خبر

افزایش انتظارات تورمی از بازار سرمایه

افزایش انتظارات تورمی از بازار سرمایه

364061 185 - افزایش انتظارات تورمی از بازار سرمایه

اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس روز چهارشنبه هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۵۱۳ واحدی رسید و افت ۱٫۳ درصدی را ثبت کرد.

علیرضا محمدی، کارشنان بازار سرمایه  گفت: بورس نخستین هفته معاملاتی تابستان را در شرایطی آغاز کرد که به نظر می‌رسد با توجه به افت قیمت‌های تجربه شده در هفته‌های اخیر و همچنین چشم انتظار تورمی نسبت به فضای اقتصاد کلان، بازگشت به ارتفاعات بالاتر نماگرها توجیه پذیر باشد.

وی ادامه داد: اما برخلاف انتظارات، روند نزولی که از ابتدای خرداد ماه در نماگرهای بازار سهام آغاز شده همچنان ادامه دارد. همین موضوع روند نزولی بورس در هفته اول تیر ماه را به ثبت رساند. البته شدت نزول شاخص کل بورس در این هفته، نسبت به هفته‌های قبلی کمتر بوده که این موضوع دست به عصا حرکت کردن سرمایه گذاران در بازار را به خوبی نشان می‌دهد. با توجه به اخبار فضای داخل و خارج از فضای اقتصاد و همچنین انتشار گزارش‌های عملکرد ماهانه و در نهایت گزارش فصل بهار شرکت‌ها؛ فاز انتظار در بازار سهام را شاهد هستیم.


وی تصریح کرد: ارزش معاملات روزانه نسبت به روزهای اوج بازار در بهار ۱۴۰۱ فاصله معنادار گرفته و حتی تا به ۵۰ درصد کمتر از آن روزها رسیده است. همچنین افت ۱۴ درصدی ارزش معاملات بورس تهران در خرداد ماه، نسبت به اردیبشهت ماه، چشم انداز افت محسوس ارزش معاملات را پر رنگ تر از قبل می‌کند.

ارزش ماهانه معاملات بورس تهران

محمدی تشریح کرد: در نهایت در پایان نخستین هفته معاملاتی فصل تابستان؛ دماسنج بازار فعالیت خود را از نقطه یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد آغاز کرد. اما در نهایت با افت ۷ هزار واحدی، هفته اول تابستان را در نواحی ارتفاع یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد به پایان رساند. شاخص هم‌وزن نیز شرایط مشابهی دارد و با افت ۲ هزار واحدی از ارتفاع ۴۲۲ هزار واحد فاصله گرفت. بی میلی سهامداران حقیقی به ماندن در بازار و خروج پول ۲ هزار میلیارد تومانی در این هفته نیز قابل توجه بوده است.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی