خبر

افزایش تولید کنسانتره مس سونگون به بیش از ۴۰۰ هزار تن

افزایش تولید کنسانتره مس سونگون به بیش از ۴۰۰ هزار
تن

به گزارش بازار، محمدرضا موثقی نیا در نشست با مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس و مسئولان مجتمع مس سونگون افزود: این مجتمع، عملکرد مطلوبی داشته و اجرای طرح «ماین تومیل»، به افزایش بیش از صدهزار تنی کنسانتره منجر خواهد شد.

معاون وزیر گفت: طرح‌ها باید در زمان خود و با هزینه پیش بینی شده به بهره برداری برسد و موانع احتمالی پیش روی طرح‌های توسعه‌ای باید با همکاری مسئولان استانی مرتفع شود و همچنین این طرح‌ها نباید با مقرارت زیست محیطی در تضاد باشد.

مدیر مجتمع مس سونگون نیز از به حدنصاب رسیدن در تولید کنسانتره و مولیبدن این مجتمع خبر داد و گفت: حدنصاب بدست آمده در تولید، درحالی صورت گرفت که همزمان طرح‌های توسعه سونگون درحال اجراست.

وی افزود: این طرح‌ها شامل اجرای مرحله ۳ و سد باطله، هدایت آب‌های سطحی سونگون، تصفیه زهاب سونگون، ‌ای پی سی سی معدن، افزایش صدهزارتنی تولید کنسانتره و نیز طرح آب و برق است که موجب تحول در صنعت استان آذربایجان شرقی خواهد شد.

مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به اقدامات این مجتمع در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: این مجتمع در حوزه مسئولیت اجتماعی و صنایع پایین دستی درحال سرمایه گذاری و ساخت شهرک تخصصی مس در ورزقان است و درکنار همین شهرک نیز پردیس علم و فناوری مس نخستین بار در ایران درحال راه اندازی است.

وی ادامه داد: برای طرح ساخت فاضلاب ورزقان و خاروانا، تامین آب شرب ۸۸ روستای محروم، کمپ ورزشی و ساخت بزرگراه خواجه ورزقان با سرمایه گذاری ۹۹۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی