عمومی

هوش مصنوعی مولد بهره وری را افزایش می دهد: کسب و کارهای کوچک باید توجه کنید

هوش مصنوعی مولد بهره وری را افزایش می دهد: کسب و کارهای کوچک باید
توجه کنید

طبق مطالعه اخیر IBM، بهره‌وری برای مدیران عامل در سرتاسر جهان در مرکز توجه قرار گرفته است زیرا نوسازی فناوری برای دستیابی به اهداف بهره‌وری آنها حیاتی می‌شود. این تغییر در اولویت‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک از شرکت‌های بزرگ جهانی، اهمیت فزاینده پذیرش فناوری‌های پیشرفته، مانند هوش مصنوعی (AI) را نشان می‌دهد.

مطالعه سالانه مدیر عامل مؤسسه IBM برای ارزش تجاری، با عنوان «تصمیم مدیر عامل ساختن در عصر هوش مصنوعی، با نیت عمل کنید،» نشان می دهد که تقریباً نیمی از مدیران عامل مورد بررسی بهره وری را به عنوان بالاترین اولویت تجاری خود ذکر می کنند، در حالی که در سال ۲۰۲۲ رتبه ششم را کسب کردند. نوسازی فناوری به عنوان دومین اولویت بالاتر آنها قرار دارد. این یافته‌های کلیدی می‌تواند به‌عنوان بینش‌های مهمی برای کسب‌وکارهای کوچکی باشد که به دنبال رقابت در بازاری که به‌طور فزاینده‌ای مبتنی بر فناوری هستند.

با این حال، پذیرش هوش مصنوعی مولد بدون چالش نیست. مدیران عامل خطرات احتمالی مانند تعصب، اخلاق و امنیت را در نظر می گیرند. بیش از نیمی (۵۷٪) از مدیران عامل مورد بررسی در مورد امنیت داده ها ابراز نگرانی کردند و ۴۸٪ در مورد سوگیری یا دقت داده ها نگران بودند. برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، این نگرانی‌ها بر اهمیت اجرای اقدامات حفاظتی قوی از داده‌ها و حصول اطمینان از مدیریت بی‌طرفانه داده‌ها هنگام ادغام هوش مصنوعی در عملیاتشان تأکید می‌کند.

عیسی مانتاس، شریک مدیریت جهانی، مشاور آی‌بی‌ام گفت: هوش مصنوعی مولد می‌تواند موانع پذیرش هوش مصنوعی را کاهش دهد و نیمی از مدیران عاملی که با آنها مصاحبه شده‌اند به طور فعال در حال بررسی آن هستند تا موج جدیدی از بهره‌وری، کارایی و کیفیت خدمات را در سراسر صنایع هدایت کنند. صاحبان مشاغل کوچک همچنین می توانند از پتانسیل هوش مصنوعی مولد برای افزایش کارایی و بهره وری خود و افزایش کیفیت محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

یک شکاف قابل توجه بین مدیران عامل و تیم های اجرایی آنها در مورد آمادگی هوش مصنوعی شناسایی شد. در حالی که ۵۰ درصد از مدیران عامل گزارش می دهند که در حال ادغام هوش مصنوعی مولد در محصولات و خدمات هستند، تنها ۲۹ درصد از تیم های اجرایی آنها معتقدند که دارای تخصص داخلی برای پذیرش هوش مصنوعی مولد هستند. برای کسب‌وکارهای کوچک، این امر بر ضرورت ایجاد یا کسب تخصص فنی مناسب برای استفاده کامل از مزایای هوش مصنوعی تاکید می‌کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که هوش مصنوعی مولد منجر به تغییراتی در نیروی کار می‌شود، با ۴۳ درصد از مدیران اجرایی. گزارش می دهند که به دلیل هوش مصنوعی مولد نیروی کار خود را کاهش داده یا مجدداً مستقر کرده اند و ۴۶ درصد به دلیل آن کارگران بیشتری را استخدام کرده اند. با این حال، کمتر از یک نفر از هر سه مدیر عامل (۲۸ درصد) تأثیر بالقوه هوش مصنوعی مولد بر نیروی کار خود را ارزیابی کرده اند و ۳۶ درصد قصد دارند این کار را در ۱۲ ماه آینده انجام دهند. کسب و کارهای کوچک باید توجه داشته باشند و برای این تغییرات نیروی کار برنامه ریزی کنند زیرا فناوری های هوش مصنوعی را در خود جای داده اند.

روند جهانی به سمت پذیرش هوش مصنوعی مولد مشهود است. کسب و کارهای کوچک می توانند از این شرکت های بزرگ بیاموزند و شروع به ارزیابی نحوه ادغام هوش مصنوعی در استراتژی های خود کنند. آنها باید ریسک ها را در مقابل پاداش ها بسنجید، تغییرات نیروی کار را در نظر بگیرند و به دنبال یا توسعه تخصص لازم برای اجرای مسئولانه هوش مصنوعی باشند. با انجام این کار، آنها به طور بالقوه می توانند مزیت رقابتی به دست آورند، بهره وری را افزایش دهند و در این چشم انداز تجاری که به سرعت در حال تحول است مرتبط بمانند.

آخرین سرفصل ها را از روندهای کسب و کار کوچک دریافت کنید. ما را در اخبار Google دنبال کنید.

تصویر: IBM


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی