عمومی

شرکت‌های فناوری همچنان به دنبال اشتباه برای همیشه هستند. چرا رهبران باهوش باید بهتر بدانند

شرکت‌های فناوری همچنان به دنبال اشتباه برای همیشه هستند. چرا
رهبران باهوش باید بهتر بدانند

این هفته، اکثر شرکت های بزرگ فناوری اعلام درآمد سه ماهه خود. در بیشتر موارد، آنها چشمگیر نبودند. بهترین چیزی که می‌توانید در مورد بیشتر آنها بگویید این است که همه انتظار داشتند اوضاع بد باشد و شرکت‌ها هم به این انتظارات عمل کردند. فکر می کنم برآورده کردن انتظارات چیز خوبی است.

به جز، اینها شرکت هایی هستند که — در اکثر موارد — رشد انفجاری را در دهه گذشته تجربه کرد. آمازون، شرکت مادر گوگل، آلفابت، مایکروسافت، فیس بوک (اکنون متا)، اپل و تسلا همگی ارزش بازار خود را مشاهده کرده اند بیش از ۱ تریلیون دلار در سال گذشته بوده است. تعدادی از آنها به ۲ تریلیون دلار رسیده است.

خیلی زیاد این رشد در طول همه گیری اتفاق افتاد، زمانی که تقریباً هیچ یک از قوانین معمول تجارت در آن اعمال نمی شد. مصرف‌کنندگان برای سرویس‌های استریم ثبت‌نام کردند تا زمانی که سینماها و استادیوم‌های ورزشی بسته بودند سرگرم بمانند. آنها بیشتر از هر زمان دیگری لپ تاپ خریدند، بیشتر برای کار از راه دور و مدرسه. آن‌ها در سرویس‌های کسب‌وکار ثبت‌نام کردند زیرا سعی می‌کردند بفهمند چگونه تیم‌هایشان را در زمانی که دیگر در دفتر با هم نبودند به هم متصل نگه دارند.

همه اینها به رکورد فروش منجر شد. شرکت‌های فناوری با استخدام افراد بیشتر، ساختن کارخانه‌ها و انبارها، و خرج کردن پول به گونه‌ای پاسخ دادند که گویی خط به سمت راست و بالا می‌رود.

سپس، اوضاع سخت شد. گویی یک بیماری همه گیر جهانی کافی نبود، بعداً اختلالات زنجیره تامین اتفاق افتاد که تقریباً همه چیز را از دستمال توالت گرفته تا نیمه هادی ها را سخت می کرد. کارمندان تصمیم گرفتند که به جای بازگشت به دفتر کار خود را ترک کنند.

هنگامی که همه گیری شروع به فروکش کرد، مردم شروع به بازگشت به بیرون، فروشگاه ها، سینما، و بازی های بیسبال کردند. به عبارت دیگر، آنها به یک نسخه عادی بازگشتند که بسیار شبیه قبل از همه گیری بود. به نظر می‌رسد که این چیزی است که رهبران کسب‌وکار هوشمند پیش‌بینی می‌کردند، اما در عوض، بیشتر آنها تصور می‌کردند که رشد انفجاری در طول همه‌گیری همه‌گیر اینجا باقی مانده است.

من آن را “اشتباه همیشگی” می نامم. واقعاً خیلی ساده است. اشتباه همیشگی این باور است که شرایطی که منجر به رشد خارق‌العاده شده است، به طور نامحدود ادامه خواهند داشت، حتی زمانی که آشکارا اینطور نیست. این ایده این است که رشد، صرف نظر از اینکه چقدر غیرمنطقی باشد، ادامه خواهد داشت زیرا تغییر در شرایطی که باعث آن شده است دائمی است.

ممکن است وجود داشته باشد. اشتباه خطرناک تری در تمام رهبری کسب و کار نباشد. به این فکر کنید که اگر می‌شنیدید که مدیر عامل Peloton در مورد اینکه چگونه همه‌گیری باعث افزایش تقاضا شده است، این استدلال چقدر مضحک به نظر می‌رسد، نه به این دلیل که کسی نمی‌تواند به باشگاه برود، بلکه به این دلیل که ناگهان محصول شما به جذابیت انبوه رسیده است. فقط قانون اعداد بزرگ می گوید که در نهایت به همه افرادی که احتمالاً مشتری شما هستند دسترسی پیدا می کنید و دیگر رشد نمی کنید (به نتفلیکس مراجعه کنید).

حداقل نتفلیکس در نامه خود به سهامداران اذعان کرد که “کووید با افزایش قابل توجه رشد ما در سال ۲۰۲۰ تصویر را مبهم کرد و ما را به این باور رساند که بیشتر کاهش رشد ما در سال ۲۰۲۱ ناشی از کووید است. به جلو بکش.”

این عبارت–به جلو بکش–فقط یک راه فانتزی برای گفتن این است که تغییری که در غیر این صورت وجود داشت مدت زمان طولانی به دلیل یک رویداد غیرقابل پیش بینی، مثلاً یک بیماری همه گیر، خیلی سریعتر اتفاق افتاد. این بدان معناست که رشدی که مثلاً طی ۱۰ سال شاهد بودید، در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری اتفاق افتاد.

تکنولوژی شرکت‌ها تنها کسانی نبودند که از این عبارت برای توضیح چگونگی تغییر جهان در طول همه‌گیری استفاده کردند. کارشناسان، نظرات، و مقالاتی در مورد اینکه چگونه کووید چگونه تغییراتی را در شیوه کار مردم، محل زندگی و نحوه خریدشان «به جلو کشیده است» صحبت می‌کردند. آنها گفتند که این تغییرات برای ماندن در اینجا بود.

به جز اینکه اینطور نبودند. برخی از آنها، مطمئنا، اما نه بیشتر آنها – به خصوص نه آنهایی که شرکت های فناوری روی آنها حساب می کردند.

به عنوان ممکن است انتظار داشته باشید، بسیاری از آن شرکت ها اکنون بهای بسیار واقعی را پرداخت می کنند. گوگل، مایکروسافت و فیسبوک گفته اند که استخدام را کند یا متوقف خواهند کرد. هر سه در این هفته نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و شرکت مادر فیس بوک، متا، اولین کاهش سالانه درآمد سه ماهه خود را گزارش کرد.

نتفلیکس اخیراً اعلام کرده است که یک سطح با پشتیبانی تبلیغاتی را معرفی می کند زیرا پس از یک دهه رشد، دو سه ماهه متوالی مشترکین خود را از دست داد. آمازون افراد زیادی را استخدام کرد و انبارهای زیادی ساخت و اکنون در تلاش است تا قسمتی از هر دو را با اندازه مناسب تخلیه کند.

Peloton- -خب، پلوتون تقریباً همه چیز را اشتباه گرفت. دوچرخه های زیادی ساخت، ۴۰۰ میلیون دلار برای یک کارخانه جدید متعهد شد، و سپس به انبارهای پر از موجودی رسید که قادر به فروش آن نبود. مدیر عامل خود را جایگزین کرد، کارمندان خود را اخراج کرد و در تلاش است تغییر گسترده در استراتژی.

دلیل آن این است که برای هر یک از این شرکت ها یکسان است. همه آنها معتقد بودند که چیزی که به آنها موفقیت می دهد برای همیشه ادامه خواهد داشت. همانطور که دیدیم، این یک اشتباه است.

ببینید، این احتمالاً فقط طبیعت انسان است. وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، ما شدیداً می‌خواهیم آنها به خوبی ادامه دهند، به‌ویژه زمانی که به پاداش‌هایی مانند شناخت و – مهم‌تر از آن – پاداش‌های سهام عظیم منجر شود. ما ترجیح می‌دهیم فکر نکنیم که شرایط خارج از کنترل ما که منجر به موفقیت بزرگ ما شد، ممکن است تغییر کند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است اوضاع بدتر شود.

اگر وظیفه شما این است که درباره شرکت خود صحبت کنید و بازار سهام را در مورد رشد آینده خود هیجان زده کنید، احتمالاً بیشتر به احتمال زیاد دچار مغالطه ابدی خواهد شد. اگرچه این واقعاً کار شما نیست. وظیفه شما این نیست که فرض کنید همه چیز همیشه به همان خوبی که الان هست ادامه خواهد داشت. وظیفه شما این است که در مورد آینده واقع بین باشید و شرکت خود را برای هر چیزی که در آینده می آید قرار دهید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی