خبر

افزایش تقاضا برای خرید سکه /قیمت طلا رو به افزایش است یا کاهش؟

افزایش تقاضا برای خرید سکه /قیمت طلا رو به افزایش است یا
کاهش؟

342023 389 - افزایش تقاضا برای خرید سکه /قیمت طلا رو به افزایش است یا
کاهش؟

اقتصاد۲۴– میناسادات حسینی: قیمت سکه در حالی در کانال ۱۳ میلیون تومان شروع به پیش روی کرده که بازار جهانی امروز شروع به کار می‌کند. قیمت طلا نیز در کنار سکه در ساعات پایانی شب گذشته افزایش را تجربه کرد و ۴ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت و به یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. قیمت سکه هم رشد چشمگیری را ثبت کرد. سکه نیز روی ۱۳ میلیون و ۳۶۰ تومان ایستاد. سکه بازان معتقدند در صورتی سکه در محدوده یادشده تثبیت شود، احتمال رسیدن آن به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قوی‌تر خواهد شد.

قیمت ارز بازار طلا را متشنج کرد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به اقتصاد ۲۴ گفت: بازار جهانی روز یکشنبه تعطیل بود؛ بنابراین قیمت اونس جهانی تغییری نداشت و همچنان هزار و ۹۷۴ دلار بود.

342024 766 - افزایش تقاضا برای خرید سکه /قیمت طلا رو به افزایش است یا
کاهش؟

محمد کشتی آرای ادامه داد: ازآنجا که در دو روز گذشته قیمت اونس جهانی تغییری نداشته، تغییرات قیمت طلا و سکه بسته به تغییرات قیمت ارز بود و همین موضوع باعث شد تغییرات قیمت ارز تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخل باشد.

رفت و برگشت سینوسی قیمت طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت ارز در دو روز گذشته تغییر مختصری داشته و از کانال ۲۷ هزار تومان وارد کانال ۲۸ هزار تومان شده و مجددا به کانال ۲۷ هزار تومان برگشته؛ بنابراین تغییرات رفت و برگشتی سینوسی قیمت ارز تاثیر عمده‌ای روی نوسانات بازار داشت.

کشتی آرای ادامه داد: درمجموع قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته با وجود نوسانات کمی که در بازار داشته، می‌توانیم بگوییم که بازار از یک ثبات نسبی برخوردار بوده یعنی قیمت‌ها در این محدوده در دو روز گذشته نوسان داشته است.

سکه رسما ۱۳ میلیونی شد

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش تقاضا برای خرید سکه باعث شده حباب سکه تمام به ۴۰۰ هزار تومان برسد؛ ولی قیمت طلا حبابی نداشته و با توجه به نوسانات معمول بازار تقریبا می‌توانیم بگوییم نوسان داشته است.


بیشتر بخوانید: آیا طلا ارزان می‌شود؟


کشتی آرای آخرین قیمت‌ها در بازار سکه و طلا را این گونه تشریح کرد: سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان، سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان است.

حباب طلا صفر شد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد پیش بینی قیمت سکه و طلا در ماه‌های آینده گفت: نمی‌توان قیمت طلا و سکه را پیش بینی کرد، زیرا متغیر‌های زیادی را پیش رو داریم. یکی از عوامل موثر در قیمت طلا قیمت اونس جهانی است. قیمت اونس جهانی هم فعلا تحت تاثیر جنگ اوکراین و روسیه قرار دارد؛ بنابراین با توجه به این متغیر فعلا نمی‌توان برای ماه‌های دیگر پیش بینی کرد؛ ولی وضعیت بازار در این هفته به همین شکل ادامه دارد.

کشتی آرای ادامه داد: بازار طلا متاثر از دو عامل و پارامتر اصلی است؛ یکی قیمت اونس جهانی و دیگری قیمت ارز.

وی گفت: قیمت طلا در حال حاضر واقعی است و حباب ندارد. بازار نیز روال عادی خود را طی می‌کند و تقاضا همچون گذشته است.

حتما بخوانید : بیداد اجاره‌ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی