خبر

پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱

390617 349 - پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴– در شرایط فعلی پول‌های بزرگ بازار دست به معامله نمی‌زنند و منتظر آرام شدن بازار هستند. افتی که شاخص کل در روز شنبه هفته گذشته داشت به اندازه‌ای بزرگ بود که حتی دو روز رشد پس از آن هم نتوانست آن افت را جبران کند.

دیروز هم که یک افت ۱۵ هزار واحدی ثبت شد و شاخص به ارتفاع یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد رسید. افت دیروز نشان داد که رشد بازار در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هفته گذشته، پولبک به محدوده حمایتی شکسته شده بوده و بازار عملا محدوده حمایتی یک میلیون و ۳۵۰ الی ۳۶۰ هزار واحد را از دست داده است و این محدوده حالا تبدیل به یک مقاومت شده است.

با این حساب شاخص کل به سمت حمایت‌های پایین حرکت خواهد کرد، اما از آنجا که بسیاری از نماد‌ها از نظر بنیادی وضعیت خوبی دارند، بعید است که حرکت شاخص کل به سمت پایین، حرکتی پرشتاب و با شیب زیاد باشد.

دلایل خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت

چند نشانه در معاملات روز گذشته مشاهده شد که تاییدی بر ادامه رکود بازار بود. ابتدا، خروج قدرتمند پول حقیقی‌ها از بازار مورد توجه قرار گرفت. سرمایه گذاران حقیقی بازار روز گذشته حدود ۵۸۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند که این به تنهایی نشان دهنده ناامیدی آن‌ها از وضعیت آینده بورس است. گرچه خروج ۳۹۰ میلیارد تومان پول خرد از صندوق‌های با درآمد ثابت، کمی تشکیک ایجاد کرده که آیا این پول خارج شده از صندوق‌ها قرار است صرف خرید سهام شود یا خیر؟


بیشتر بخوانید: خرید قطعات مترو و اتوبوس از بورس


خروج پول حقیقی‌ها از صندوق‌های با درآمد ثابت معمولا به دو دلیل اتفاق می‌افتد؛ یکی خرید سهام و دیگری ورود به سایر بازارها. اگر دلیل خروج روز گذشته پول از صندوق‌های با درآمد ثابت، خرید سهام باشد که می‌توان به آینده بورس کمی امیدوار شد، اما درصورتی که حقیقی‌ها قصد ورود به سایر بازار‌ها را داشته باشند، می‌توان گفت که عاملی منفی، اضافه بر تمام عوامل منفی قبلی در بازار شکل گرفته است.

تداوم دو عامل رکودی دیگر

با این حساب باید چند روز منتظر ماند و دید که آیا پول جدید به بازار سهام تزریق می‌شود یا خیر. اگر تزریق پول اتفاق بیفتد که عامل مثبتی است، اما درصورتی که این اتفاق رخ ندهد، احتمالا شاهد موجی جدید از خروج پول از بازار سرمایه و ورود آن به سایر بازار‌ها خواهیم بود که اثرگذاری آن بر بورس، منفی است.

پایین ماندن ارزش معاملات خرد و کاهش قدرت خریداران حقیقی نیز دیگر عواملی هستند که نشان از ادامه رکود بورس دارند. در این شرایط برای بازار امروز نمی‌توان سناریوی مثبتی را متصور بود و احتمالا بازار با کاهش فشار عرضه ها، همچنان در جهت منفی حرکت خواهد کرد.

منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی