عمومی

Etsy، Away و دیگران کاری بسیار غیرمعمول برای آن انجام دادند روز مادر. در اینجا این است که مشتریان چه فکر می کنند

Etsy، Away و دیگران کاری بسیار غیرمعمول برای آن انجام دادند
روز مادر. در اینجا این است که مشتریان چه فکر می کنند

اتسی، Away، برند گلفروشی بریتانیایی Bloom & Wild، و سایر شرکت‌ها همگی در چند سال گذشته به دلیل دادن این گزینه به مشتریان خود برای انصراف از تبلیغات ایمیلی برای روز مادر، روز پدر، یا هر دو. این یک حرکت متفکرانه و یک حرکت شگفت‌آور موثر است که مورد تحسین مشتریان، کارشناسان غم و اندوه و حتی مقامات دولتی قرار گرفته است. بسیاری از رهبران کسب‌وکار می‌توانند از موفقیت این تلاش و تلاش‌های دیگر مانند آن بیاموزند، که توسط Bloom & The Thoughtful Marketing Movement نامگذاری شده است. وحشی، که طبق گزارش این ابتکار عمل را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد.

در یک داستان کوتاه ریموند کارور، یک زوج یک کیک تولد برای پسرشان سفارش می‌دهند. صبح روز تولدش با ماشین تصادف می کند و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان جان می دهد. والدین همه چیز کیک را فراموش می کنند. نانوا که از اینکه خفه شده و دلیل آن را نمی داند عصبانی است، شروع به صدا زدن آنها می کند و جملاتی مانند “اسکاتی را فراموش کرده ای؟” در نهایت، آنها متوجه می شوند که چه کسی و چرا تماس می گیرد، اما این تماس های تلفنی شکنجه ای برای والدین غمگین است.

برای برخی از افراد. ، روز مادر و روز پدر نوعی از همان شکنجه هستند. “بابا یادت نره!” پوسترها و تبلیغات آنلاین ما را آزار می دهند. اما اگر از پدرتان بیگانه باشید و نخواهید به او فکر کنید چه؟ یا اگر مرده باشد چه؟ یک زن که اخیراً پدرش را از دست داده بود به NPR گفت که وقتی آن پیام را دید، لحظه‌ای وحشت کرد و فکر کرد که فراموش کرده است برای روز پدر چیزی برای پدرش تهیه کند. سپس به یاد آورد چرا. او گفت که “به گریه های زشتی در دستشویی در محل کار منجر شد.”

والدین من مرده اند و روز مادر است مخصوصا برای من ناراحت کننده است، هر دو به این دلیل که  من مادرم را که عمیقاً دوستش داشتم در سال ۲۰۱۵ از دست دادم و به دلیل اینکه علیرغم سالها تلاش، من هرگز نمی توانم بچه دار شوم. برخی از منتقدان استدلال می‌کنند که دعوت از مردم برای انصراف از تبلیغات روز مادر، روشی شفاف برای دستکاری احساسات آنها است – و این انصراف به خود پیشنهاد می‌کند که به مشتریان تعطیلاتی را یادآوری کند که ترجیح می‌دهند فراموش کنند. اما من خودم از چنین پیشنهادهایی قدردانی می کنم و تنها نیستم. واکنش های اکثر مشتریان بسیار مثبت بوده است.

انگیزه هرچه که باشد، اجازه دادن به افراد برای انصراف از تبلیغات برای این تعطیلات یک حرکت بسیار هوشمندانه است.

۱٫ این باعث می شود مشتریان احساس کنند که درک شده اند.

اینکه مشتریان احساس کنند آنها را می شناسید و با آنها همدلی می کنید یکی از قدرتمندترین چیزهایی است که می توانید انجام دادن. بازاریاب‌ها انرژی و پول زیادی را صرف فناوری‌هایی می‌کنند که برای ارائه دیدگاه‌هایی درباره احساسات مشتریانشان طراحی شده است. اما هر چند وقت یک‌بار، راه ساده‌تر و قدرتمندتری برای فهمیدن اینکه مشتریان چه احساسی دارند وجود دارد – از آنها بپرسید. در روزهای منتهی به روز مادر و روز پدر، همه جهان در تبلیغات تعطیلات منفجر می شود. بنابراین برای اذعان به مشتریان خود که ممکن است این زمان برای آنها خوشایند نباشد، می تواند باعث شود آنها احساس کنند که آنها چه کسی هستند، به گونه ای که اکثر شرکت ها نمی دانند.

۲٫ . این یک منفی را به مثبت تبدیل می کند.

روز مادر می تواند یک تجربه منفی برای کسانی باشد که مادر و/یا خود را از دست داده اند. با مشکلات باروری مواجه شد بیشتر سال‌ها، این فقط باعث می‌شود که احساس کنم کنار گذاشته شده‌ام. ارائه این فرصت به مردم برای انصراف از آن می تواند آن احساسات منفی را به اندکی مثبت تبدیل کند – شاید در نهایت ما چندان کنار گذاشته نشده باشیم. فکر می‌کنم این یکی از دلایلی است که به نظر می‌رسد بسیاری از مشتریان واقعاً از پیشنهادهای انصراف استقبال می‌کنند.

۳٫ می‌تواند به شما در رسانه‌های اجتماعی رونق بدهد.

بسیاری از افرادی که روز مادر یا روز پدر برای آنها یک تعطیلات غم انگیز است، از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند. برای تشکر عمومی از شرکت‌هایی که به آن‌ها این فرصت را می‌دهند که این تبلیغات را دریافت نکنند. بسیاری از شرکت‌ها زمان و پول زیادی را صرف تلاش می‌کنند تا مشتریان را وادار کنند تا در رسانه‌های اجتماعی چیزهای خوبی درباره آنها بگویند. در اینجا کاری بسیار ساده است که می توانید انجام دهید که احتمالاً رسانه های اجتماعی فوری و مثبت را برای شرکت یا محصولات شما ایجاد می کند.

فکر نمی‌کنم تا ابد اینطور نباشد. با گذشت زمان، من گمان می‌کنم که منطق اجتناب‌ناپذیر بازاریابی متفکر فراگیر خواهد شد و انصراف‌هایی مانند این امری عادی خواهند شد. من همچنین فکر می کنم که آنها فراتر از روز مادر و روز پدر رشد کنند و کریسمس و تعطیلات دیگر را در بر گیرند که ممکن است برای همه یکسان نباشد. اگر حق با من باشد، به محض اینکه غیر معمول بودن متوقف شود، دیگر خاص به نظر نمی رسد. این بدان معناست که اکنون زمان آن است که زودتر وارد شوید و اراده خوبی را که یک پیشنهاد انصراف ساده می تواند به همراه داشته باشد، به دست آورید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی