عمومی

تورم در حال خنک شدن است، اما کسب و کارها از این وضعیت خارج نشده اند فقط الان

تورم در حال خنک شدن است، اما کسب و کارها از این وضعیت خارج نشده اند
فقط الان

تورم هنوز بالاست، اما طبق آخرین آمار قیمت‌های مصرف‌کننده، در نهایت شروع به سرد شدن کرده است. این برای کسب‌وکارهایی که نه تنها باید هزینه‌های بالاتر را تطبیق دهند، بلکه با کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده‌ها، کاهش می‌دهند، چندان راحت نیست.

اداره آمار کار روز چهارشنبه شاخص ماهانه قیمت های مصرف کننده، شاخص قیمت مصرف کننده را منتشر کرد. ، نشان دهنده یک آمار معتدل اما همچنان بالا از تورم است. در آوریل، تورم اندکی از ۸٫۵ به ۸٫۳ درصد کاهش یافت. درصد، نشان دهنده اولین افت شاخص از سپتامبر است. کاهش قیمت گاز در ماه گذشته به کاهش جزئی کمک کرد.

هنوز، در ماه آوریل، معیار اصلی قیمت — پس از حذف گاز فرار و محصولات غذایی – در واقع ۰٫۶ درصد افزایش یافت. و تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که در ماه آوریل، نرخ کلی پایین‌تر حدود ۸٫۱ درصد باشد.

در حالی که اعداد کلی ممکن است در کوتاه‌مدت ترس از تورم را کاهش دهد. در حال اجرا، فدرال رزرو به احتمال زیاد از کمپین نرخ های پیاده روی خود کنار نمی آید. بانک مرکزی در آخرین جلسه خود، نرخ پایه اصلی خود را ۵۰ واحد افزایش داد، که بالاتر از افزایش یک چهارم درصدی در ماه مارس بود.

یان شپردسون، اقتصاددان ارشد Pantheon Macroeconomics، خاطرنشان می کند که اقدامات فدرال رزرو ممکن است باعث رکود شود، زیرا افزایش نرخ بهره می تواند کاهش یابد. خرج کردن و از بین بردن تقاضای مصرف‌کننده.

هیچ‌کدام از اینها برای رئیس جمهور بایدن که روز سه‌شنبه  تورم را اولویت شماره یک خود خواند . او خاطرنشان کرد که مسائل زنجیره تأمین و جنگ در اوکراین به مسائل کمک نمی کند. او گفت که قصد دارد با افزایش مالیات بر میلیاردرها و شرکت‌های بزرگ، علاوه بر هماهنگی برای آزادسازی جهانی ذخایر نفت، با تورم مبارزه کند.

Inc. در نوامبر ۲۰۲۱ گفت، مسائل زنجیره تامین– که در آن زمان محرک اصلی تورم بودند- باعث افزایش تورم می شد تا زمانی که حل شود. اکنون که تورم کاهش یافته است، حتی اگر اندکی، این ممکن است شاهدی باشد که برخی از زنجیره های تامین به حالت عادی بازگشته اند.

برای کسب‌وکارهایی که مجبور شده‌اند قیمت‌های خود را چندین بار در سال گذشته افزایش دهند – مانند رستوران‌های زنجیره‌ای Penn Station East Coast مشترکین، که قیمت ها را تنها در سال ۲۰۲۱ سه برابر افزایش دادند–این عالی است -off ممکن است حداقل نشانه بازگشت به ثبات باشد، البته با هزینه های سال به سال بیشتر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی