را تقویت می‌کند، از جمله تراشه‌ها، پردازنده‌ها و شبکه‌ها، از جمله ۵G، زیرساخت ابری و شبکه‌های لبه. مثال‌ها: Qualcomm، Intel، AWS.

رابط

فناوری‌های سخت‌افزاری که تعیین خواهد کرد که مردم چگونه متاورژن را تجربه می کنند، مانند لمس، هدست، عینک هوشمند و هولوگرافی. مثال‌ها: هدست Magic Leap، دستکش‌های لمسی واقعیت مجازی HaptX.

ابزارهای مجازی‌سازی

دنیای مجازی

چگونه مردم این ابزارها را تجربه خواهند کرد. مثال: Sandbox، یک شرکت جهانی که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است، ۹۳ میلیون دلار بودجه برای توسعه دنیای مجازی غیرمتمرکز خود جمع آوری کرده است.

زیرساخت اقتصادی

چگونه مردم برای کالاها و خدمات در متاورس پرداخت خواهند کرد. فیشر می‌گوید: «من می‌خواهم این تصور را که متاورز فقط از طریق ارزهای دیجیتال تجربه می‌شود را از بین ببرم. او می‌گوید برای پذیرش جریان اصلی متاورس، موسسات مالی اصلی مانند Visa و PayPal نقشی ایفا می‌کنند – اگرچه صرافی‌های ارزهای دیجیتال که قبلاً به خوبی با Web3 مرتبط شده‌اند، مانند Binance، و صرافی‌های احراز هویت مانند Metamask نیز نقش دارند.

تجربه

فعالیت هایی که افراد در واقع می توانند خود را در فراجهان غوطه ور کنند. فیشر می‌گوید: «این لایه جایی است که چیزهای سرگرم‌کننده زیادی در راه است». او از بازی و کنسرت های مجازی به عنوان دو حوزه ای یاد می کند که در حال حاضر رشد و آزمایش را تجربه کرده اند. یک نمونه کنسرتی توسط تراویس اسکات خواننده رپ است که در فورتنایت، یک بازی چند نفره، میزبانی شد که بیش از ۱۲ میلیون آواتار در آن شرکت کردند. نمونه های دیگر شامل املاک مجازی و کار مجازی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی