عمومی

بنیانگذاران: اگر این جمله را بگویید، در حال انجام آن هستید اشتباه

بنیانگذاران: اگر این جمله را بگویید، در حال انجام آن هستید
اشتباه

هر کسی که تا به حال یک company به خوبی از ترن هوایی که کارآفرینی است آگاه است.

هنگام مطالعه مطبوعات تجاری، ممکن است فکر کنید که ساخت یک شرکت چیزی نیست جز سرگرمی و بازی با قدرتی جذاب، هزاران تن سرمایه در بانک، نقاط عطف بزرگ روزانه، و کارمندان خارج از محل. البته این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد و هر کار اشتباهی در این مسیر انجام شود می‌تواند کل شرکت را سقوط دهد.

من متوجه شده ام که یک جمله وجود دارد که از بنیانگذاران می شنوم که اغلب می گویند، حداقل برای من، یک پرچم قرمز بزرگ است.

“هرکسی که با آنها صحبت کرده‌ام ماموریت/محصول/ایده ما را دوست دارند.”

وقتی در دهه گذشته هر روز با بنیانگذاران می نشینم، سعی می کنم آنها را به چالش بکشم. برخی از سوالاتی که من به طور مرتب از آنها می پرسم عبارتند از: “آیا از میزان اشباع بازار خود آگاه هستید؟” خطرناک ترین رقبای شما چه کسانی هستند؟ “چگونه خود را متمایز خواهید کرد؟” و خیلی بیشتر.

بدترین پاسخی که بارها و بارها شنیده ام این است که چقدر همه آن بنیانگذار با آنها صحبت کرده است به آنها می گوید چقدر شگفت انگیز هستند. هستند و چگونه محصول آنها بهترین چیز از زمان برش نان است.

این مرا دیوانه می کند و به شما می گویم چرا.

اول از همه، مردم اغلب تمایلی به انتقاد ندارند مگر اینکه صریحاً از آنها خواسته شود. بنابراین یک «هی، اجازه بده در مورد استارتاپ جدیدم بهت بگویم» پاسخی مانند «این بدترین ایده‌ای است که تا به حال شنیده‌ام» دریافت نمی‌کند، «فکر نمی‌کنم چیزی که شما پیشنهاد می‌کنید عملی باشد،» یا “شاید به تابلوی نقاشی برگردید.”

بیشتر مردم فقط سرشان را تکان می دهند و چیزی در این راستا می گویند: “وای، این عالی است. این ایده را دوست دارم”.

این پاسخ دقیقاً به معنای صفر است. اگر شرکت خود را بر اساس فردی می‌سازید که متخصص حوزه نیست و به شما می‌گوید چقدر شگفت‌انگیز هستید، خوب، می‌توانید جمله را تمام کنید.

اما عمیق تر از آن است.

به جای آن چه باید کرد.

اگر یک تکه از توصیه ای که من به هر مؤسسی می دهم، این است که یک ارز جدید در شهر وجود دارد و به آن داده می گویند. من به آن بنیانگذار می گویم که همه چیز را بسنجد.

مردم چگونه از برنامه شما استفاده می کنند؟ چرا دانلود نمیکنن هر چند وقت یکبار به اطراف چسبیده اند؟ چه صفحاتی را در برنامه شما دوست دارند و کدام صفحه مردم را گیج می کند؟

هنگام ساختن یک شرکت، مطلقاً هیچ چیز نباید حکایتی داشته باشد. این واقعیت که شما با ده نفر، حتی بیست نفر صحبت کردید، یا می دانید، حتی ۱۰۰ نفر که ایده شما را بدون تحقیق یا دانستن چیزهای زیادی در مورد فضای شما تأیید کردند، در بهترین حالت حکایتی است. و کاملا احمقانه، اگر صادق باشیم.

واقعاً اهمیتی نمی‌دهم که هرکسی که با آنها صحبت می‌کنید ایده شما را دوست داشته باشند زیرا اهمیتی ندارند. تنها چیزی که مهم است داده ها است و هر چه داده های شما بیشتر باشد، بهتر است.

علاوه بر این، به عنوان یک کارآفرین، باید کارآفرین باشید. به دنبال افرادی هستید که شما را به چالش می کشند. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اطراف خود را با “مردان بله” احاطه کنید که هر چیزی را که می گویید درست و دقیق می پذیرند.

شما می خواهید تیم و هیئت مدیره خود را طوری بسازید که افرادی داشته باشید که تمام نظریه ها و ایده های شما را زیر سوال ببرند تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که می سازید در واقع امکان پذیر، پایدار و مقیاس پذیر است.

اگر سرمایه گذار هستید و از یک کارآفرین می شنوید که می گوید “من می دانم که درگیر چیزی هستم زیرا هرکسی که با آنها صحبت می کنم دوستش دارند. این یک پرچم قرمز بزرگ است و من قویاً توصیه می کنم در تصمیم خود برای سرمایه گذاری تجدید نظر کنید.

و اگر مؤسسی هستید که متوجه می‌شوید آن کلمات وحشتناک را می‌گویید، اکیداً توصیه می‌کنم بروید اطلاعات واقعی را برای خودتان به دست آورید. که شما می توانید به روشی علمی و سیستماتیک تجزیه و تحلیل کنید و از محاصره کردن خود با افرادی که فقط سر خود را برای هر چیزی که از دهان شما بیرون می آید تکان می دهند دست بردارید.

همه چیز را اندازه گیری کنید. اگر کمیت نمی کنید، خودتان را برای شکست کامل آماده می کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی