عمومی

چگونه NFT ها را از Vanity به Utility منتقل کنیم

چگونه NFT ها را از Vanity به Utility منتقل کنیم

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، نشانه‌های منحصربه‌فردی هستند که دارایی دیجیتال را به حساب می‌آورند. یکی از نقاط قوت فروش NFT ها این است که نمی توان آنها را تکثیر کرد یا از بین برد. این آنها را برای موارد استفاده مانند تأیید مالکیت یا مجموعه‌ای ایده‌آل می‌کند.

فناوری NFT دارای پتانسیل است.

مورد استفاده رایج فعلی برای NFTها به عنوان یک مجموعه دیجیتال یا دارایی است. چند دلیل کلیدی وجود دارد که چرا مردم مایلند پول واقعی را برای این موارد مجازی خرج کنند.

اول، NFT ها مالکیت واقعی را ارائه می دهند – برخلاف آیتم‌های درون بازی که می‌توانند در هر زمان توسط توسعه‌دهندگان بازی حذف شوند.

ثانیاً، NFT‌ها را می‌توان مجدداً فروخت یا معامله کرد. – به آنها یک ارزش ذاتی می دهد که می تواند درک شود.

و در نهایت، NFT ها می توانند برای نشان دادن وضعیت و دستاوردها استفاده شوند – خیلی مانند موارد فیزیکی لوکس در دنیای واقعی.

تعداد فزاینده ای از برنامه های کاربردی برای NFT در طیف وسیعی از صنایع وجود دارد. به عنوان مثال، NFT ها می توانند برای نشان دادن مالکیت هنر دیجیتال، یا به عنوان نقاط وفاداری که نمی توانند تکرار یا نابود شوند، یا به عنوان یک نشانه تأیید برای کلکسیون های فیزیکی، یا حتی در استفاده های روزمره تر مانند بلیط کنسرت یا یک کارت عضویت.

امکانات بی پایان هستند و به احتمال زیاد در آینده شاهد موارد استفاده بیشتر و بیشتری برای NFT ها خواهیم بود. سال ها. این فناوری کاربرد واقعی دارد، با این حال، اکثر افراد در فضا از آن به درستی استفاده نمی کنند.

ما ابتدا باید بر مشکلاتی غلبه کنیم.

در حال حاضر، اکثر NFTها به عنوان پروژه های بیهوده ایجاد می شوند. به این معنی که از آنها برای نشان دادن وضعیت استفاده می شود، اما بسیاری از آنها هیچ ابزاری در دنیای واقعی ندارند. این در کوتاه مدت خوب است، اما برای اینکه NFT ها به پتانسیل کامل خود برسند، باید برای چیزی بیشتر از کلکسیون های دیجیتال استفاده شوند. روش فعلی استفاده از فناوری NFT برای استفاده طولانی مدت از این فناوری نیز مضر است. به دلیل این نمایش نادرست، این فناوری در یک نور نامطلوب به تماشاگران نشان داده می شود. استفاده از مقادیر زیادی انرژی برای برش کلکسیون های دیجیتال دقیقاً آینده ای به نظر نمی رسد. همچنین فرهنگ حرص و طمع و تعقیب موقعیت که پرورش می دهد وجود ندارد.

من قویا معتقدم که فناوری باید در خدمت برخی باشد. نوعی هدف در دنیای واقعی من از دیرباز به متاورس معتقد بودم، اما باید به یک ابزار کاربردی کمک کند. و موفق ترین پلتفرم های سبک متاورس امروزی این کار را انجام می دهند. به عنوان مثال، Roblox در خدمت هدف سرگرمی، ارتباط و بیان است. کسانی که هدف ندارند موفق نمی شوند. به همین ترتیب، بدون هدف دنیای واقعی، NFTها به عنوان یک فناوری در جایگاه ویژه باقی خواهند ماند و نادیده گرفته خواهند شد.

بعدی چیست؟

پس چگونه می‌توانیم این فناوری را در مسیر سودمندی انبوه قرار دهیم؟ ما ابتدا باید در حال حاضر از این کنترل مبتنی بر غرور بر روی فناوری فرار کنیم و به تابلوی طراحی برگردیم. ما نیاز به ایجاد و سرمایه گذاری در پروژه هایی داریم که از فناوری برای یک هدف واقعی استفاده می کنند. هنگامی که با کلکسیون های فیزیکی، هنر، بلیط رویداد، عضویت و غیره مرتبط شود، پیامدهای واقعی برای این فناوری وجود دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک نقاش هستید و آثار هنری خود را می فروشید، داشتن NFT همراه نه تنها به صاحب جدید گواهی اصالت دیجیتالی اجازه می دهد، بلکه به شما این امکان را می دهد که همچنان از هر فروش اثر، پورسانت دریافت کنید. شما به عنوان یک هنرمند از ارزش کارتان بهره می برید.

یک مثال دیگر، Maxwell Tribeca، یک باشگاه اجتماعی آینده در منهتن در حال راه اندازی است. برای استفاده از NFT به عنوان نوعی کارت عضویت. این NFTها را می توان خرید، اجاره و به دیگران فروخت که در آن حق امتیاز معاملات به باشگاه باز می گردد. این به باشگاه اجازه می‌دهد تا سطح مشخصی از انحصار را با عدم تعهد مالی به افزایش تعداد اعضا حفظ کند، اما همچنین به نوعی اقتصاد دست دوم را برای این عضویت محدود امکان‌پذیر می‌سازد که به طور بالقوه برگزاری یک عضو را برای مشتریان باشگاه اجتماعی سودآور می‌کند. عضویت به عنوان یک دارایی به جای هزینه.

به‌علاوه، اگرچه این فناوری در بلاک‌چین‌های خاصی از انرژی کارآمدتر از گذشته است. در گذشته، هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد. هرچه این فناوری بتواند بازده انرژی بیشتری داشته باشد، مقیاس پذیرتر و مناسب تر برای استفاده در مقیاس بزرگ خواهد بود.

زمان ساختن است.

من فکر می کنم بعد از این دنبال کردن اولیه پروژه‌های مبتنی بر بیهودگی پژمرده می‌شوند، همان‌طور که هست و ادامه خواهد داد، با ورود به رکود، ما با پروژه‌های واقعی مبتنی بر ابزار مفید خواهیم ماند- و با بازگشت به این اصول اساسی، عصر ملموس نوآوری برای این فناوری آغاز خواهد شد. مدتی طول می کشد، اما آینده واقعی برای این فناوری وجود دارد – نه آنطور که شما می دانید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی