خبر

برپایی جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی ایران و ترکمنستان

برپایی جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی ایران و
ترکمنستان

به گزارش بازار، محمود صادقی، معاون سفارت ایران در ترکمنستان در آیین افتتاح این رویداد که به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری وزارت فرهنگ ترکمنستان برگزار شده است با یادی از اماکن تاریخی ایران که در یونسکو ثبت جهانی شده‌اند، گفت: در چارچوب همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور، برنامه‌های متنوع فرهنگی در ماه‌های اخیر در دو کشور برگزار شده است. هفته فرهنگی ایران در بهمن سال گذشته به میزبانی دولت ترکمنستان در عشق آباد برگزار شد و قرار است روزهای فرهنگی ترکمنستان در اوایل آذر در شهر اصفهان برگزار شود.

صادقی همچنین افزود: پس از رفع محدودیت‌های کرونا و باز شدن مرزهای ترکمنستان، رفت و آمد بین اتباع دو کشور افزایش بسیاری یافته است.

معاون سفارت ایران در ترکمنستان نیز از مردم این کشور و سفیران خارجی کشورهای مقیم در عشق‌آباد (که در این جشنواره حضور داشتند) دعوت کرد به دیدار ایران بیایند و گفت: با توجه به بزرگداشت سال ۲۰۲۴ به نام شاعر بزرگ «مختومقلی فراغی» از سوی ترکمنستان، از مدیران شرکت گردشگری دو کشور درخواست می‌کنم، برنامه‌های بازدید از آرامگاه این شاعر در استان گلستان را برای سال آینده فراهم کنند.
گلشاد باکیوا یازلی یونا ـ معاون بخش گردشگری وزارت فرهنگ ترکمنستان ـ نیز گفت: در نتیجه تلاش‌های رییس‌جمهور ترکمنستان روابط دوستی ترکمنستان با کشورهای خارجی روز به روز رشد و توسعه پیدا می‌کند.

جشنواره گردشگری و صنایع دستی ایران و ترکمنستان که از عصر سه‌شنبه نهم آبان در عشق‌آباد برپا شد تا پنج‌شنبه ۱۱ آبان ادامه دارد.

در این جشنواره علاوه‌بر معرفی صنایع دستی، خوراک‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، موسیقی و رقص‌های محلی اجرا می‌شود.

نوید رسولی ـ رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان ـ نیز از برگزاری کنسرت موسیقی مشترک در حاشیه این جشنواره و در یکی از سینماهای شهر عشق‌آباد خبر داد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی