خبر

اکتشاف معادن نیازمند افزایش بودجه؛ اعتبارات کنونی ناچیز است

اکتشاف معادن نیازمند افزایش بودجه؛ اعتبارات کنونی ناچیز
است

سجاد غرقی در گفت‌وگو با بازار با بیان اینکه روند اکتشاف معادن به دلایلی همچون قیمت گذاری دستوری و عوارض صادراتی، کند و منجر به ناپایداری سود شده و از این رو در چرخه های رونق و رکود سرمایه گذاری پایینی را شاهد هستیم، ابراز کرد: با تنظیم مناسب می توان سرمایه مولد را انباشت را داشته باشیم به این صورت که اکوسیستم معدن کشور دارای فضای رقابتی مبتنی بر عرضه و تقاضا و افزایش سرمایه گذاری می شود.

وی با بیان اینکه اکتشافات پایه ای در تمام کشورها بر عهده دولت ها است و تجمیع اطلاعات در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته تا بتوانند سرمایه گذاری را در این بخش انجام دهند، ابراز کرد: به منظور جذب سرمایه و توسعه اکتشافی باید عوارض صادراتی و قیمت گذاری دستوری از میان برود.

غرقی گفت: عملیات اکتشاف هزینه بر و پر ریسک است و با دستور نمی توان به اهداف خود دست یابیم. این گونه می شود سرمایه گذاران جدید را برای سرمایه گذاری و اکتشافات ترغیب کرد تا در بخش معدن کار کنند.

وی با بیان اینکه بودجه بخش زمین شناسی یا هر نهاد دیگر دولتی که در زمینه اکتشاف فعالیت می کند باید افزایش یابد گفت: بودجه سازمان زمین شناسی کشور بین پنج تا شش میلیون دلار تعیین شده که بسیار رقم ناچیزی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: بودجه کشوری مانند مکزیک در این زمینه ۱۷۶ میلیون دلار و استرالیا ۸۰۰ میلیون دلار است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی